نقشه راه خاک کشور طراحی شد

تهران - ایرنا - معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه نقشه راه برای محافظت از خاک در این معاونت طراحی شده است گفت: ۵۵ درصد از خاک‌های ایران دارای ماده آلی زیر یک درصد است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، صفدر نیازی شهرکی روز یکشنبه سوم تیر 1403 در مراسم بزرگداشت روز جهانی مقابله با بیابانزایی و خشکسالی با اشاره به شعار «اتحاد برای سرزمین؛ میراث طبیعی، آینده ما» که در سازمان منابع طبیعی کشور برگزار شد افزود: سازگاری با تغییرات آب و هوایی، پایداری تولید، کاهش تغییرات آب و هوایی، احیای خاک و حفاظت از محیط زیست از اهداف نقشه راه خاک کشور است.

معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه اوضاع خوبی در حوزه خاک در خاورمیانه نداریم، اظهارداشت: به حوزه خاک به اندازه آب توجه نشده و حکمرانی ضعیفی در مورد خاک داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: همچنین وسعت خاک‌ های کشور کم شده ضمن اینکه با شوری و کاهش کیفیت خاک و استفاده بی‌ ضابطه پساب در اراضی کشاورزی روبرو هستیم.

نیازی شهرکی گفت: طبق گزارش های موجود ۵۵ درصد از خاک‌های ایران دارای ماده آلی زیر یک درصد و ۳۳ درصد خاک‌ ها با کمبود پتاسیم روبروست.

وی با بیان اینکه برای پایداری تولیدات کشاورزی بایدحفاظت از خاک کشور را جدی بگیریم افزود: امروزه کیفیت، سلامت، اقتصاد، امنیت و حکمرانی خاک جزو مولفه‌های جدید هستند که باید مورد توجه قرار بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha