انشعابات غیرمجاز ۱۲۵ میلیون کیلووات ساعت انرژی برق را در لرستان هدر داد

خرم آباد - ایرنا - معاون مشترکان و خدمات فروش شرکت توزیع نیروی برق لرستان گفت: ۱۲۵ میلیون کیلووات ساعت انرژی طی سال گذشته از طریق چهار هزار و ۶۴۶ انشعاب غیرمجاز در استان هدر رفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا همایون بختیاری روز دوشنبه در نشست با خبرگزاری ها افزود: این انشعابات ۳.۵ درصد کل مصرف برق استان را داشته و ۳.۲ درصد نیز موجب اتلاف انرژی شده اند.

وی همچنین با اشاره به شناسایی ۲ هزار و ۳۱۵ دستگاه ماینر ( استخراج غیرقانونی رمز ارز) در لرستان از سال ۹۹ تاکنون تصریح کرد: این تعداد در ۱۲۷ مزرعه شناسایی شد همچنین پارسال ۱۰۸ و امسال نیز تاکنون ۴۶ دستگاه کشف شده است.

معاون شرکت نیروی برق لرستان اضافه کرد: مطالبات شرکت توزیع برق استان از مشترکان معادل پنج هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال است و در حال حاضر از مجموع ۷۲۰ هزار و ۶۰۹ مشترک، ۱۱۵ هزار و ۲۶۴ فقره بدهی پرداخت نشده داریم که بیشترین رقم نیز مربوط به تعرفه های خانگی است.

بختیاری یادآور شد: صنایع نساجی یا فولاد ۳۰۰ میلیارد ریال بدهی دارند که با مصوبه های ستاد تسهیل از پرداخت آن سر باز می زنند همچنین یکی از دستگاه های اجرایی ۸۰۰ میلیارد ریال بدهی دارد که اقدامات لازم برای تهاتر زمین بابت این رقم در دستور کار است.

وی اظهار داشت: سال گذشته ۱۶ میلیارد ریال پاداش به مشترکان خوش مصرف بخش کشاورزی، یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال بخش عمومی، یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال جایگاه گاز، ۲۲ میلیارد ریال صنایع، ۷۹۰ میلیون ریال تجاری و ۲۴۹ میلیارد ریال مشوق به مشترکان خانگی برق در لرستان پرداخت شد.

به گفته معاون مشترکان و خدمات فروش شرکت توزیع نیروی برق لرستان طی ۲ روز گذشته نیز برق ۷۲۳ حلقه چاه کشاورزی به دلیل تجاوز از قدرت قطع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha