باقری: سیاست همسایگی شهید رئیسی چهره جدیدی از ایران نشان داد

تهران-ایرنا- سرپرست وزارت امور خارجه گفت: نقطه شروع سیاست همسایگی شهید رئیسی اعتماد متقابل سیاسی بود و این با نوع رویکرد ایشان و ورود شهید رئیسی به عرصه سیاست خارجی چهره جدیدی از جمهوری اسلامی ایران نزد کشورهای همسایه و منطقه ایجاد کرد. 

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست هیات دولت اظهارداشت: ما با اعضای حاضر در نشست وزرای امور خارجه مجمع گفت و گوی همکاری آسیا در تهران بر لزوم کمک رسانی سریع و بدون قید و شرط به مردم مظلوم فلسطین در زمینه‌های غذا دارو سوخت و تجهیزات پزشکی صحبت‌های خوبی داشتیم.

وی گفت: در حاشیه این نشست ملاقات‌های خوبی را با برخی از وزرای خارجه یا معاونین وزرای خارجه کشورهای عضو انجام دادیم، موضوعات و مسائل دوجانبه‌ای را در این ملاقات‌ها مطرح کردیم و بازیابی نسبت به روابط دو طرف انجام دادیم.

سرپرست وزارت امور خارجه تصریح کرد: نشست تهران بستری را جهت تعامل و گفت و گوی دیگر مقامات خارجی با یکدیگر فراهم کرد و این نشست مورد توجه رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی قرار گرفت.

باقری افزود: نقطه شروع سیاست همسایگی شهید رئیسی اعتماد متقابل سیاسی بود و این با نوع رویکرد ایشان و ورود شهید رئیسی به عرصه سیاست خارجی چهره جدیدی از جمهوری اسلامی ایران نزد کشورهای همسایه و منطقه ایجاد کرد.

وی ادامه داد: از همان ایام تحلیف شهید رئیسی نمایندگان کشورهای خارجی که به تهران آمده بودند و دیدارهای دوجانبه را با آقای رئیسی داشتند، ما شاهد این بودیم که دریافت آنها پس از ملاقات با شهید رئیسی به خوبی نشان می‌داد که زمینه جهت اعتماد متقابل سیاسی برای آنها کاملاً ایجاد شده بود.

سرپرست وزارت امور خارجه تصریح کرد: حتماً باید این اعتماد متقابل سیاسی با تعاملات اقتصادی دنبال شود تا بتوانیم منطقه با ثبات و رو به پیشرفتی را داشته باشیم و بر همین اساس در بیانیه نشست اخیر تهران علاوه بر موضوعات سیاسی که مورد توجه قرار گرفت، موضوعات و مسائل اساسی اقتصادی که می‌تواند پیوندهای میان کشورهای آسیایی را درهم تنیده‌تر و مستحکم‌تر کند نیز مورد توجه قرار گرفت.

باقری بیان کرد: در ملاقات‌های صورت گرفته در حاشیه نشست اخیر در تهران بحث‌های اقتصادی نیز مورد توجه قرار گرفت و بعضی موانع در مسیر پیشرفت پروژه‌ها و تعاملات تجاری میان دو طرف مورد بحث و بررسی قرار گرفته نتایج خوبی را هم به همراه داشت.

وی افزود: دولت آیت الله رئیسی در سیاست خارجی به گونه‌ای عمل کرد که مسیرش اجماعی بود، رویکرد سیاست خارجی شهید رئیسی نه در داخل و نه در خارج مخالفی نداشته است مگر آنکه دشمن ایران بوده باشند. از ابتدای مذاکرات لغو تحریم‌ها آقای رئیسی به صراحت اعلام کردند که ما هم به دنبال رفع تحریم‌ها هستیم و هم مسیر مذاکرات را به طور جدی دنبال می‌کنیم.

سرپرست وزارت امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: امروز همه شاهد هستند که جمهوری اسلامی ایران یک مسیر درست و منطقی را در سیاست خارجی خود دنبال کرد و ما امروز در یک جایگاه ممتازی در عرصه مذاکرات قرار داریم و دولت جدید قاعدتاً با انرژی و نیرویی جدید می‌تواند در مسیری که ما دنبال می‌کردیم حرکت کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha