زاکانی در پنجمین مناظره انتخاباتی چه گفت + فیلم

تهران- ایرنا- علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه فرمان ۸ ماده‌ای رهبر انقلاب میثاق بنده با مردم است، گفت:‌ ۲۰ سال است که به مفسدان اقتصادی کارت زرد می‌دهم و با رای شما آنها را از میدان اقتصاد اخراج خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز سه شنبه - پنجم تیرماه - با حضور در پنجمین و آخرین مناظره انتخاباتی با عنوان کارآمدسازی دولت در دو بخش پرونده های روی میز و انتظارات مردم از دولت چهاردهم، در مقابل پنج رقیب دیگر انتخاباتی، برنامه‌ها و دیدگاه‌های اجرایی خود را تشریح کرد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش اول این مناظره ضمن تبریک عید سعید غدیرخم گفت: مردم عزیز میثاق من با شما قانون اساسی است بسته‌های اقتصادی که مطرح کردم همه، حق شما است و در قانون اساسی به آن اصرار ورزیده شده اما متاسفانه تا امروز بر زمین مانده است.

زاکانی اظهار داشت:‌ دولت خدمت آماده است که خدمات خود را در قالب اجرایی کردن قانون اساسی در ابعاد مختلف ارائه کند. مردم ولی‌ نعمت ما هستند.

وی خطاب به فرهنگیان، بازنشستگان، کارگران، کارفرمایان، صنعتگران، کشاورزان، دامداران، کارمندان، سربازان، افسران و عزیزان نیروی نظامی و انتظامی، سربازان حفظ امنیت کشور، پزشکان، پرستاران، اساتید، فضلا، دانش آموزان، دانشجویان، طلاب، پسران و دختران گفت: همه شما مردم عزیز در روستاها و شهرها ولی نعمت ما هستید.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: من برای عدالت و توزیع عادلانه امکانات کشور و خلق ثروت همراه با مشارکت مردم در این خلق و دریافت این ثروت به صحنه آمده‌ام.

زاکانی معلولان، سالمندان از کار افتاده‌ و از یاد رفته‌ را خطاب قرار داد و اظهار کرد، من نماینده شما برای اعطای حق طبیعی خودتان به خودتان هستم. لذا برنامه‌ای را در دو سرفصل ارائه کردم یکی برای آبادانی و پیشرفت کشور و یکی هم ناظر به رفع نیاز مردم و مردم سالاری دینی.

وی یادآورشد: نخستین گامی را که بنده خواهم داشت پرداخت یارانه طلایی است یارانه انرژی را بین کل مردم عزیز ایران تقسیم می‌کنم به هر نفر به قیمت امروز ۲۰ میلیون تومان در سال یارانه خواهد رسید و قیمت بنزین از ۳ هزار تومان به همان ۱۵۰۰ تومان برخواهد گشت.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: در قالب این سرفصل وقتی که مردم نیاز خودشان را در حوزه برق، گاز و بنزین تامین کردند - که قیمت‌ها تغییر نمی‌کند به جز بنزین که ارزان‌تر خواهد شد - مردم به میزان اعتبار آن، طلا دریافت خواهند کرد و این اعتبار طلا را در هر زمانی به قیمتی آن روز دریافت خواهند کرد.

زاکانی تاکید کرد:‌ بساط قاچاق، ناترازی انرژی و آسیب زدن به محیط زیست برچیده خواهد شد علاوه بر اینکه عموم مردم ثروتمند خواهند شد و ۹۵ مردم در این طرح سود می برند به جز کسانی که بیشتر مصرف می‌کنند و کسانی که بیشتر مصرف کرده‌اند باید از سایرین بخرند و دریافت خودشان را داشته باشند.

بسته مسکن، سلامت و تامین امنیت غذایی ارائه می‌کنم

وی با بیان اینکه این مهم‌ترین طرحی است که از روز اول قابلیت اجرا دارد و مشکل مردم را حل می‌کند، اظهار داشت: بسته دوم در حوزه تامین مسکن و اجاره‌داری است. من این را در شهرداری تجربه کرده‌ام. بار مردم را می‌توان بر عهده خود مردم گذاشت.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد:‌ اگر شما مشوقی در بافت فرسوده به مردم بدهید مردم به سرعت خودشان می‌سازند اگر این مشوق را به شکلی بدهید که حتی برای اجاره‌داری حرفه‌ای مردم بسازند امکان گسترده‌ای برای اجاره‌داری و کسانی که می‌خواهند اجاره کنند فراهم خواهد شد.

زاکانی ادامه داد: علاوه بر اینکه در کوتاه‌مدت هم سازمان اجاره‌داری و ایجاد زمینه تامین مالی برای بخشی از پیش پرداخت‌ها و ایجاد زمینه توسعه فعالیت حرفه‌ای در حوزه اجاره‌داری را دنبال خواهم کرد. 

وی با اشاره به اینکه بسته بعدی در حوزه سلامت است، افزود: در حوزه سلامت هیچ کس به جز درد بیماری خود نباید درد بی‌پولی بکشد. بنده یک بسته جامعی را پیشنهاد کرده‌ام که متصدیان و عالمان علم سلامت در کشور به شدت از این بسته حمایت و امکانی را ایجاد می‌کنند که مردم به‌ویژه اقشار خاصی از مردم از درمان رایگان بهره بگیرند و این برای مردم بسیار مهم است که من توضیحات کامل آن را در برنامه‌های ارائه کرده‌ام و در سایر برنامه‌ها می‌توانید آن را مشاهده کنید.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بسته بعدی تامین امنیت غذایی برای کشاورزی و دامداری است. در تامین امنیت غذایی کسی نباید سر گرسنه بر زمین بگذارد تجربه خوبی را که در شهرداری تهران داشتیم امکان خوبی را برای ما فراهم کرد که به لطف الهی بتوانیم برای عموم مردم این را تطبیق دهیم.

یارانه طلایی ۲۰ میلیون تومانی در همان سال اول پرداخت می‌شود

زاکانی در بخش دوم مناظره اظهار داشت: ما دو قسمت داریم که ناظر به پیشرفت و آبادانی کشور و دیگری ناظر به زندگی مردم است تا بتوانیم مردم را در حوزه سیاست، فرهنگ و اجتماع سالار کنیم. مردم این کشور متعلق به شماست و شما سالار و آقای ما هستند. یارانه طلایی ۲۰ میلیون تومان در همان سال اول خواهیم داد زیرساخت ها و قوانین آن در کشور وجود دارد همت می خواهد این را در خدمت شما خواهیم بود بدون گرانی و ایجاد زحمت اضافه برای مردم پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: نکته دوم بحث مسکن است، بسته نجات اجاره‌نشینی را ارائه می‌دهم و در حوزه مسکن، موضوع اصلی بحث زمین است که قانون به ما مجوز داده و هم ویژگی بافت‌های فرسوده در این زمینه کمک کننده است که به راحتی می‌توان مشکل مسکن ر ا حل کرد، بسته مسکن در این دولت پنج ساله است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در حوزه سلامت نیز برنامه دارم که می‌تواند کمک کننده مردم باشد تا دغدغه بیماری نداشته باشند و مردم به فقر نیفتند.

زاکانی اضافه کرد: در حوزه معیشت با خرید قراردادی از دامدار و کشاورز همانند اقدامی که در شهرداری تهران انجام دادیم و ثبات ایجاد کردیم و دولت شهید رئیسی هم تاکید کردند و ما تفاهم کردیم که بتوانیم معیشت مردم تهران را در دست بگیریم قرارداد و تفاهم نامه بسته شد و به زودی اجرایی می شود بریا کل کشور می توان این کار را انجام و مردم را نجات داد به این نحو که کالا را درب منزل به مردم تحویل دهند و کسی که برد می کند تولید کننده و مصرف کننده باشد.

وی ادامه داد: در حوزه اشتغال و بازنشستگان در سال اول دولت، قانونی که سه سال تنظیم شده و اجرایی نشده منابع اصلاحی آ را خواهیم برد و همسان‌سازی را اجرا خواهیم کرد.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در حوزه سهم کارگران، آنها را شریک در کارخانه‌ها خواهیم کرد و با کوچک‌سازی دولت و کمک به راه اندازی کارخانه‌های بر زمین نشسته با قریب به ۴۰ هزار کارخانه، سهم کمک ما را از طریق مشارکت کارگران به آنها واگذار خواهیم کرد تا خودشان صاحب و مشترک در کار باشند.

امنیت شغلی برای نیروهای شرکتی را در سال اول دولت اجرایی می‌کنم

زاکانی اضافه کرد: در حوزه نیروهای شرکتی هم تضمین امنیت شغلی و درآمد مکفی در سال اول دولت را اجرایی خواهیم کرد آن کاری که در شهرداری انجام دادیم و از یک نابسامانی جلوگیری کردیم لذا اشتغال موضوع بسیار جدی است و برای سربازان آن چیزی که از دولت برمی آید حقوق مکفی است و برای پرستاران همسان‌سازی و ارائه خدمت به آنها است و کادر و عناصری که در کشور زحمت می کشند.

وی همچنین به موضوع تسهیل ازدواج اشاره کرد و گفت: برای تسهیل ازدواج را با توجه به حوزه خدماتی که ارائه می‌کنیم هم در حوزه جهیزیه، وام مسکن و دیگر خدمات امکانی را ایجاد خواهیم کرد و در کنار فرزندآوری و افزایش جمعیت است که در یارانه طلایی به آنها بهترین خدمات ارائه می‌شود در این بخش هم خدمات ویژه خواهیم داشت.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: در شهرداری تهران خدمات تفریحی را افزایش داده‌ایم و اکنون بهترین خدمات را ارائه می دهیم و در حوزه زیرساخت شهردار که این موضوع برای کل کشور قابل تعمیم است زیرساخت های آن موجود است و می‌توان همه خدمات را به صورت هوشمند به همه افراد ارائه داد با باشگاه شهروندی به بازنشستگان، معلولان، سالخوردگان، کودکان، نوجوانان، جوانان، دختران و پسران این خدمات ارائه خواهد شد.

زاکانی افزود: سرفصل بعدی ناظر به توسعه تعلیم و تربیت است که این در حوزه اقتصاد اثر مستقیم دارد و بالای ۷۰ درصد طبق آخرین برآوردهای جهانی اثر مستقیم دارد در این بخش بر آموزش و پرورش، آموزش عالی، حوزه و خانواده تاکید داریم و با اقتصاد خانواده خودمان را به شدت مواجه می کنیم به این معنی که مردم ثروتمند شوند هر خانه یک کارخانه و هر روستا یک مجتمعی از خدمات و خیرات تا بتوان آن را به نحو احسن داشت.

وی تصریح کرد: صیانت از آزادی، امنیت، حریم خصوصی و ایجاد زمینه فراوان برای دسترسی به اینترنت و اشتغال را دنبال خواهیم کرد.

تجربه بیش از دو دهه مواجهه با گردن کلفت‌ها را در کارنامه دارم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش سوم این مناظره اظهار داشت: مردم عزیز، هر کار خوبی اگر انجام شود اما در یک ظرف آلوده ریخته شود آن کار آلوده خواهد شد. مواجهه با فساد اقتصادی گام نخستی است که بنده بر خواهم داشت.
تجربه بیش از دو دهه در مواجهه با گردن کلفت‌ها و زمین زدن آنها به لطف امام زمان و به پشتوانه شما مردم تجربه بسیار خوبی است.

زاکانی افزود:‌ معمولا مسئولان تعارف می‌کنند ما اگر در اینجا دقتی داریم دقت بر حقوق شما داریم لذا فرمان ۸ ماده‌ای مقام معظم رهبری میثاق بنده با شما است. اگر به لطف خدا و عنایت شما بنده رای بیاورم، بنده ۲۰ سال است که به مفسدان اقتصادی کارت زرد می‌دهم و با رای شما آنها را از میدان اقتصاد اخراج خواهم کرد.

وی تصریح کرد:‌ اقتصاد مال شما است نه مال زالو صفت‌ها و آدم‌هایی که خون شما را می‌مکند و یک شبه صاحب هزاران میلیارد می‌شوند و این به دستان شما رقم می‌خورد اگر انتخاب شوم این نوکری خدمت را برای شما خواهم کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد:‌ نکته دیگر اینکه از امنیت و آزادی و حقوق شما صیانت خواهم کرد بنده معروف هستم که از حقوق مخالفینم دفاع می‌کنم. برخی از دوستان می‌توانند به جریان مخالف ما توجه کنند و ببینند که بنده کجا از این‌ها دستگیری کرده‌ام در مقابل ظلمی که ممکن است به عنوان آنها بشود نمونه‌های مختلف آن وجود دارد اما نمی‌خواهم در اینجا اسم بیاورم.

زاکانی با اشاره به اینکه تمام مواردی که درباره آزادی و نکات دیگر در اینجا بیان می‌کنم ذره ای از آن نکته‌ای نیست که امام عظیم‌الشأن به ما فرمودند، یادآورشد: بسته اشتغال بسیار مهم است.

وی درباره بسته خودروی برقی هم گفت: بنده هرچه می‌گویم قبلاً اجرا کرده‌ام الان در شهر تهران شما خودروی برقی می‌بینید و تا عید انقلابی در حوزه حمل و نقل عمومی خواهد شد و این خودروهای برقی باید برای همه باشد و کاملا هم صرفه و صلاح دارد و با قیمتی که براساس ماده ۱۲ قدر و السهم‌ دولت داده می‌شود بسیار ارزان در می‌آید.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: در حوزه کشاورزی، صنعت و حوزه زیرساخت‌های اساسی کشور، ما در چین دنبال کردیم. ناظر به قطار پرسرعت، واگن‌سازی ما تفاهم‌نامه نوشت که بتوانیم با تکنولوژی که از آنجا می‌آید داخلی‌سازی کنیم و بتوانیم با سرعت قطار پرسرعت را در کشور جایگزین جاده‌ها و سیستم ریلی را کشور تقویت کنیم تا انقلابی اتفاق بیفتد.

زاکانی افزود: تبادلات اقتصادی با همسایگان و این بازار بزرگی که وجود دارد بسیار مهم است. ظرفیت معادن ما بی‌نظیر است. امروز به ثمن بخس مبتنی بر همان ناکارآمدی و دیوان سالاری و مبتنی بر فساد اقتصادی در دستان یک عده به یغما می‌رود.

وی با اشاره به موضوع عدم خام فروشی با تکیه بر دانش‌بنیان‌ها و ایجاد زمینه گسترش درآمد و امکان برای کل کشور، گفت: وقتی به انتهای زنجیره می‌رسیم می‌بینیم که این نه تحریم‌پذیر است و نه امکان تحریم‌پذیری در آن وجود دارد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه موضوع آب و تنش آبی در کشور، دریامحوری و سواحل مکران در برنامه کامل ما وجود دارد که می‌تواند بسیار کمک کند، گفت: اساس نخبگان، محور این تحولات هستند که زیست‌بوم نوآوری است و آن را توسعه می‌دهیم و زیست بوم اندیشه‌ورزی را هم خواهیم داشت علاوه بر اینکه مانع از تبعیض‌ها خواهیم شد.

زاکانی بیان داشت:‌ در همین دولت قبل دو نفر از وزرا بدون شایستگی، هیات علمی دانشگاه تهران شدند و اسناد هم در اینجا وجود دارد باید جلوی این زیادی خواهی وزرا و امثالهم که در گذشته بوده یا اتفاق خواهد افتاد را گرفت.

وی با اشاره به اینکه زنان، دختران، جوانان و نوجوانان همه محورهای اساسی کار و تلاش کشور هستند، تصریح کرد: روستاها یک رونق جدی و اساسی خواهند داشت و هر خانه تبدیل به یک کارخانه با یک زیست‌بوم جدی خواهد شد ما قدرت و تولید ثروت را در خانواده‌ها را به عنوان یک اصل به رسمیت می‌شناسیم و به لطف خدا به آن کمک خواهیم کرد.

بنده به میدان آمدم تا نگذارم سرمایه‌ها بخار شود

زاکانی در بخش چهارم مناظره گفت:‌ بنده اهل شعار نیستم، اهل عمل هستم و گذشته من چه در دوران دفاع مقدس و چه دوره دانشجویی، دانشگاه، کسب تحصیل، در حوزه هیات علمی و معلمی و چه در مجلس در مبارزه با فساد، در حوزه نظارت و قانون‌گذاری و چه در حوزه پژوهش‌ها چه در شهرداری تهران سعی کردم شعار ندهم و عمل کنم.

وی ادامه داد: بنابراین آن چیزی که مهم است صداقت داشتن است بنده یاد ندارم به مردم دروغ گفته باشم و کسی دروغ بگوید جلویش ایستاده‌ام یاد ندارم به لطف خدا خیانت کرده باشم و اگر کسی خیانت کرده باشد یقه‌اش را گرفته‌ام.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: چرا وقتی دیروز راجع به کرسنت صحبت شد من درخواست کردم آقای خاتمی، آقای زنگنه و آقای روحانی بنده حاضر به مناظره هستم کسی حاضر به مناظره کند تا من بگویم چگونه حق مردم را به یغما بردند. بنابراین مهم سلامت کارگزار، مهم کارآمدی کارگزار و مهم مردمی بودن کارگزار است. هم خودم و هم خانواده‌ام پاسخگوی ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی هستیم و به لطف خدا این یک مرام و روش در خانواده ماست تا ما این مسیر را برویم.

زاکانی ادامه داد: مردم عزیز برخی از شفافیت صحبت می‌کنند اما در مجلس به شفافیت رای نمی‌دهند خودشان با خدای خودشان می‌دانند، اما نگران نباشید شما عزیز و سکاندار هستید مشکلات کشور قابل حل است و حرف‌هایی که ما زدیم همه ۲ ضربدر ۲ یعنی چهار است منابع آن را گفتیم، حرف بی‌پایه و سستی نیست، کشور را به بهترین نحو می‌توان اداره کرد ما خودمان را با تعارفات محروم کردیم و با حلقه مدیریتی بسته، فرسوده و زنگ‌خورده ما خودمان را بستیم.

وی اضافه کرد: بنده به میدان آمدم نگذارم به لطف خدا و کمک شما مردم سرمایه‌ها بخار شود و حلقه‌های مدیریتی مال شما را به یغما ببرند و کسانی با کارهای غیرکارشناسی حق شما را ضایع کند. نمی‌خواهم بگذارم کسی دست در جیب شما کند در بازار وقتی که می‌رویم برخی مواقع تنه‌هایی به آدم می‌زنند، اما آدم یک کم که به خودش می‌آید می‌بیند که موبایلش را از جیبش زدند، مردم عزیز خیلی‌ها ممکن است به ما تنه بزنند اما این تنه‌ها عادی نباشد و قصد کرده باشند عزت، آبرو و شرف ما را به یغما ببرند باید صیانت کرد.

زاکانی افزود: ما حق ملت را در حوزه بین‌الملل گرفتیم در سفری که به چین رفتیم توانستیم امکانات فوق‌العاده‌ای را برای کشور بیاوریم که مسئولان دولت آقای فرزین و دیگران می‌فرمودند که این برای اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در بروکسل رفتیم حق خودمان را گرفتیم نائب رییس شهرداران جهان شدیم، در کانون اروپا، بله می‌شود رفت. با دشمن هم می‌شود مذاکره کرد اما با تدبیر مقام معظم رهبری و قدرت ملت و با قدرت و قابلیت و با یک درک دقیق و خودباوری.

وی ادامه داد: بنابراین مسیر، مسیر مشخصی است برخی با لالایی دشمن به خواب می‌روند این خوب نیست برخی به دشمن اعتماد می‌کنند این خوب نیست این سادگی است باید به مردم تکیه کرد باید به مکتب، داشته‌ها و اعتقادات رجوع کرد باید صادق بود و باید با مردم صادقانه عمل کرد.

زاکانی بیان کرد: بروکراسی اداری در کشور آسیب‌زا است بله بنده دولت را چابک می‌کنم و شهرداری‌ها را به عنوان مدیریت محله قدرت می‌دهم و مدیریت محله را به مردم می‌دهم. در حوزه اقتصاد قدرت پول ملی و جلوگیری از نوسان دلار و از طرفی توجه به تولید، از طرفی دقت در انضباط مالی و ایجاد عمق‌بخشی به بورس و جلوگیری از گردن‌کشی برخی‌ها در برخی از بانک‌ها امکانی را ایجاد می‌کند که شما سود کنید.
وی ادامه داد: برای تفاهم هم که اینجا صحبت شد بنده مشکلات ۳۰ ساله شهرداری تهران را با دستگاه‌های مختلف که ۳۰ ساله مانده بود حل کردم. در خصوص کارآمدی هم از سال ۱۳۹۰ بررسی کردیم که در این بررسی انجام شده با این ۳۳ ماهه ما برای خیلی‌ها تحیرآمیز بود که این منتشر شد.

مساله من الگوی حکمرانی و شیوه خدمتگزاری در کشور است

زاکانی در بخش پایانی آخرین مناظره تلویزیونی و در جمع بندی سخنان خود گفت: بنده اعتقاداتم مشخص و کارنامه‌ام معلوم است و اطرافیانم آشکار هستند و برنامه‌هایم را هم که بیان کرده‌ام. لذا چون فرصت نشد کارنامه‌ام را بگویم یک مستند به نفع مردم است که بارگذاری می‌شود و دوستان عزیز می‌توانند بروند و ببینند مستند دیگر هم بحث دروغ قطع درخت است که می‌توانند آن را هم ببینند تا ابعاد آن درآید.

وی ادامه داد: نکته دوم هم ناظر به آخرین فرصتی است که قبل از انتخابات فردا ساعت ۵بعدازظهر در میدان امام حسین حرف‌های مهمی است که خدمتتان بیان خواهم کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: من نمی‌خواستم بگویم اما آقای پزشکیان از افراد خاطی و گردن‌کلفت‌ها هم دفاع می‌کند در دوره قبل مجلس، ایشان از کسی دفاع کرد، قرآن و حدیث خواند و مجلس او را اخراج کرد و ایشان باید این را بین خود و خدا پاسخ بدهد.

زاکانی خطاب به ملت ایران گفت: ما ۶ نفر که در معرض انتخاب شما قرار گرفته‌ایم بخشی از عمر و جوانی خود را در لباس خاکی برای دفاع از خاک و ناموس این سرزمین گذاشتیم.

وی عنوان کرد:‌ جبهه برای ما بهشت انس بود، جبهه برای ما مدرسه رشد بود، جبهه بر پا شده بود تا شناخت مرد از نامرد آسان شود، سفره‌های جبهه پایین و بالا نداشت، فرماندهانمان غذایی غیر از غذای نیروها نمی‌خوردند، مسابقه فقط بر سر جلوتر رفتن بود، سابقه و پیشینه فقط برای پذیرش کار سخت و پر خطر به کار می‌آمد حالا سال‌ها از آن روزگار می‌گذرد و ما از معراج برگشته‌گان هر کدام مشی و روشی را انتخاب کرده‌ایم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: من بچه پایین شهر و جنوب شهر تهران هستم و با فقر آشنا هستم، من تلاش کردم تا فراموش نکنم و راه را گم نکنم، پای به معرکه گذاشتم تا راه شهدا گم نشود، من امروز آمده‌ام تا بگویم اگر قرار است جناحی را نمایندگی کنم آن جناح به معراج رسیدگان و شما مردمی هستید که دل در گروی آنها دارید.

وی با بیان اینکه من امروز آمده‌ام نماینده جناحی باشم که آرزویشان پیشرفت و استقلال کشور از بند همه ابرقدرت‌ها است، گفت: صدای پیر جماران را هنوز می‌شنویم که می‌گفت کسی فکر نکند ما راه سازش با جهانخواران را نمی‌دانیم اما هیهات که خادمان اسلام به مردم خود خیانت کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به اینکه مردم عزیز من در جبهه یاد گرفتم که اهل معامله نباشم زیر بار زور نروم و مصلحتی بالاتر از شما نداشته باشم، افزود: من در گردان تخریب یاد گرفتم که برای برداشتن موانع پیشاپیش شما حرکت کنم و نمایندگی تفکری را بر عهده داشته باشم که شهید قاسم اصغری در عملیات عاشورای ۳ روی سیم خاردار خوابید و یک گروهان را از روی خود عبور داد و قسم حضرت زهرا خورد که از روی او عبور کنند.

زاکانی یادآورشد: به‌راستی چرا برخی در این روزها اصرار دارند تا از شهدا نگوییم ما یادمان نرفته که حاج قاسم عزیز برای شهید پورجعفری نوشته بود ، «حسین» روزی که ما از شهدا نگوییم و حسرت جاماندگی از رفقایمان را نخوریم آن روز روز مرگ ما است.

وی اضافه کرد: آری برخی آرزوی مرگ این تفکر را در کشور دارند اما نمی‌دانند که گذر زمان و حوادث روزگار به جاودانگی و بقای شهدا لطمه‌ای وارد نمی‌کند. راستی مگر این‌ها به عشق و دلتنگی شما را حاج قاسم عزیز و شهید رئیسی بزرگوار نمی‌بینند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم عزیزتر از جانم من تازه از جبهه برگشته‌ام تا برای تاریخ از غیرت فرمانده‌ام غلامرضا صالحی بگویم که وقتی عملیات قفل شد او در بین فرماندهان حاضر شد و گفت اسلحه‌ها را بردارید؛ ما باید برویم و خط را بشکنیم اشک بر دیدگان من به قهرمان این فرمانده عزیز جاری شد.

زاکانی بیان داشت: من از آن روز هرگز سلاح مبارزه با بی‌عدالتی و فساد تبعیض را بر زمین نگذاشتم. من تازه از جبهه برگشتم تا راوی چشمان همیشه سرخ شهید عبدالله نوریان که با خواب غریبه بود باشم. من آمده‌ام تا با شما درباره علی فیلسوف‌زاده صحبت کنم که سه ماه بعد از قطع پا که شاهد سختی‌های او بودم در شلمچه لنگان لنگان او را دیدم تا از فداکاری‌های او بگویم.

وی اظهار کرد:‌ مردم من مساله شخصی با کسی ندارم مساله من الگوی حکمرانی و شیوه خدمتگزاری در کشور است زیرا اعتقاد دارم خادم جمهور با رئیس جمهور فرق دارد. من نگران گم شدن راه و مسلک شهدا و ناتمام ماندن راه شهیدی بودم که در سال ۱۴۰۰ با افتخار به نفع او کناره‌گیری کردم و اکنون می‌بینم دوران سه ساله او را دوران نکبت می‌خوانند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اکنون که می‌بینم چگونه برخی منصب خدمت را ابزار قدرت می‌بینند و با دهان‌های باز آن را به چشم طعمه می‌نگرند نگرانی من بیشتر می‌شود.

زاکانی گفت: مردم شریف و دوستی‌داشتین من می‌دانم که راه سخت است روزی جانم را کف دستم گرفتم و سال‌هاست آبرویم را، خودم را وامدار هیچ گروه و جناحی نمی‌دونم من فقط مدیون امام، شهدا و رهبر انقلاب و شما مردم هستم و برای شما از بذل جان و آبرو هرگز دریغ نخواهم کرد پیش به سوی ایرانی قوی و سرافراز علیرضا زاکانی نوکر شما.

به گزارش ایرنا، مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری به صورت زنده از شبکه‌های یک و شبکه‌های رادیویی انتخاب و ایران پخش شد و از شبکه سلامت سیما نیز برای ناشنوایان روی آنتن رفت.

همچنین لینک پخش زنده مناظره های نامزدهای ریاست جمهوری از طریق ساترا در اختیار سکوهای شبکه نمایش خانگی و خبرگزاری‌ها قرار داده می‌شود تا مخاطبان بتوانند نسبت به پخش زنده مناظره‌های تلویزیونی از طریق قاب اختصاصی (آی فریم) اقدام کنند.

مدت زمان این مناظره ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه بود و مهدی خسروی گوینده خبر اجرای برنامه را به عهده داشت

پیش از این نخستین مناظره تلویزیونی نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری روز دوشنبه ۲۸ خرداد ماه، دومین مناظره پنجشنبه ۳۱ خردادماه، سومین مناظره جمعه اول تیرماه و چهارمین مناظره دوشنبه چهارم تیرماه برگزار شده بود و این آخرین مناظره تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است.

سه مناظره اول از ساعت ۲۰ تا ۲۴ روی آنتن سیما رفت و مناظره شب گذشته نیز به دلیل همزمانی با شب عید سعید غدیرخم ساعت ۲۰ تا ۲۳ پخش شد.

سعید جلیلی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محمد باقر قالیباف، علیرضا زاکانی، مصطفی پورمحمدی و مسعود پزشکیان، ۶ نامزد تایید صلاحیت شده در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری هستند.

 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha