۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۸:۳۳
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85518417
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

استقبال چشمگیر از طرح فجرانه در خراسان شمالی 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: بیش از ۹۹ درصد از خانواده های مشمول طرح فجرانه از مزایای آن بهره مند شدند که نشان از استقبال مردم از این طرح است. 

مهدی اسلام خواه روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲۶۵ هزار و ۶۴۶ خانوار در استان مشمول دریافت کالابرگ در طرح فجرانه هستند که از این تعداد ۲۶۵ هزار و ۳۱۴ خانوار در آن مشارکت داشته و از مزایای آن بهره مند شدند.

وی افزود: اعتبار صرف شده در قالب طرح فجرانه در استان خراسان شمالی چهار هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال است که در سه ماه اجرای طرح مذکور به میزان ۱۲ هزار ۴۶۰ میلیارد ریال آورده نقدی مردم بوده و در مجموع ۱۶ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال برای تامین و ارتقاء امنیت غذایی مردم مورد استفاده قرار گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ۱۰۳ هزار و ۲۶ تن کالا در دوره سه ماهه اجرای طرح فجرانه در استان خریداری شد که این امر سبب رونق کسب و کار چهار صنف خواروبار، لبنیات، پروتئینی و فروشگاه های زنجیره ای شد.

اسلام خواه اظهار کرد: مردم استان از ابتدای اجرایی شدن طرح کالابرگ الکترونیکی در خرداد پارسال در مراحل و فازهای مختلف آن تاکنون افزون بر ۲۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از بیش از سه هزار و ۵۰۰ فروشگاه متصل به طرح در سراسر استان از طریق کالابرگ الکترونیک خرید کردند.

وی درباره ادامه طرح کالابرگ در سال جاری گفت: براساس مصوبه هیات وزیران در اردیبهشت ماه سال جاری و با توجه به تاکید رئیس جمهور شهید حضرت آیت آیت الله رئیسی، این طرح قطعا ادامه دار است که شرایط و جزئیات مرحله جدید از سوی وزارت متبوع در حال بررسی بوده که پس از تصویب نهایی اطلاع رسانی خواهد شد.

حمایت بیش از ۱۷ هزار مادر مشمول با اجرای طرح یسنا

اسلام خواه با اشاره به اجرای طرح یاور سلامت نسل ایرانی (یسنا) گفت: ۱۷ هزار و ۸۲۹ مادر مشمول در استان در بهار امسال از سبد غذایی رایگان بهره مند و مورد حمایت قرار گرفتند.

وی افزود: طرح یسنا به منظور پوشش بخشی از جامعه هدف ماده (۲۴) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرا شد و در آن مادران دارای فرزند شیرخوار زیر ۲ سال در سه دهک اول درآمدی تا سقف ۶ میلیون ریال از سبد غذایی رایگان بهره مند و مورد حمایت قرار گرفتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی تصریح کرد: این طرح در سال گذشته در سه مرحله برای مادران دارای فرزند زیر ۲ سال که در دهک یک قرار داشتند اجرایی شد که در بهار سال جاری جامعه هدف این طرح به سه دهک اول درآمدی گسترش پیدا کرد.

اسلام خواه افزود: این تعداد از مشمولان در استان به ۶ برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته و اعتبار تخصیصی به هر خانوار از چهار میلیون ریال به ۶ میلیون ریال افزایش پیدا کرد.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha