۵ تیر ۱۴۰۳، ۲۲:۰۲
کد خبر: 85519915
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شور آفرینی کرمانشاهیان در جشن غدیر

۵ تیر ۱۴۰۳، ۲۲:۰۲
کد خبر: 85519915
شور آفرینی کرمانشاهیان در جشن غدیر

کرمانشاه - ایرنا - اقشار مختلف مردم کرمانشاه عید سعید غدیرخم را با حضور در جشن امامت و شادپیمایی چند کیلومتری از مسجد بروجردی تا چهار راه مدرس (اجاق) این شهر گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ جشن بزرگ عید سعید غدیر همزمان با سراسر کشور از ساعت ۱۶ امروز در شهر کرمانشاه آغاز و با پخش انواع سرود و مدیحه سرایی، گروه تواشیح و نور افشانی ادامه دارد.

برپایی غرفه های شاد و هیجانی بازی کوکان، اجرای گروه سرود، نمایش ، شعر خوانی، مسابقه از مهم ترین جلوه هایی جشن عید غدیر امسال در شهر کرمانشاه است که موجب لبخند رضایت و شادی بر چهره خانواده های حاضر در این جشن شده است.

مصطفی مصطفایی که پدر سه فرزند است در این باره در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عید غدیر از بزرگترین اعیاد مسلمانان است و باید به این جشن ها بیشتر اهمیت دهیم.

وی هدف از حضور خود و فرزندانش در این مراسم را آشنایی بیشتر آنها با جنبه های شادی و خوشحالی مراسمات مذهبی عنوان کرد.

محمد امین از دیگر شرکت کنندها در این مراسم گفت: از آیین و مراسم ها که به صورت دسته جمعی با شور و هیجان برگزار می شود لذت می برم.

وی به همبستگی و انسجام و اتحاد مردم برای برگزاری این مراسم ها اشاره کرد و آن را موجب نزدیکی افراد جامعه به هم دانست.

مادری هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا؛ با بلند کردن دست های خود برای همه بانیان برگزاری این جشن بزرگ دعا سلامت و خیر کرد و گفت: از حضرت مولای متقیان(ع) می خواهم خودش نگه دار فرزندان ایران باشد.

به گزارش ایرنا در جشن عید غدیر موکب های و هیات های مذهبی شهر کرمانشاه با برپایی ایستگاهای پخش نذری و غذای گرم، آش، شربت، آبمیوه، شیرینی و شکلات از شرکت کنندگان پذیرایی می کردند.

هیجدهم ذی الحجه عید سعید غدیر خم بزرگترین شاهد برگزیده شدن کامل ترین انسان به عنوان جانشین آخرین فرستاده خداوند است، روزی که پیامبر اسلام علی ابن ابیطالب (ع) را برای رهبری حکومت اسلامی برگزید.

واقعه غدیر که به موضوع امامت امیر مومنان و جانشینی پیامبر اکرم (ص) اشاره دارد، موضوع اتصال نبوت به امامت و از مهمترین اعیاد مسلمانان به شمار می‌آید.

در احادیث شیعه تعابیری هم چون عیدُاللهِ‌ الاکبر (بزرگ‌ترین عید الهی)، عید اهل بیت محمد (ص) و اشرف الاعیاد (والاترین عید) برای این روز به کار رفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha