ضرب الاجل دادگستری به شهرداری بجنورد برای راه اندازی کارخانه کمپوست 

بجنورد- ایرنا- معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی گفت: دستگاه قضا در استان به شهرداری بجنورد سه ماه مهلت داده تا نسبت به تعیین تکلیف، ایجاد و راه اندازی کارخانه کمپوست اقدام کند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی یوسفی روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: تعطیلی چندساله کارخانه کمپوست در مرکز استان سبب شد تا در این سال ها کوه باباموسی محل تجمع زباله ها شود که این امر سبب گلایه شهروندان شده است.

وی با اشاره به تعطیلی کارخانه کمپوست در بجنورد پس از چند ماه فعالیت افزود: با تعطیلی این کارخانه، بار دیگر کوه باباموسی به عنوان دفنگاه زباله، محل تجمع طلای کثیف شد و دستگاه قضا به موضوع دفن زباله ها در کوه باباموسی ورود کرده و در این زمینه شهرداری بجنورد تا نیمه شهریورماه فرصت دارد تا نسبت به انتقال زباله ها به محل جدید دفنگاه اقدام کند.

کارخانه کمپوست بجنورد در سال ۹۱ با حضور وزیر کشور وقت به بهره برداری رسید اما پس از فعالیت ۶ ماهه به علت اعتراض و مخالفت اهالی روستاهای حاشیه تعطیل شد و اکنون زباله شهر بجنورد در حاشیه کوه باباموسی دفن می شود.

تشکیل ۱۰هزار فقره پرونده سرقت

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی با اشاره به مهم ترین جرایم در استان گفت: سرقت‌ در صدر جرایم و پرونده‌های قضایی استان است، البته بیشتر پرونده های سرقت در استان مربوط به سرقت های خرد است.

وی با اشاره به تشکیل ۱۰ هزار فقره پرونده سرقت در استان در سال گذشته افزود: تعداد سرقت ها در خراسان شمالی در سال گذشته نسبت به سال ماقبل ۱۰.۲ درصد کاهش یافته است.

حجت الاسلام یوسفی گفت: ساماندهی انبارهای ضایعاتی در شهر یکی از دلیل های کاهش میزان سرقت در استان است، برای ساماندهی فعالیت انبارهای ضایعاتی پیگیر هستیم تا زمین مناسب در خارج از شهر تهیه و این مشاغل به آن مکان منتقل شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی با اشاره به کاهش پرونده های طلاق در استان گفت: در سال گذشته شمار طلاق های ثبت شده به درخواست زوجه با ۳۵.۹ درصد کاهش نسبت به سال ۴۰۱ به ۹۶۱ فقره رسید.

وی افزود: شمار طلاق ها به درخواست زوج نیز سال گذشته با ۲۷.۴ درصد کاهش نسبت به سال ماقبل به ۲۳۶ فقره رسید و شمار طلاق های توافقی در استان نیز در سال گذشته با ۲۳.۸ درصد کاهش، ۶۹۴ فقره طلاق ثبت شد.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha