رئیس مرکز تبیان افغانستان: نگاه شهید رئیسی به افغانستان بسیار برجسته بود

تهران- ایرنا- رئیس مرکز تبیان افغانستان با بیان اینکه نگاه شهید رئیسی به افغانستان بسیار برجسته بود، گفت: در دوران ریاست جمهوری وی، روابط جمهوری اسلامی ایران با دولت و مردم افغان، رشد چشمگیری یافت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعیسی حسینی‌مزاری رئیس مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان افغانستان در نخستین وبینار بین‌المللی «شهید رئیسی؛ منادی وحدت، مرد مقاومت»، شهید سید ابراهیم رئیسی را شخصیت بزرگ جهان اسلام توصیف کرد و گفت: او معتقدترین فرد در حوزه ولایت‌مداری، فرد متعبد و متخلق به اخلاق الله بود و در حوزه تخصصی هم علاوه بر اشراف بر علوم فقهی، بر علوم دانشگاهی نیز تسلط داشت.

حسینی مزاری با تاکید بر اینکه شهید رئیسی در حوزه‌ی داخلی گشایش‌های زیادی برای ملت و دولت ایران فراهم کرد، افزود: شهید رئیسی در حوزه روابط خارجی هم علاوه بر اینکه تلاش می‌کرد روابط مناسبی بر اساس عزت و حکمت با غرب داشته باشد، سعی داشت با کشورهای قدرتمند شرقی هم روابط نزدیک داشته باشد.

رئیس مرکز تبیان افغانستان: نگاه شهید رئیسی به افغانستان بسیار برجسته بود

وی با اشاره به اینکه شهید رئیسی به دنبال این بود تا توازنی در روابط بین‌الملل ایجاد نماید که در آن؛ نه افراط و نه تفریط وجود نداشته باشد، افزود: آنچه مهمتر به نظر می‌رسد نگاه وی به کشورهای همسایه است.

حسینی مزاری نگاه آیت‌الله رئیسی به افغانستان را بسیار برجسته و قابل توجه توصیف و تاکید کرد: پس از تحولاتی که در کشور ما رخ داد و طالبان قدرت را بدست گرفتند، روابط جمهوری اسلامی ایران با دولت و مردم افغان، رشد چشمگیری داشت.

وی با اشاره به اینکه شهید رئیسی، اولین رئیس جمهور ایران بود که برای افغانستان یک نماینده ویژه تعیین کرد، افزود: نماینده ویژه ریاست جمهوری و گروهش در راستای نزدیک کردن مواضع بین کابل- تهران و دو ملت فوق العاده موثر عمل کردند.

رئیس مرکز تبیان با تاکید بر اینکه از طریق این گروه کارهای شایسته‌ای در رابطه با افغانستان به ویژه در جهت تعامل کابل با کشورهای همسایه و منطقه انجام شد، تاکید کرد: اولین نشست منطقه‌ای در افغانستان با ابتکار و پیگیری جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید که از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردار بود.

حسینی مزاری با ستایش نگاه شهید رئیسی به افغان‌های مقیم ایران، تاکید داشت: برنامه‌ها و سیاست‌هایی که در دوران وی برای مهاجران اجرا شد، فوق‌العاده استثنایی و ممتاز بود، به خصوص سرشماری بیش از ۲ میلیون مهاجری که پس از سقوط دولت گذشته به ایران سرازیر شدند، کار آسانی نبود.

وی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی شخصیتی بود که در عرصه مسایل اسلام به ویژه کشورهای محور مقاومت خدمات بسیار شایسته‌ و بارزی انجام داد و آنچه که وی را بیش از سایر خصوصیاتش ماندگار کرد حضور ایشان در سازمان ملل و در دست گرفتن قرآن و صحبت پیرامون عظمت و ماندگاری این کتاب الهی بود.

حسینی مزاری در پایان با بیان اینکه این اقدام شهید رئیسی او را در قلوب مسلمانان جهان جای داد، تاکید کرد: محبت مسلمانان به این مجاهد اصیل و شخصیت غنیمت کل جهان اسلام و بشریت، دائمی و همیشگی است و خدمات این شخصیت بزرگ را نه فقط مسلمانان بلکه جهان بشریت فراموش نخواهند کرد.

نخستین وبینار بین‌المللی «شهید رئیسی؛ منادی وحدت، مرد مقاومت» با حضور و سخنرانی چند تن از شخصیت‌های برجسته جهان اسلام، به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افغانستان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha