جزییات تخفیف ویژه مصرف برق کشاورزان خراسان‌شمالی اعلام شد

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: کشاورزان در صورت استفاده نکردن از برق مصرفی چاه های آب از ساعت ۱۱ تا ۱۶ می توانند مابقی ساعت های شبانه روز را برق رایگان مصرف کنند.

حسن چاهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: اگر مشترکان در این بخش از ظرفیت مولدین استفاده و همچنین ۸۰ درصد دینام مصرفی را به واسطه انرژی خورشیدی تامین کنند از برنامه های مدیریت بار مصرفی برق معافیت خواهند شد.

وی افزود: کشاورزان همچنین می توانند انرژی برقی که توسط پنل های خورشیدی تولید می کنند در قالب قرادادهای خرید تضمینی به فروش برسانند و به درآمد پایداری برسند.

۶۵ دستگاه اجرایی خراسان شمالی مشمول خاموشی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در ادامه اضافه کرد: ۶۵ دستگاه اجرایی با اجرای طرح پایش مشمول خاموشی شدند و با این ادارات برخورد می شود.

وی بیان کرد: علاوه بر اینکه تغییر ساعات کار ادارات در فصل تابستان اعمال می شود بحث استفاده از ظرفیت دستگاه های مولد برق دستگاه های اجرایی نیز به صورت جدی پیگیری می شود و حدود چهارمگاوات برق از این محل مدیریت می شود.

چاهی با بیان اینکه تابستان گذشته با همکاری صنایع از پیک برق گذر کردیم، خاطرنشان کرد: احداث نیروگاه های خورشیدی و ترویج این نوع از مصرف برق می تواند ما را از بحران کمبود برق نجات دهد و این موضوع علاوه بر تامین و تولید انرژی برق کمک بسیار بزرگی به کاهش هزینه های شهروندان می کند.

به گزارش ایرنا، ۲ هزار و ۸۰ مشترک برق استان مربوط به صنایع است که نیم درصد تعداد مشترکان را شامل خواهد شد، مشترکان صنایع ۱۷.۶ درصد مصرف برق استان را استفاده می کنند.

اینک ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان خراسان شمالی از برق برخوردارند و ۳۸۵ هزار مشترک برق در بخش‌های تجاری، خانگی، ادارای و صنعتی و کشاوزی وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha