۶ تیر ۱۴۰۳، ۶:۲۲
کد خبرنگار: 2451
کد خبر: 85520090
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عربستان حمله تروریستی به عبادتگاه های داغستان روسیه را محکوم کرد

تهران - ایرنا- وزارت خارجه عربستان با انتشار بیانیه ای حمله تروریستی روز یکشنبه به یک کلیسا ، کنیسه و پست پلیس راهنمایی رانندگی در داغستان روسیه را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از العربیه ، وزارت خارجه سعودی سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پادشاهی عربی سعودی حملات تروریستی که عبادتگاه‌ها را در جمهوری داغستان در فدراتیو روسیه هدف گرفته و باعث کشته و مجروح شدن تعدادی از ماموران امنیتی و غیرنظامیان شده است ، محکوم می‌کند.

در بیانیه این وزارتخانه بر مخالفت سعودی با همه اشکال تروریسم، افراطی‌گری و هدف گرفتن غیرنظامیان تاکید شده و تسلیت خالصانه و مراتب همدردی صمیمانه با خانواده‌های قربانیان و دولت و مردم کشور فدراتیو روسیه ابراز شد.

در این بیانیه آمده است که عربستان برای آسیب‌دیدگان بهبودی سریع آرزو کرده است.

روز یکشنبه سوم تیرماه ۱۴۰۳، افراد مسلح به دو کلیسای ارتدکس، یک کنیسه و یک پست پلیس راهنمایی و رانندگی در دربند و ماخاچ قلعه حمله کردند و وزارت بهداشت داغستان اعلام کرد که در این حملات ۲۰ نفر کشته و ۴۶ نفر زخمی شدند.

بنا بر گزارش کمیته تحقیقات، در میان کشته شدگان نام یک کشیش ارتدوکس دیده می شود.

مقامات محلی اعلام کردند که عاملان حمله در داغستان از سلاح های خارجی استفاده کرده بودند.

احمد کولیف سرپرست شهرداری دربند گفت: در میان اسامی جانباختگان حمله در این شهر، کارکنان یک شرکت امنیتی خصوصی نیز دیده می شوند.

کلیسای ارتدکس روسیه اعلام کرد: در زمان حمله، افرادی در معبد دربند حضور داشتند اما آنها موفق شدند که از دست افراد مسلح فرار کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha