حاشیه‌هایی از سفر جلیلی به تبریز/ آذربایجان وار اولسون جلیلی‌ یه یار اولسون+عکس و فیلم

تبریز- ایرنا- سعید جلیلی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات امروز در ادامه سفرهای انتخاباتی ریاست جمهوری چهاردهم به تبریز رفت تا با هواداران خود در این شهر دیدار کند.

به گزارش ایرنا، سفرهای فشرده انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری، این روزها از شمال تا جنوب و شرق تا غرب کشور انجام می‌شود و تبریز به عنوان یکی از قطب‌های تاثیرگذار رخدادهای سیاسی کشور به خصوص دوره کنونی انتخابات ریاست جمهوری، پس از علیرضا زاکانی، امروز میزبان سعید جلیلی شد.

جلیلی با استقبال اعضای ستاد انتخاباتی خود در آذربایجان شرقی و جمعی از مردم با شعار «آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی» و «صل علی محمد یاور رهبر آمد» وارد فرودگاه شهید مدنی تبریز شد.

مقصد نخست این نامزد ریاست جمهوری، روستای مایان از توابع شهر تبریز و دیدار با مردم این منطقه بود.

جلیلی در بدو ورود به روستای مایان سفلی در مسجد جامع این روستا به اقامه نماز ظهر با اهالی روستا پرداخت و سپس با حضور در یادمان شهدای مایان به شهدای گرانقدر این روستا ادای احترام کرد و مردم با شعار «صلی علی محمد بوی رئیسی آمد» و «درود بر رئیسی سلام بر جلیلی»او را همراهی ‌کردند.

جلیلی در ادامه از مزارع کلزای روستای مایان، قطب تولید کلزای شهرستان تبریز بازدید کرد و در حاشیه این بازدید و شنیدن مشکلات مردم روستا، تاکید کرد که هر روستا یک سلول جهش در کشور بوده و باید محرومیت توسعه روستاها رفع شود.

وی افزود: این روستا باید علاوه بر تولید محصولات کشاورزی صنایع تبدیلی خود را توسعه داده و وارد صادرات شود و کارهای صنعتی و صنایع تبدیلی در فصل زمستان انجام دهند.

وی با بیان این‌که امیدواریم ‌محدودیت‌های توسعه روستاها رفع شود، گفت: هر روستا باید یک سلول جهش کشور باشد و دلیلش نیز همین روستا که با ۲۴ هزار جمعیت ۲۸ شهید دارد و نشان میدهد مردم همواره برای کشور، ‌انقلاب و اسلام پای کار هستند.

جلیلی افزود: آن زمان، دوران جنگ‌ و دفاع مقدس بود و حالا زمان جهش است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سفر خود به گلزار شهدای تبریز رفت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد. 

مقصد بعدی جلیلی در این سفر فشرده به تبریز، بازدید از مناطق حاشیه نشین شهر بود که ازجمله مناطق محروم شهر به شمار می‌رود، بود و از نزدیک با درد چندین ساله این گوشه فراموش شده شهر آشنا شد. مطالبه همیشگی مردم‌ این منطقه، بهبود شرایط محل زندگی‌شان است که به خاطر موقعیت قرارگیری از دریافت خدمات بسیاری محروم هستند.

وی در ادامه سفر امروز خود به تبریز پس از حضور در روستای نمونه گردشگری مایان و زیارت شهدا به ملاقات آیت الله آل هاشم پدر شهید آیت الله آل هاشم امام جمعه فقید این شهر رفت.

آیت‌الله آل هاشم در دیدار با جلیلی گفت: همه جان‌های ما فدای رهبر.

سعید جلیلی نیز در این دیدار بیان کرد: این شجره طیبه، اخلاص و نیت پاک شماست که چنین میوه خوبی را تقدیم اسلام و کشورمان کرده است.

آیت‌الله آل هاشم در ادامه گفت: برای علما، امام‌های جماعت، امام جمعه‌ها و مسئولان وصیت کرده است. اینطور شد که پرواز کردند و رفتند.

سعید جلیلی گفت: خوب جایی رفتند، عاقب به خیر شدند، سر سفره پیامبر و اهل بیت علیه‌السلام هستند. کسانی که یک عمر به مردم با صداقت خدمت کردند، مردم در همین دنیا نشان دادند که چقدر قدر این صداقت و خدمت را دیدند. چه شهید رئیسی، چه شهید آل هاشم و چه شهدای دیگر خدمت مزد زحمات خود را هم در این دنیا و هم در آن دنیا گرفتند.

مقصد بعدی و نهایی این نامزد ریاست جمهوری در تبریز، سالن پورشریفی و دیدار با مردم هوادار خود بود.

ساعتی مانده به حضور جلیلی در جمع مردم تبریز در سالن پورشریفی شهر، طرفداران جلیلی نوای حیدر حیدر را هنگام انتظار طنین انداز می‌کردند.

جمعیت قابل توجهی از شهرهای مختلف آذربایجان شرقی برای دیدار با جلیلی به تبریز آمده‌ بودند و سالن تقریبا پر شده بود و حتی جمعی از هواداران در میانه سالن بر زمین نشسته‌ بودند.

پرچم‌ ایران در جای جای سالن بر دستان مردم غیور دیار ستارخان و شهید باکری‌ها به اهتزاز درآمده و پرچم‌ تیم فوتبال تراکتور تبریز نیز در گوشه‌ای از سالن بر دستان جوانان خودنمایی می‌کرد. پلاکاردها و پوسترهای جلیلی با عنوان «آذربایجان وار اولسون جلیلی‌یه یار اولسون» در دستان طرفداران حاضر جلیلی قرار داشت.

سالن‌پورشریفی تبریز ۶هزار نفر ظرفیت دارد ولی با نگاهی به جمعیت حاضر می‌توانستیم بگوییم که بیش از دو برابر این ظرفیت برای دیدار با جلیلی آمده‌ بودند.

سالن مملو از هواداران جلیلی و به خصوص خانواده شهدا بودکه دختر شهید علی تجلایی به نیابت از جمعی از خانواده شهدا به روی سن آمد و گفت: اکنون در دوران‌ انتخابات سرنوشت ساز قرار داریم. وی افزود: به عنوان جمعی از خانواده های دفاع مقدس ومدافع حرم یقین داریم که باید ‌گام‌دوم‌ انقلاب را با گام‌های محکمی محقق سازیم.

وی ادامه داد: یقین داریم اگر ابرمردی پاکدست با کارنامه قوی و مدیری انقلابی، ولایتمدار و کارامد قدرت را در دست بگیرد ایران منسجم به موفقیت می‌رسد بنابراین باید گزینه ای شبیه ترین به شهید رییسی را انتخاب کنیم تا بتواند مسیر حرکت ایشان را با سرعت بیشتری ادامه دهد.

وی گفت: برای این‌ موضوع، دکتر جلیلی اصلح ترین فردا است و امید داریم دولت چهاردهم، دولت جهش تاریخی و رسیدن به قله باشد .

و در نهایت نوبت به سخنرانی جلیلی رسید و مردم منتظر در سالن با نداهای سعید جلیلی استمرار رئیسی ، تاکید داشتند که جلیلی راه شهید رئیسی را ادامه خواهد دادو این خواسته تکلیف بزرگی بر گردن جلیلی گذاشته تا برای فتح قلوب مردم، راهی که شهید جمهور ناتمام گذاشت را ادامه دهد.

سخنرانی جلیلی تمام شد اما جمعیت حاضر تمایلی برای وداع نداشتند و نامزد منتخب خودرا تا خودرویش همراهی کردندو تعدادی در همین حین مشغول عکاسی و سلفی گرفتن با جلیلی شدند. جلیلی عازم فرودگاه تبریز شد تا شهر اولین‌ها را به مقصدارومیه ترک کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha