هزینه داروی بیماران خاص کمتر از ۱۰ درصد قیمت واقعی است

تهران - ایرنا - معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد هزینه داروهای بیماران خاص توسط بیمه‌ها پوشش داده می‌شود، گفت: بیماران کمتر از ۱۰ درصد هزینه دارو را پرداخت می‌کنند.

به گزارش ایرنا از وبدا، دکتر سیدحیدر محمدی با اشاره به واردات بخشی از داروهای بیماران خاص و تامین ارز دولتی برای آنها، یادآور شد: ۹۰ از هزینه تمام شده دارو نیز توسط سازمان های بیمه گر پوشش داده می شود بنابراین پرداختی بیماران خاص بعضا صفر و یا حداکثر ۱۰ درصد قیمت دارو است.

وی افزود: قبل از ورود داروها به فهرست دارویی کشور و به تبع آن قرار گرفتن تحت پوشش بیمه، باید هزینه اثربخشی دارو بر بیماری مشخص و اثبات شود بنابراین در صورتی دارو با حمایت بیمه ای وارد بازار می شود که توجیه علمی و اقتصادی برای درمان بیماری داشته باشد.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: در موارد اندکی که از نظر سازمان های بیمه گر هزینه اثربخشی دارو اثبات نشده و دارو توسط پزشکان تجویز شده باشد با لحاظ موارد استثنا، دارو توسط سازمان غذا و دارو، به صورت تک نسخه ای وارد می شود.

وی تصریح کرد: اگر اثربخشی دارویی توسط پزشکان اثبات شود، کمیته های اقتصادی و درمانی، ارزیابی خود را انجام می دهند یعنی دارو هم به لحاظ هزینه اقتصادی اثربخشی و هم به لحاظ پروسه درمان اثر بخشی، مورد ارزیابی قرار می گیرد و اگر در هر دو کمیسیون تائید شود، سازمان های بیمه گر آن را می پذیرند و این داروها نیز تحت پوشش بیمه قرار می گیرد البته همانطور که بیان شد فراوانی این موارد بسیار اندک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha