استاندار خوزستان: شرط بقای هر حاکمیتی احقاق عدالت است

اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان گفت: شرط اصلی بقای هر حاکمیتی، احقاق عدالت است و امروز با اقدامات دستگاه قضا شاهد رعایت اصل قانون در احکام و جامعه هستیم. 

به گزارش ایرنا علی اکبر حسینی محراب دوشنبه در نشست با رییس کل دادگستری خوزستان به مناسبت هفته قوه قضائیه در محل دادگستری استان بیان کرد: عملکرد شهید بهشتی در قوه‌قضائیه مظهر نظم و شجاعت بود و همواره مقابل مخالفین خود صبورانه پاسخ‌گو بودند.

وی اظهار کرد: با همراهی دادگستری استان برای احقاق حقوق عامه و با بهره گیری از کمیته‌های مختلف دستگاه قضا شاهد رفع مشکلات مختلفی در استان بودیم.

در ادامه این نشست رییس کل دادگستری خوزستان گفت: در کنار استقلال قوای سه‌گانه، هرگاه صحبت از تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد، همه قوا با همدلی و تعاون به بهترین وجه فعالیت می‌کنند.

علی دهقانی اظهار کرد: در ساختار اداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، برای قوای سه‌گانه و دستگاه‌های مختلف، تکالیفی تعیین و ترسیم شده است و همه در راستای رفع مشکلات و معضلات جامعه انجام وظیفه می‌کنند.

وی ادامه داد: هرچند قضات در میز قضاوت مستقل هستند اما وقتی به‌عنوان مدیر قضایی در کنار سایر مسئولان قرار می‌گیرند در تامین امنیت، آرامش و آسایش، توسعه و پیشرفت جامعه ایفای نقش می‌کنند.

دهقانی با قدردانی از همراهی و همکاری دولت با دستگاه قضایی در استان، گفت: از سوی دادگستری نیز حمایت حقوقی و قضایی در جهت پیشبرد برنامه‌های دولت و دستگاه‌های اجرایی در استان گام های موثری برداشته است.

به گزارش ایرنا، یکم تا هفتم تیرماه هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha