هزینه مربی خارجی برای تیم ملی والیبال چقدر است؟

تهران- ایرنا- فدراسیون والیبال قصد دارد این بار هر طور شده با یک مربی مطرح خارجی برای هدایت تیم ملی به توافق برسد.

به گزارش ایرنا، در پایان مرحله گروهی لیگ ملت‌های والیبال در سال ۲۰۲۴، تیم ملی ایران در جایگاه پانزدهم جدول رده‌بندی قرار گرفت تا یکی از ضعیف‌ترین نتایج این تیم در ادوار لیگ ملت‌ها رقم بخورد. تیم ملی ایران، این رقابت‌ها را با مربی فرانسوی- برزیلی به نام پائز آغاز کرد؛ اما پس از هفت شکست پیاپی این مربی از سمتش اخراج شد تا پیمان اکبری به عنوان سرمربی موقت تیم ملی انتخاب شود.

میلاد تقوی، رئیس فدراسیون والیبال پس از اخراج پائز وعده داد که یک مربی بزرگ خارجی هدایت تیم ملی را بر عهده خواهد گرفت؛ هر چند در این خصوص موانع زیادی وجود دارد که مهمترین آن، دستمزد بالای این مربیان است. در طی چند سال اخیر، ولادیمیر آلکنو بالاترین دستمزد را در بین مربیان خارجی که هدایت تیم ملی را بر عهده گرفتند داشت. او برای حدود ۴ ماه حضور در ایران حدود ۲۰۰ هزار دلار دریافت کرد؛ هر چند در نهایت نتوانست نتایج خوبی با تیم ملی کسب کند.

هزینه مربی خارجی برای تیم ملی والیبال چقدر است؟

خولیو ولاسکو که از او به عنوان تاثیرگذارترین مربی والیبال ایران یاد می‌شود هم حدود ۱۸ هزار دلار به عنوان دستمزد ماهیانه دریافت می‌کرد. این رقم برای کولاکوویچ ۱۵ هزار دلار بود.

فدراسیون والیبال پیش از انتخاب پائز با بلنجینی و لونرزتی که مربیان مطرحی در والیبال دنیا محسوب می‌شوند هم به توافقات اولیه رسیده بود اما این توافقات، نهایی نشد. گفته می‌شود درخواست مالی این ۲ مربی هم ماهیانه حدود ۵۰ هزار دلار بوده است.

هزینه مربی خارجی برای تیم ملی والیبال چقدر است؟

باید دید فدراسیون والیبال برای جذب مربی مطرح خارجی تا چه حد می‌تواند دست به جیب شود؛ چرا که باید ماهیانه حداقل ۳ میلیارد تومان به عنوان دستمزد سرمربی تیم ملی هزینه کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha