احیای ۱۰ هزار واحد راکد اقتصادی ثمره فعالیت رئیس جمهور شهید است

تهران- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: احیای ۱۰ هزار واحد راکد اقتصادی ثمره فعالیت رئیس جمهور شهید است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محسن کوشش تبار امروز (دوشنبه ۴ تیر ماه) در همایش ملی احیای واحدهای اقتصادی، اظهار داشت: برخی از این ۱۰ هزار واحد احیا شده، سال‌ها راکد مانده بود.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم در شرایطی سکان امور را به دست گرفت که نرخ رشد اقتصادی و نرخ تشکیل سرمایه ثابت در کشور منفی بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور خاطرنشان کرد: در آن زمان شاهد دو خصیصه خسارت بار نوسان زیاد در رشد اقتصادی و منفی بودن نرخ تشکیل سرمایه بلندمدت بودیم.

کوشش تبار ادامه داد: برای حل این مشکلات نیاز به سرمایه‌گذاری داخلی بود، این در حالی است که در دو دهه قبل نرخ رشد تشکیل سرمایه منفی ۳.۲ درصد بود.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود رئیس جمهور شهید تصمیم گرفت با آنچه در اختیار دولت است به سمت اقتصاد درون‌زا برود و بر این اساس احیای واحدهای اقتصادی راکد در دستور کار قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: با تلاش‌های رئیس جمهور شهید نرخ منفی رشد اقتصادی و نرخ منفی تشکیل سرمایه ثابت خوب شد.

کوشش تبار ادامه داد: احیای واحدهای اقتصادی ۱۲۰ هزار فرصت مستقیم شغلی به همراه داشت.

وی افزود: ۱۱ هزار و ۴۵۷ واحد تولیدی بالاتر از ۱۰ نفر کارکن در این دوره ظرفیت‌های خود را افزایش دادند بدون آنکه فشاری بر منابع انرژی کشور وارد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور خاطرنشان کرد: حدود ۲۳۵ هزار فرصت شغلی ناشی از این امر ایجاد شد.

کوشش تبار خاطرنشان کرد: این واحدها با ۵۳۴ هزار میلیارد تومان منابع ریالی و ۱.۲ منابع ارزی کمک کرد واحدها به بهره‌برداری برسند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha