جزئیات سفر جلیلی به شیراز +عکس و فیلم/در حال به‌روزرسانی

شیراز - ایرنا - «سعید جلیلی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز چهارشنبه -ششم تیر ماه- دقایقی پیش وارد شیراز شد و مورد استقبال عشایر شیراز قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،، در آخرین روز از تبلیغات انتخاباتی و در زمانی که کمتر از ۲روز تا آغاز رأی‌گیری در پای صندوق‌های رأی باقی مانده استان فارس میزبان سعید جلیلی  کاندیدای جبهه انقلاب در چهاردهمین دوره انتخابات رئیس‌جمهوری بود. سعید جلیلی ساعت ۹:۳۰ صبح از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز ، وارد این استان شد.

مردم در فرودگاه با شعار های همچون  اتحاد یک کلام جلیلی والسلام و "مالک اشتر علی به شهر ما خوش آمدی" و "جلیلی سرافراز خوش آمدی به شیراز" از جلیلی استقبال کردند. 

 

وی در همان آغاز سفر برای دیدار با حامیانش و سخنرانی برای آنها راهی حرم مطهر شاهچراغ (ع) شد. جلیلی قبل از زیارت  با حضور بر سر مزار شهدای شاهچراغ (ع) با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهیدان این خطه ادای احترام کرد.

 

وی پس از این به زیارت حرم شاهچراغ رفت.

حامیان جلیلی از ساعتی پیش از حضور او در حرم، در شبستان امام خمینی شاهچراغ (ع) گرد هم آمده بودند و برای رسیدن این نامزد انتخاباتی به محل برگزاری مراسم لحظه‌شماری می‌کردند. د

ر این میان حضور اقوام و اقشار مختلف مردم، رأی اولی‌ها، دهه نودی‌ها و دهه هشتادی‌ها نیز به چشم می‌خورد؛ ترک، کرد، عرب و بختیاری همه آمده بودند تا در آخرین روز از تبلیغات انتخاباتی حمایت خود را از این کاندیدای جبهه انقلاب نشان دهند.

حضور دهه هشتادی ها و دهه نودی‌ها در همایش حامیان دکتر جلیلی در شیراز

اجرای سرود فرزندان ایران در مصلی حرم 

شماری از حامیان سعید جلیلی در تلاش بودند که با یاری رساندن به اعضای ستاد این نامزد انتخاباتی مکان را برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم آماده کنند. در مانیتوری که در محل ورودی شبستان امام خمینی جای‌گذاری شده بود کلیپ و تصاویری از سعید جلیلی در کنار شهید آیت‌الله ابراهیم رییسی و اقدامات شاخص او در سال‌های گذشته پخش می‌شد.

در نهایت مراسم با تلاوتی از آیات قرآن کریم و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی آغاز شد و با اجرای سرود فرزندان ایران توسط جوانان و نوجوانانی که لباس‌های اقوام مختلف را بر تن داشتند ادامه یافت. پس از اجرای گروه سرود شعارهای حامیان این کاندیدای انتخاباتی در جای جای سالن طنین انداز شد و حامیان جلیلی با شعارهای «جلیلی سرافراز خوش‌آمدی به شیراز»، «امید مستضعفان برس به داد ایران»، «امروز حمایت می‌کنیم جمعه قیامت می‌کنیم» و «اتحاد یک کلام جلیلی والسلام» در تلاش بودند تا او را مورد حمایت قرار دهند. پلاکارد «چرا جلیلی؟» نیز در دست برخی حامیان او به چشم می‌خورد. لحظه به لحظه به جمعیت داخل سالن افزوده می‌شد و حامیان جلیلی با در دست داشتن پرچم سه رنگ ایران در سالن حاضر می‌شدند و برای شنیدن سخنرانی او به انتظار می‌نشستند.

پس از دقایقی از شروع برنامه، سعید جلیلی وارد محل برگزاری گردهمایی شد؛ با حضور او شعارها شدت بیشتری گرفت؛ مراسم با سخنرانی رییس ستاد جلیلی در استان فارس و صحبت‌های خواهر شهید عبدالحمید حسینی و همسر شهید محمدجواد روزی طلب شور بیشتری گرفت. خواهر شهید عبدالحمید حسینی خطاب به سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آیا مسیر شهیدانمان را ادامه می دهیم و یا به عقب بر می گردیم؟ این خواهر شهید در صحن مطهر حضرت شاه چراغ (ع) گفت :‌آیا رئیس جمهور قرار است در سختی،‌ مشکلات مردمش را رها کند و در ویلاهای ساحلیش خوش بگذراند و یا در میانه میدان به صدای مستعفان می رسد؟ حسینی اضافه کرد: خدا هنوز دوستمان دارد،‌ هنوز در میان مردان ما کسانی هستند که بوی شهدا را می دهند،‌ شهیدانی که تجسم فریاد تظلم خواهی مستضعان عالم بودند و اگر از زندگیشان زدند برای آرامش همین مردم بود.

سپس سعید جلیلی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهور پشت تریبون قرار گرفت و در سخنرانی که حدود ۲۹ دقیقه به طول انجامید گفت: تمام توان خود را می‌گذارم که با همین امکانات اقتصادی، دشمن را از تحریم پشیمان کنم، نباید بگذاریم تشرهای خارجی و فساد داخلی کشور را از پیشرفت بازدارد؛ ما دنبال تعامل سازنده با همه دنیا هستیم و معتقد هستیم ثمره یک جهان فرصت جهش تولید در همه ایران است.

در لحظه لحظه سخنرانی او اقوام و اقشار مختلف فارس در جایگاه سخنرانی و در جوار او حضور داشتند و با شعارهای خود از سخنان این نامزد انتخاباتی حمایت می‌کردند. در پایان این مراسم هم سعید جلیلی ارادات خود به مردم فارس را با با بوسه زدن بر سر یکی از عشایر که در محل سخنرانی حضور داشت و ابراز احساسات به کودکان و دیگر حامیان خود نشان داد.

 جلیلی پس از سخنرانی با آیت الله دژکام امام جمعه محترم شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس دیدار کرد

جلیلی پس از این دیدار به حافظیه شیراز رفت. 

جلیلی پیش از این سفر به استان‌های خراسان جنوبی، قم، مرکزی، البرز، فارس، خوزستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کرمان سفر کرده بود.

به گزارش ایرنا، «سعید جلیلی»، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»، «محمد باقر قالیباف»، «علیرضا زاکانی»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» داوطلبان تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha