تحولی نوین در شیوه پرداخت/ «ریال دیجیتال» در جزیره کیش فعال شد

کیش- ایرنا- معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به آغاز طرح آزمایشی ریال دیجیتال در این جزیره گفت: این طرح برای اولین بار در کشور، در جزیره زیبا و گردشگری کیش اجرا می‌شود.

وحید زارع فکری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به جلسه مشترک مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و رییس بانک مرکزی کشور که دقایقی پیش خاتمه یافت، اظهار کرد: این طرح دقایقی پیش رسما رونمایی شد؛ استارت آن هرچند سال ۱۴۰۰ زده شد اما با تلاش‌های شبانه روزی از امروز عملیاتی می‌شود.

وی در توضیح این طرح بیان کرد: ریال دیجیتال نوعی شیوه پرداخت است که می‌تواند برای مردم و به خصوص گردشگران بسیار جذاب و کارآمد باشد.

زارع فکری روش پرداخت امن و سریع را از ویژگی‌های این طرح عنوان کرد و افزود: در قالب این شیوه پرداخت، کیشوندان و گردشگران خواهند توانست به هنگام خرید، بدون داشتن پول نقد یا کارت بانکی، صرفا با گوشی همراه خود در عرض چند ثانیه پرداخت‌های خود را عملیاتی کنند.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه مراکز صنفی به سادگی می‌توانند از این ظرفیت بهره مند شوند، اضافه کرد: در قالب این نرم افزار «کیو آر کد» لازم توسط گوشی یا پز دستگاه تولید و در اختیار پرداخت کننده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: اصناف می‌توانند برای فعال کردن این شیوه پرداخت به شعب بانک‌های تجارت و ملت فعال در سطح جزیره مراجعه کنند؛ البته هم اکنون چند واحد صنفی و تاکسی فرودگاهی در جزیره به اینگونه شیوه پرداخت مجهز شده است.

زارع فکری با اشاره به آزمایشی بودن اجرای طرح ریال دیجیتال در جزیره، گفت: جزیره کیش به دلیل دارا بودن شرایط استاندارد و فضای قابل کنترل به عنوان اولین منطقه اجرای این طرح انتخاب شد تا در صورت جوابدهی لازم در کل کشور اجرایی شود.

وی این شیوه پرداخت را یک روش معمول در بسیاری از شهرهای گردشگری جهان عنوان و اظهار کرد: این روش به دلیل سریع بودن و نیاز نداشتن به کارت بانکی و پول نقد می‌تواند مورد استقبال قرار گیرد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش همچنین به برنامه ریزی برای توسعه این طرح نیز اشاره کرد و افزود: پرداخت‌های اقساطی و اعتباری نیز می‌تواند در قالب این طرح اجرا شود که قطع یقین برای کیشوندان جذاب خواهد بود.

وی همچنین از رونمایی روش‌های پرداخت ارزی دیگر طی هفته‌های آتی در جزیره کیش خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha