بهره‌مندی روستاییان هشترود از گاز طبیعی به ۹۹.۷ درصد رسید

مراغه- ایرنا- فرماندار هشترود به افتتاح طرح گازرسانی روستای «مولی چراغ مردان» از توابع بخش مرکزی این شهرستان همزمان با عید غدیر خم اشاره، و بیان کرد: با افتتاح این طرح، بهره‌مندی روستاییان ساکن در روستاهای بالای ۲۵ خانوار از شبکه گازرسانی به ۹۹.۷ درصد رسید. 

«فرید قشلاقی» روز سه‌شنبه در حاشیه افتتاح این طرح گازرسانی به خبرنگار ایرنا بیان کرد: تمام شهروندان ساکن در شهرهای تابعه این شهرستان شامل هشترود و نظرکهریزی هم از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی اظهار کرد: روستای «مولوی چراغ مردان» با یک حرکت جهادی و با کمک اهالی به شبکه گازرسانی متصل شد و ۲۵ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

فرماندار هشترود اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد نهضت گازرسانی به شهرها و روستاهای مختلف در سطح کشور هستیم و اکنون تعداد بسیار اندکی از روستاییان این شهرستان سردسیر و کوهستانی از گاز طبیعی بهره‌مند نیستند.

«قشلاقی» نسبت به اتصال تمام روستاهای هشترود به شبکه گازرسانی و پیوستن این شهرستان به جمع شهرستان‌های سبز کشور ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: در دولت سیزدهم گازرسانی به مناطق روستایی سرعت گرفت و تداوم همین روند در دولت بعدی نیز انتظار می‌رود.

وی همچنین با بیان اینکه برای گازرسانی به روستای «مولی چراغ مردان» پنج هزار و ۳۹۰ متر لوله‌گذاری شد، اظهار کرد: اجرای این طرح ۴۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت گاز آذربایجان‌شرقی هزینه در پی داشت.

به گزارش ایرنا هشترود ۱۹۸ روستای دارای سکنه، ۲ شهر به نام‌های هشترود و نظرکهریزی و ۲ بخش با نام‌های بخش مرکزی و بخش نظرکهریزی دارد؛ مرکز این شهرستان در ۱۲۰ کیلومتری تبریز، ۱۰۰ کیلومتری مراغه و ۶۵ کیلومتری میانه واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha