توزیع گوشت قرمز گرم طرح تنظیم بازار در اراک آغاز شد

اراک - ایرنا - رییس اتحادیه مواد پروتئینی شهرستان اراک گفت: توزیع گوشت قرمز گوسفندی گرم (برزیلی) طرح تنظیم بازار به قیمت مصوب هر کیلوگرم ۲ میلیون و ۹۹۰ هزار ریال در این شهرستان آغاز شده.

«مهدی سیفی‌پور» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: محدودیتی برای تامین گوشت گرم در اراک وجود ندارد و در سهمیه اولیه ۸۰۰ تن گوشت اختصاص داده شده که به صورت گردشی در اختیار ۵۰ واحد صنفی و فروشگاهی در اراک قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اکنون قیمت هر کیلوگرم گوشت در اراک ۶ میلیون ریال است، ادامه داد: روزانه ۱۰ تن گوشت گرم قرمز برزیلی توسط سه شرکت بسته‌بندی و در اختیار واحدهای فروش قرار می‌گیرد.

رییس اتحادیه مواد پروتئینی شهرستان اراک گفت: هر نفر می‌تواند ۲ بسته که وزن آن پنج کیلوگرم است را از واحدهای عرضه که در کانال اصناف اراک و کانال اتحادیه پروتئینی این شهر معرفی می‌شود، تهیه کنند.

سیفی‌پور افزود: تامین گوشت مصرفی مردم به قیمت مناسب و جلوگیری از گران فروشی و کنترل قیمت در بازار، هدف توزیع گوشت گرم است و در این راستا با توجه به سبد غذایی خانوارها، همچنین گوشت قرمز منجمد طرح تنظیم بازار نیز در حال عرضه است.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در قلب کشور قرار دارد. استان مرکزی به‌عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می‌شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره‌بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha