مناظره نمایندگان چهار نامزد ریاست جمهوری در هرمزگان

بندرعباس - ایرنا - زمان چندانی تا انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، باقی نمانده است و با راه‌اندازی و فعالیت ستادهای انتخاباتی نامزدها و برگزاری مناظرات تب انتخابات در بندرعباس بالا گرفته و اینک مناظره کامل نمایندگان چهار نامزد ریاست جمهوری در این استان مرزی ساحلی که صحبت‌های قابل تاملی رد و بدل شد را باهم می‌خوانیم.

به گزارش ایرنا، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد بندرعباس (دفتر تحکیم وحدت) شامگاه یکشنبه مناظره‌ای میان نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری در هرمزگان برگزار کرد که نماینده چهار ستاد فعال در بندرعباس متشکل از ستاد های آقایان زاکانی، قالیباف، جلیلی و پزشکیان در این مناظره حضور یافتند.

در مطلب پیش رو، آنچه در مناظره هرمزگان گذشت را به طور کامل می‌خوانیم.

سخنران اول

شیفته صراحت، صداقت و شجاعت دکتر زاکانی شدم

پرویز سالاری نماینده «علیرضا زاکانی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری» در هرمزگان به عنوان سخنران اول، در این مناظره با اشاره چگونگی نحوه انتخاب ستاد دکتر زاکانی، گفت: از دوره‌ای که دانشجو و عضو بسیج دانشجویی بود وی را می شناختم اما بعد از قائله‌ای که در کوی دانشگاه که دکتر زاکانی توانست با مدیریت خاصی آن توطئه‌ای را نابود کند و با توجه به صراحت، صداقت و شجاعت که داشتند شیفته وی شدم و از زمان تشکیل جبهه تحول‌خواهان توسط وی و جدایی از شاخه اصولگرایان سنتی، فعالیت خود را در این جبهه آغاز کردم.

ستاد دکتر زاکانی را به علت فساد ستیزی در مقابل گردن کلفت‌ها پذیرفتم

سالاری افزود: یکی از دلایل اصلی که بنده ستاد آقای دکتر زاکانی را پذیرفتم، فساد ستیزی در مقابل گردن کلفت ها بود، اولین اقدام وی نیز در قضیه دانشگاه آزاد که منجر به شناسایی و افشای فساد مالی شدید جاسبی در این نهاد شد. موضوع فساد مالی آقای حسین فریدون برادر رئیس دولت دوازدهم از دیگر افشاگری هایی بود که دکتر زاکانی انجام داد.

در زمان وزارت آقای پزشکیان سوالات آزمون دستیاری پزشکی لو رفت و فروخته شد و همچنین افشای کرسنت، قرارداد نفتی در زمان وزارت آقای زنگنه و مسئله مهم برجام بود که دکتر زاکانی در آنها ورود کرد. آقای زاکانی در برنامه‌های خود نشان داد هم کارنامه و هم برنامه دارد. برنامه مقابله با تبعیض و فساد که در حضور سه ساله خود در شهرداری تهران ثابت کرده است.

بیشتر بیلبوردها تجاری شده اند؛ سطح شهر بندرعباس بوی انتخابات نمی‌دهد

سالاری با انتقاد از تبیلغاتی فضای شهری بندرعباس در این دوره از انتخابات، بیان کرد: سطح شهر بندرعباس متاسفانه بوی انتخابات نمی دهد، تابلوهای شهری بیشتر تجاری هستند، انتظار می‌رود که فرماندار، استاندار و مسئولان امر در حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی برای حضور مردم در این فرصت باقی مانده توجه ویژه ای به تبلیغات فضای شهربندرعباس داشته باشند

وی با بیان اینکه تشکیل دولت اسلامی و ادامه کار دولت شهید جمهور رئیسی در دستور کار دکتر زاکانی است، افزود: شفافیت از اصول دکتر زاکانی است، امروز مردم از عدم شفافیت و وجود تبعیض رنج می برند، که آقای زاکانی طی برنامه های ویژه که برای حوزه های انرژی، مسائل فرهنگی و آموزش دارد در صدد رفع تبعیض است. وی آموزش را نه به عنوان یک نهاد هزینه ای بلکه به عنوان یک نهاد سرمایه‌ای می داند و اعتقاد دارد که باید از آموزش و پرورش آغاز کرد و مهمترین نکته ای که مغفول واقع مانده مسئله فرهنگی است که اگر در حوزه فرهنگ در مسیرانقلاب که یک جنس فرهنگی دارد حرکت کنیم قطعاً در حوزه معیشت ، اقتصاد و حوزه‌های مختلف شاهد آرامش و امنیت خواهیم بود.

رئیس ستاد دکتر زاکانی در استان هرمزگان، با بیان اینکه، "پاک باش و خدمتگزار" اصول اصلی دکتر زاکانی است، افزود: لازمه خدمت کردن به مردم پاک بودن است قطعاً با دستمال کثیف نمی‌شود شیشه‌ای را پاک کرد ، در دولت روحانی آقای حسین فریدون برادر رئیس جمهور و برادر آقای جهانگیری بازداشت شدند و در نهایت برجامی که حتی آقای شمخانی از متن آن اطلاع نداشت به امضا رسید .در برجام همه چی دادیم اما آنها پاره‌اش کردند، گفتمانی که متاسفانه در هشت ساله دولت روحانی ضرر زیادی به کشور وارد کرد و یک دولت بدهکار را تحویل دولت بعدی داد.

مبارزه با فساد اولویت دکتر زاکانی است

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد اولویت دکتر زاکانی است، تصریح کرد: برای دکتر زاکانی در راه مبارزه با فساد ، فرقی ندارد که اصولگرا باشد یا هز جناح دیگری، رحیمی معاون اول آقای رئیس جمهور را اول دکتر زاکانی گرفت. بعد یقه برادر آقای رئیس جمهور و به همین ترتیب یقه، بقیه گرفت و به پاسخگویی کشاند.

سالاری تاکید کرد: یکی از نکات خیلی مهم که متاسفانه رعایت نشده تاکنون و آقای زاکانی دنبال آن است که انشاالله رعایت کند. تبعیض در یارانه به ویژه یارانه‌های انرژی است، میزان برقی که یک خانواده در مرکز استان یا مرکز کشور مصرف می‌کند با میزان برقی که یک خانواده در روستا زندگی می‌کند متفاوت است،شاید بتوان گفت برخی افراد در شهرها ۱۰ برابر یک خانوار روستایی مصرف می کنند که این تبعیض است، برای دریافت میزان یارانه انرژی یکی از برنامه‌های آقای دکتر زاکانی یک رقم یارانه‌ای به اعتبار طلا است که بعضی ها متاسفانه در فضای مجازی به دلیل عدم آگاهی بد گفتند، اینطوری چهره خدوم و فساد ستیزی را تخریب می‌کنند. کلام دکتر زاکانی این است، که با توجه به ارزش جهانی که طلا دارد یارانه انرژی ۲۲ میلیون تومان در سال به هر خانواده تعلق خواهد گرفت که در چنین شرایطی یک خانواده روستایی ممکن است از این یارانه یک میلیون تومان و یک خانواده در مرکز بیشتر از میزان یارانه استفاده و مجبوربه پرداخت مازاد آن خواهد شد.

زاکانی با مسائل و مشکلات هرمزگان بیگانه نیست

وی با بیان اینکه دکتر زاکانی از مسائل و مشکلات استان بیگانه نیست، افزود: زاکانی طی سفری که در سال ۹۱ و ۹۲ به بندرعباس داشت از محلات فقیر نشین بازدید کرد و بعد از نماز جمعه در بندرعباس اعلام کرد که خیلی متاسفم برای شهری که در کنار دریا است و چنین محلات و فاضلاب رها شده ای دارد، در آن زمان پس از انتشار صحبت های زاکانی در برخی نشریات بندرعباس، فریاد فرماندار وقت درآمد.

سالاری با بیان اینکه برای مقابله با قاچاق کالا و سوخت دکتر زاکانی برنامه دارد، گفت: در بحث قاچاق سوخت و قاچاق کالا برای نقاط مرزی مانند هرمزگان شرایط خاص در نظر گرفته خواهد شد و همچنین برای تامین سوخت مردم نیز که آقای زاکانی برنامه ای برای قیمت سوخت از سه هزار تومان به یک هزار و ۵۰۰ تومان دارد قابلیت اجرا است.

ورود تاکسی های برقی منجر به قیام مافیای خودرو داخلی برعلیه زاکانی شد

وی با اشاره به برنامه های دکتر زاکانی در سیاست خارجه گفت: قطعا سیاست خارجی دکتر زاکانی مبتنی بر اقتدار، عزت و عظمت هست و ادامه کار شهید جمهور رئیسی که ثابت کرد بدون برجام می توانیم با دنیا ارتباط برقرار کنیم، نمونه آن عضویت ایران در بریکس و در شانگهای است، دکتر زاکانی در قامت یک شهردار توانست پول های ایران که از سال ۹۲ در هشت سال دولت روحانی در کشور چین بلوکه شده بود را بگیرد، وی به عنوان یک مدیر شهری رفت در چین و پول‌های بلوکه شده را اتوبوس، تاکسی و ناوگان برقی وارد کرد که مافیای خودروهای داخلی بر علیه وی قیام کردند. اتوبوس های برقی و واگن های برقی که حاصل مدیریت صحیح خارجی دولت شهید جمهور بود که توانستیم بدون برجام و بدون ارتباط با آمریکا به بخشی از منابع و سرمایه‌های خود دست پیدا کنید

سالاری تصریح کرد: آقای زاکانی در زمانی که در شهرداری تهران بود شفافیت مالی و حساب داشت، برای اولین بار شهرداری تهران در ۲ سال گذشته به ویژه سال ۱۴۰۲ بودجه را به طور کامل تحقق بخشید و مهمترین نکته ای که تدوین کرد این بود که بودجه تهران به ۱۰ برابر افزایش یافت و باعث شد که شهرداری یک شهر بدهکار به شهر بستانکار تبدیل شود ، ساخت ۲۰ هزار مسکن در بافت فرسوده شهر تهران یکی دیگر از اقدامات موثر دکتر زاکانی در زمان شهرداری‌اش است.

سخنران دوم

قالیبافت یک شخصیت شناخته شده در عرصه داخلی و بین‌المللی است

حسین رئیسی نماینده قالیباف کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی در هرمزگان به عنوان سخنران دوم در این مناظره، گفت: دلیل انتخاب بنده برای فعالیت در ستاد انتخاباتی آقای دکتر قالیباف آشنایی از نزدیک با این بزرگوار بوده، به خصوص در دوران مجلس یازدهم که از نزدیک با شیوه مدیریت، مواضع، افکار و ایده‌های وی آشنا شدم، هر چند با همه کاندیدا که در این دوره در حال رقابت انتخاباتی هستند از نزدیک آشنایی دارم اما به دلیل مزایایی که در آقای دکتر قالیباف احساس کردم در خدمت ستاد وی هستم .

وی با اشاره به پیشینه دکتر قالیباف، بیان کرد: دکتر قالیبافت یک شخصیت شناخته شده در عرصه داخلی و بین‌المللی است، در جایگاه‌های مختلفی با اعتماد مقام معظم رهبری نسبت به وی خدمت کرده، اولین آغاز خدمت و تلاش دکتر قالیباف در عرصه دفاع مقدس بوده که در حدود ۲۲ سالگی به عنوان فرمانده تیپ مستقل در میدان های مبارزه و رزم حضور پیدا کرد، بعد از پایان جنگ به عنوان مسئول قرارگاه خاتم الانبیا که یک مجموعه افتخارآمیز در حوزه سازندگی کشور است مسئولیت می‌پذیرد و خدمات ارزنده‌ای را در این عرصه به یادگار می گذارد.

بیشتر زیرساخت‌های تهران در ۱۲ ساله عمر خدمتی دکتر قالیباف رقم خورده است

رئیسی تصریح کرد: فرماندهی نیروی هوایی سپاه یا همان هوافضای سپاه، باوجود اینکه هیچ جا ادعایی نداشتند شاید جز همان ناگفته های زندگی وی باشد امروز بزرگانی که در این عرصه خدمت می‌کنند عنوان دارند که متحول کننده سیستم موشکی که امروز جز افتخارات و دکترین دفاع بازدارنده کشور بر این اساس استوار است جناب آقای دکتر قالیباف بوده است. امروز افتخار می‌کنیم که سیلی محکمی تحت نام وعده صادق به رژیم صهیونیستی زده شد و مایه افتخار دنیای اسلام بود، آن شب مردم در سراسر جهان به ویژه در دنیای اسلام و بالاخص در کشورهای جبهه مقاومت تا صبح بیدار بودند و به این حرکت افتخار می‌کردند.

رئیس ستاد قالیباف در هرمزگان ، خاطرنشان کرد: حضور دکتر قالیباف در نیروی انتظامی باز با حکم فرمانده معظم کل قوا بوده است، احکامی که دکتر قالیباف دریافت کرد نشان از اعتماد به وی و کارآمدی شان است، در شهرداری کلان شهر تهران نیز افتخارآفرینی کرد و عمده زیرساخت هایی که امروز در تهران وجود دارد در ۱۲ ساله عمر خدمتی دکتر قالیباف رقم خورده است.

گفتمان خدمت و پیشرفت دکتر قالیباف بر گرفته از عدالت است

وی با اشاره به گفتمان قالیباف گفت: گفتمان دکتر قالیباف در نامی که برای دولت خود انتخاب کرده مشخص است که ریشه این نام برگرفته از همان عدالت است، گفتمان خدمت و پیشرفت. بعضی ها اعتقاد دارند که پیشرفت مقدم بر عدالت است، یعنی گاهی ممکن است چرخ های توسعه از روی اقشار ضعیف جامعه رد شده و به زندگی مردم و طبقات پایین جامعه توجه نشود این یک نگاه به توسعه است نگاه دیگر این است که همزمان با پیشرفت و توسعه به زندگی اقشار نیازمند جامعه نیز توجه کنیم این شعار و گفتمانی است که دکتر قالیباف در مشی خود مد نظرش است.

وی با اشاره به افزایش رقم یارانه‌ها در زمان ریاست مجلس دکتر قالیباف یکی از اقدامات وی در توجه به اقشار نیازمند جامعه است، افزود: سالیان سال رقم یارانه‌ای که به دهک‌های پایان جامعه پرداخت می‌شد حدود ۴۵ هزار تومان بود و هیچ افزایشی پیدا نکرد ولی در این مجلس با تصمیمی که گرفته شد این رقم نزدیک به هفت برابر افزایش پیدا کرد. در بحث های کمک های معیشتی که علاوه بر این به دهک های پایین تر جامعه یعنی مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی و بعضی از اقشار نیازمند داده شده و یا طرح کالا برگ که در مجلس به تصویب رسید و افزایش رقم مستمری بگیران به اصطلاح بهزیستی و کمیته امداد که در این مجلس حدود ۳۰ درصد این رقم افزایش پیدا کرد، در همه موارد جناب آقای دکتر قالیباف نقش محوری داشتند.

رئیسی خاطرنشان کرد: متناسب سازی حقوق بازنشستگان ، فاصله حقوق بازنشستگان و شاغلان فاصله معناداری بود و روز به روز هم افزایش پیدا می‌کرد. بحث متناسب سازی حقوق بازنشستگان را دولت نیاورده بود و به این جهت برگردانده شد و این ردیف اضافه و بعدا در مجلس بررسی شد. طرح رتبه بندی فرهنگیان بعد از ۱۴ سال معطلی بعد از روی کار آمدن دولت شهید رئیسی این طرح مصوب شد.

مظلوم نمایی، شعار اصلاح طلبان است

وی خطاب به ضرغامی که گفته بود اصلاح طلبان همواره مظلوم هستند، گفت: دوست گرامی فکر کنم در جریان نیستید که چند سال از عمر با برکت جمهوری اسلامی همفکران شما دولت و همینطور مجلس را در اختیار داشتند. یعنی جمهوری اسلامی، این نظام مقدس فرصت را در اختیار همه جریان های سیاسی قرار داده است. این مظلوم نمایی، شعار شماهاست. نظام جمهوری اسلامی از ابتدای نظام که آقای میرحسین موسوی دولت تشکیل داد، بعد دولت آقای هاشمی رفسنجانی، دولت آقای خاتمی و دولت آقای روحانی، سالیان متمادی کشور مدیریتش در اختیار شما بوده؛ شما مدعی نظام هستید؟

رئیسی خطاب به دکتر پزشکیان اعلام کرد: جناب آقای پزشکیان شما چند سال در چند دوره در مجلس شورای اسلامی بودید، شما به عنوان وزیر در دولت آقای خاتمی ایفای نقش و به عنوان وزیر دولت کار کردید. آدمی خارج از بدنه نیستید که امروز مدعی نظام باشید یک خورده عقبه را نگاه کنید. آن مدت زمانی که همفکران تان کار را در دست داشتند. در جریان باشید، هشت سال عمر دولت آقای روحانی، کیک اقتصاد ما بسیار کوچک شد، متوسط رشد اقتصادی کشور در طول دولت آقای روحانی یک درصد بود و در بسیاری از سالیان عمر دولت وی منفی بوده است.

رئیسی شهید جمهور به مشکلات ایجاد شده توسط دولت روحانی، سر و سامان داد

وی تاکید کرد: سه سال جناب آقای رئیسی شهید جمهور فرصت داشت برای سروسامان دادن وضعیتی که شما تحویل وی داده بودید و در این مدت رشد اقتصادی کشور به بالای پنج درصد رسیده این آمارهای رسمی کشور است یعنی وی شب و روز تلاش کرد برای سر و سامان دادن به آن اوضاعی که تحویل گرفتند، همه آگاهان و کارشناسان می‌دانند اگر عمر این دولت ادامه پیدا می‌کرد مردم ادامه آثار و نتایج تلاش‌های آن را در زندگی خود شاهد بودند.

نماینده قالیباف کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی در هرمزگان با بیان اینکه مردم به دور از احساسات و به دور از تعصب روز هشتم تیر ماه پای صندوق های رای خواهند آمد گفت: ملت ما ملت فرهیخته‌ای است و تحت تاثیر القائات و هیجانات و احساسات و این مسائل قرار نمی‌گیرد. عاقلانه و منطقی برای تداوم خدمت و دولت شهید رئیسی انشاالله در روز هشتم تیر به گزینه انقلابی یعنی جناب آقای دکتر قالیباف رای خواهند داد.

سخنران سوم

آغازگر فعالیت‌های جدی صنعت هسته‌ای در کشور دکتر جلیلی است

یاسر حزباوی نماینده جلیلی کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی در هرمزگان به عنوان سخنران سوم در این مناظره، گفت: بنا به آشنایی که از قدیم نسبت به دکتر جلیلی و اخوی وی که در عرصه فرهنگی هستند داشتم در این دوره از انتخابات با توجه به فضایی که شکل گرفت و حضور دکتر جلیلی در صحنه، به عنوان ستاد وی فعالیت خود را در هرمزگان شروع کردم.

وی با بیان اینکه دکتر جلیلی آغاز گر فعالیت های جدی صنعت هسته ای در کشور است، افزود: صنعت هسته‌ای با برنامه دکتر جلیلی شروع به کار کرد و ملاحظه کنید تقریبا نقش وی را در این زمینه متوجه خواهید شد که از کجا شروع کردیم، چند تا سانتریفوژ و چقدر و در چه سطحی تولید داشتیم و بعدش به کجا رسیدیم. همین الان یکی از عوامل بازدارنده اصلی کشور همین بحث صنعت هسته‌ای است و با تلاش‌های دکتر جلیلی بود.

حزباوی با بیان اینکه جلیلی دیپلماسی عزت مندانه و مقتدرانه را دنبال می کند نه دیپلماسی ذلیلانه و التماسی، افزود: در بحث مذاکره شما باید مذاکره بلد باشید تا مذاکره کنید نه اینکه خودتان برای خودتان محدودیت ایجاد کنید نه، واقعا حق قانونی و طبیعی خودتان رو احیا کنید و به جهان بقبولانید، بالاخره دنیا دنیای زور است، دنیا یک گل و بلبلی نیست، و باید زبان سخن گفتن با همه را بلد بود به هیچ کس از پایین نگاه نکرد تا کسی بزرگتر از حد واقعی دیده نشود، بلکه صاف و مستقیم به چشم آنان زل زد و حق خود را گرفت.

وی با اشاره به تجربه مشخص جلیلی در عرصه دیپلماسی گفت: دکتر جلیلی ۳۵ سال تجربه در عرصه دیپلماسی دارد و قطعاً یک فرد دیپلمات انقلابی در راس کار قرار گیرد شاهد تحولات اساسی در این حوزه خواهیم بود، اتفاقاتی که در دولت شهید رئیسی افتاد بهبود روابط، اصلاح روابطی که شکل گرفت، روابط جدیدی که ایجاد شد و روال جدیدی که در منطقه به وجود آمد بعد از طوفان الاقصی منطقه وارد یک فضای جدید شد و این طوفان عملیات نبود، یک اتفاق جدید بود.

دکتر جلیلی با مشکلات و مسائل مردم هرمزگان بیگانه نیست

وی با اشاره به حضور متعدد جلیلی در هرمزگان گفت: دکتر جلیلی بیشترین حضور ار در هرمزگان داشته و بسیاری از مناطق دور افتاده و محروم را رفته و می شناسد و برای آشنایی با شهرها و روستاهای استان نیازی به نقش ندارد بلکه طی ۱۲ سال گذشته حضور پرنگی که در هرمزگان داشته اکثر مناطق استان را می شناسد و با ظرفیت ها و مشکلات آن آشنا است. به جزایر سفر کرده و همه جزایر و مسائل آنها را از نزدیک مورد ارزیابی قرار داده است و خوب می داند هرمزگان به چه چیزهای برای توسعه نیازمند است.

وی با اشاره به یک جهان فرصت، یک ایران جهش؛ هر ایرانی یک نقش باشکوه، شعار دکتر جلیلی است گفت: یک جهان فرصت، یک ایران جهش، هر ایرانی نقش با شکوه شعاری است که می توان به آن رسید. یکی از بحث های مهم این است که خود مردم بتوانند نقش خود را درست ایفا کنند، دولت برنامه ریزی و فضاسازی کند و این فضا منجر به این شود که مردم در جامعه نقش درست خود را پیدا کنند . اگر هر کسی سر جای خودش قرار گیرد و هر کسی آن کاری که می تواند را انجام دهد و زمینه رشد افراد در جامعه فراهم شود به این شعار خواهیم رسید. این سطح تئوریک در سطح عملی قطعاً ادامه دهنده راهی است که شهید رئیسی در قوه مجری شروع کرده است خواهد بود.

حزباوی گفت: آقای پزشکیان امدن از روالی با ما صحبت میکنند که انگار کرم خاکی در نظر گرفتن، ما ماهی نیستیم که حافظه کوتاه مدت دارد بلکه خوب به خاطر داریم که آدمایی که دور و بر شما هستند کی هستند و سابقه همه آنها مشخص است بالاخره چه روالی را در این ۴۰ سال طی کرده اند هر کاری توانستید کردید، هیچ کاری نمونده بود که نکنند در خیابان کودتای خیابانی راه انداختید، خارجی ها را تحریک کردید که تحریم کنند، فکر نکنید ما فراموش کرده ایم.

وی تاکید کرد: به عقب برنمی‌گردیم به عقبتر هم بر نخواهیم گشت، دوستان دقت کنید دولت خاتمی ساندویچی فری کثیفه است، شما یادتان نرود کدام دولت کجا بود، شهرام جزایر کجا در آمد، مال همین دولت خاتمی که ادعا میکند یود. سرمون کلاه نمیرود. مسیری که شهید رئیسی شروع کرد با قدرت و با قوت ادامه میدهیم.

سخنران چهارم

اصلاح طلبان مظلوم هستند

فیصل ضرغامی نماینده پزشکیان کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی در هرمزگان به عنوان سخنران چهارم در این مناظره، گفت: اصلاح طلبان مظلوم هستند وهمیشه سعی کرده که در یک انسجام با هم حضور داشته باشند، دکتر پزشکیان به عنوان یک چهره برجسته سیاسی اطلاح طلب وارد میدان شد و بر همین مبنا اصلاحات در استان به عنوان ستاد وی معرفی و در حال فعالیت است.

وی با اشاره به فعالیت های دکتر پزشکیان در مناصب مختلف افزود: پزشکیان در دولت خوشنام خاتمی، معاون وزیر و بعد وزیر بهداشت شد، در طول این مدت سفرهای بسیاری به هرمزگان انجام داد، از بشاگرد تا اقصی نقاط استان را بازدید و با مشکلات و مسائل انها آگاه است و هنوز هم که هنوزه با بسیاری از مردم هرمزگان ارتباط دارد و در تماس است، در طول دوره نمایندگی دکتر پزشکیان یک تفکر واضح و مشخص را در مجلس ایفا کرد ، وی عنوان یک چهره مردمی و باوجود اینکه جراح قلب است و تخصص در رشته پزشکی دارد اما در مطب خصوصی فعالیت نکرده و شراکتی در بیمارستان، شرکت دارویی یا شرکت درمانی ندارد. این یکی از ویژگی های بارز چنین شخصیتی است که علاوه بر این ویژگی مثبت حضور در دوران دفاع مقدس در کارنامه کاری، شخصی و سیاسی دکتر پزشکیان وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: دکتر پزشکیان یک چهره اصلاح طلب است و نگاهی که به مسائل مدیریتی کشور دارد می تواند بسیاری از مسائل و مشکلات کشور را رفع کند و اقدامات موثری را با همیاری مردم برخواهد داشت امیدوارم بتوانیم با همکاری و رای مردم و با عزمی راسخ در هشتم تیرماه دکتر پزشکیان را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنیم.

افزایش میزان یارانه موجب رشد تورم در کشور شد

ضرغامی با اشاره به مفهوم عدالت در جامعه گفت: نرخ رشد اقتصاد یکی از شاخص های اصلی در تحول آفرینی در سیاست امروز کشور است، عدالت به مفهوم برابری نیست در فلسفه سیاسی عدالت به مفهوم این است که هر کسی به میزان زحمتی که در جامعه می کشد از جامعه درآمد کسب کند و این درآمد متناسب با تورم در سطح جامعه افزایش داشته باشد مثلا دوستان یارانه را افزایش دادند اما این میزان یارانه با میزان تورم که در سطح جامعه وجود دارد همخوانی ندارد و فشار اقتصادی را بر مردم نه تنها کمتر نکرد بلکه فشار اقتصادی مضاعف داد و کاملا در سفره مردم قابل لمسه و می شود دید.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم اعداد و ارقام را با آخرین روز دولت آقای روحانی مقایسه کنیم ببینید در چه وضعیتی بود و الان دولت و کشور در چه شرایطی قرار دارد این را دیگر مردم کاملا دیده و درک میکنند و نیاز به ارائه آمار و ارقام نیست. دکتر پزشکیان با نگاه منطقی و متناسب با نیازهای روز جامعه و تیم قوی و کارشناسانه ای که دارد در مسیر گام بر خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در عرصه بین الملل نمیشود با شعار پیش رفت بلکه واقعیت را باید دید و بر اساس واقعیت های موجود و آنچه که زمینه کار در عرصه بین المللی است، مذاکره کرد. مذاکره فقط گفتگو نیست، مذاکره در عرصه بین المللی بر اساس واقعیت هاست، بر اساس توانایی‌های هر کشور است باید متناسب با نیازهای کشور برنامه ریزی کرده و در عرصه سیاست خارجی که اقتصاد ملی تابعیت اقتصاد بین الملل است گام برداشت.

افکار روحانی اجازه نداد اندیشه دولت توسعه گرا به نتیجه برسد

ضرغامی با اشاره به حمایت اصلاحات از دولت روحانی گفت: اکثر قالب دولت های گذشته جریانات راست سیاسی کشور بودند و اغلب وزرای آقای هاشمی رفسنجانی در آن زمان رویکرد سیاسی راستی داشتند. در دولت آقای مهندس موسوی بررسی کنید کابینه اقتصادی جریان راست شناخته شده هستند ، دولت آقای روحانی که خود وی همچنان عضو جامعه روحانی مبارز یک تشکیلات اصولگرای راست سنتی است، که کاملا هم مشخص و روشن که چه مواضعی دارد، در سال ۹۲ اصلاحات از آقای روحانی حمایت کرد اما مخالفان تفکر روحانی اجازه ندادند که افکار و اندیشه مخصوص یک دولت توسعه گرایی به نتیجه برسد است.

وی برجام را مهمترین سند راهبردی نظام دانست و عنوان کرد: برجام مورد تایید تمامی ارکان نظام قرار گرفت، وزارت خارجه مجری برجام بود اما مبتکر برجام نبود. طبق قانون اساسی وزیر خارجه نمی‌تواند شخصا اقدامی بدون هماهنگی با دیگر ارکان نظام انجام دهد. برجام یک سند بسیار مهم راهبردی و مفید بود، زمانی که برجام در مرحله انجام بود در همین استان هرمزگان اداره کل بنادر و کشتیرانی استان ۱۲ هزار میلیارد تومان در همان مقطع زمانی کوتاه درآمد داشت که این میزان در طول پنج سال قبلش سه هزار میلیارد تومان نشده بود این یعنی اثر برجام در زندگی اقتصادی جامعه، برجام ارکان مهم سیاسی، ارکان مهم اقتصادی کشور را تحت شعاع قرار می‌داد .

عزت، حکمت و مصلحت سه اصل دکتر پرشکیان در اداره سیاست های خارجی کشور است

ضرغامی خاطر نشان کرد: یقیناً پیوستن به یک سازمان مهم بین المللی به اسم و منزله وادادگی به کشورهای غربی نیست. هنر رفتن در سازمان های بین المللی به این است که شما بتوانید تعاملات با جامعه جهانی تنظیم کنید. دوستان فکر می‌کنند هر کسی که با جامعه جهانی وارد مذاکره شد غرب زده است اما چیزی امتیازاتی که طی این مدت بدون حساب و کتاب به شرقی ها داده شد نمی گویند .

وی با اشاره به عزت، حکمت و مصلحت سه اصل دکتر پرشکیان در اداره سیاست های خارجی کشور، گفت: سیاست خارجی دولت پزشکیان بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت برنامه ریزی شده است سه اصل عزت، حکمت و مصلحت شعار نیست یک واقعیت که عزتمندی جامعه ایرانی به چه گونه ای رقم می خورد، چه حکمتی باید در نظر گرفت و چه مصلحتی را در شرایط مختلف زمانی با کشورهای اسلامی و عربی می توان تنظیم کرد به عنوان یک کشور مسلمان دلیلی ندارد با کشورهای مسلمان رابطه مشخص و روشنی نداشته باشیم ، سیاست داخلی نیز به گفته دکتر پزشکیان برنامه هایی در گذشته وجود دارد که به مرحله اجرا نرسید و به هر دلیلی اجرا نشد و کشور را در مسیر توسعه قرار می‌دهد و منافع مردم را در پی دارد را اجرا خواهد کرد.

گفتنی است ۲ ستاد دیگر نامزدها که نمایندگانشان در این مناظره حضور نداشتند هنوز در هرمزگان فعال نشده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha