معاون استاندار اصفهان: دولت شهید رئیسی، الگوی دولت اسلامی است

اصفهان-ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: دولت شهید رئیسی، الگوی دولت اسلامی است و اگر الگوی دولت سیزدهم را بعنوان دولت اسلامی تبیین نکنیم، جای شهید و جلاد عوض می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا جان‌نثاری روز یکشنبه در نشست «هزار روز حکمرانی انقلابی» که بمنظور تبیین و روایت خدمات ماندگار رئیس‌جمهور شهید برگزار شد، در سالن شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: اگر به تاریخ اسلام نگاه کنیم، مشاهده می‌کنیم که تا قبل از جمهوری اسلامی، تنها بنای حکومت اسلامی توسط پیامبر اسلام(ص) و در مدت کوتاه در زمان حضرت علی(ع) مصادیق یک نظام اسلامی بودند و الگوی دیگری در این زمینه وجود نداشت.

وی ادامه داد: اما با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی حاکمیت دینی در ایران آغاز و فصل جدیدی در این زمینه پدیدار شد که این حکومت تحت زعامت ولی فقیه جامع شرایط که نایب امام زمان بود، هدایت می‌شد و انقلاب اسلامی شروعی برای حاکمیت دینی در جهان بود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس منویات رهبر انقلاب، فرایند تکامل حاکمیت دینی شامل پنج مرحله انقلاب اسلامی، تشکیل نظام اسلامی، تشکیل دولت اسلامی، تشکیل جامعه اسلامی و در نهایت تشکیل تمدن اسلامی است که پرچمدار آن حضرت ولی عصر(عج) خواهد بود.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی بسرعت به یک الگوی جدید برای مظلومان و مستضعفان تبدیل شد و تمام مستکبران عالم را واداشت تا در مقابل آن بایستند و امروز شاهدیم هرجا سخن از ظلم ستیزی و مقابله با استکبار می‌شود، عَلَم (پرچم) جمهوری اسلامی و تمثال رهبر انقلاب و حاج قاسم برافراشته است.

وی تصربح کرد: بدون تردید هم اکنون انقلاب اسلامی الگو شده و توانسته است طاغوت را به زیر بکشد و حکومتی با رهبری نایب امام زمان(عج) ایجاد کند و امروز هر جایی از عالم هر که بخواهد ندایی ضد ظلم سر دهد، به جمهوری اسلامی به عنوان الگو نظر دارد.

جان نثاری اضافه کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ۲ مرحله نخست یعنی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام اسلامی را محقق کرد ولی می‌توان اذعان کرد که در ۱۳ دولت تشکیل شده پس از انقلاب با هشت رییس جمهور، اگر دوره ریاست جمهوری رهبر انقلاب که مصادف با اوج جنگ تحمیلی بود و ۲۸ روز ریاست جمهوری شهید رجایی را کنار بگذریم، در بقیه دولت‌ها جز دولت سیزدهم نه‌تنها الگوی دولت اسلامی وجود ندارد، بلکه در بسیاری موارد دولت‌ها در مقابل ارزش‌های اسلامی قرار گرفتند از این رو تا پیش از دولت سیزدهم تشکیل دولت اسلامی بطور کامل محقق نشد و الگوی موفقی در این زمینه وجود نداشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به برخی استنادهای تاریخی خاطرنشان کرد: برای آن که مشخص شود، چرا تا پیش از رسیدن به دولت سیزدهم، الگوی دولت اسلامی وجود نداشت باید پرسید که آیا این دولت‌ها همواره ملتزم به اطاعت از رهبری بودند یا خیر که جواب آن منفی است و مدارک آن نیز در دفتر تاریخ موجود است.

معاون استاندار اصفهان بیان کرد: در دولت سیزدهم، شهید جمهور آیت الله رئیسی الگوی موفقی از حکمرانی دینی از خود ارائه داد که شایسته است برای آیندگان به یادگار بماند.

جان‌نثاری به شاخصه‌های دولت دینی در دولت سیزدهم اشاره و گفت: نخست اعتقادات پایبند رئیس‌ جمهور شهید به مبانی دینی و اعتقادی است، زیرا ایشان قدم نخست را اجرای حکم خداوند متعال می‌دانست و خود را ذوب در اسلام می‌دید و هر حرکت خویش را در سنجه حکم خدا مشاهد می‌کرد و اگر برخی به اقدامات ایشان در سال ۶۷ خرده می گیرند باید اقدام امام علی(ع) را در برخورد با خوارج بخوانند.

وی افزود: دومین شاخصه، تبعیت از ولایت فقیه است که ایشان خود را ملتزم به فرامین رهبری می‌دانست و در برابر مقام معظم رهبری سراپا گوش و به معنی واقعی کلمه ولایت مدار بود و حتی اگر التزام به رهبری به ضرر خودش یا اطرافیانش بود، به آن پایبند بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اظهار کرد: بُعد دیگر سلوک این شهید والامقام نگاه خاص به مردم بود و مردم را از عمق جان ولی نعمت می‌دانست و در حکمرانی انقلابی نگاه خادم و مخدومی را که در مقابل نگاه ارباب و رعیتی قرار داشت، ارائه کرد.

جان‌نثاری ادامه داد: نگاه خادم و مخدومی این نیست که رئیس جمهور با خودرویی که شیشه ضدگلوله دارد در جمع مردم حاضر شود یا چهار وزیر چهار ماه بخواهند رییس جمهور را ببینند و نتوانند در مورد مسائل کشور با او گفت‌وگو کنند.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور شهید لطف الهی را در جاده خدمت به مردم می‌دید و از این رو برای بازکردن گره از مشکلات مردم، ارتباط بسیار قوی و فعالی با وزیران و استانداران داشت.

جان‌نثاری با تأکید بر رویکرد سیاست خارجی در دولت سیزدهم، گفت: همه ما دیدیم که بواسطه سیاست خارجی دولت سیزدهم ۶۵ هیأت خارجی در مراسم وداع با شهید جمهور در تهران حضور یافتند و این هیأت‌ها از کشورهایی بودند که سال ها با ایران هیچگونه مراوده‌ای نداشتند.

جان‌نثاری ادامه داد: سیاست خارجی که از دولت سیزدهم برای ما به یادگار مانده، قراردادهای بزرگ بین‌المللی مانند عضویت در بریکس و شانگ های نمونه آن است‌ که به ایران عزت داد.

وی یادآور شد: بایستی دوران مشعشع و حکمرانی عزتمندانه انقلاب اسلامی را بعنوان یک الگوی موفق معرفی کرد تا همگان بدانند تعریف انقلاب اسلامی از یک دولت تراز، با چه شاخصه‌هایی است.

وی گفت: اصحاب رسانه خدمات شهید رئیسی را به مردم اطلاع دهند و نگذارند خون این شهید پایمال شود البته شهیدان زنده‌اند و از پروردگانشان رزق می‌گیرند و مطمین باشید دولت شهید رییسی در تاریخ ما جاودانه خواهد بود.

به گزارش ایرنا، نشست «هزار روز حکمرانی انقلابی» با حضور استاندار و معاونان وی، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، نمایندگان اقشار مختلف مردم در سالن شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha