۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۰۶
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85520753
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری جشن غدیر با حضور ایرانیان مقیم در قلب فرهنگی پاکستان

اسلام‌آباد - ایرنا - جشن عید سعید غدیر به اهتمام خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران با حضور ایرانیان مقیم لاهور به عنوان قلب فرهنگی پاکستان برگزار شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، محفل معنوی عید غدیر خم با حضور پرشور دانشجویان ایرانی و هموطنان مقیم شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب با برنامه های متنوع توسط دانشجویان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مسئول خانه فرهنگ سرکنسولگری ایران در لاهور ضمن خوش آمدگویی به مهمانان، بیان داشت: در اسلام چهار عید قربان، فطر، جمعه و عیدی که از همه اینها مهمتر است، عید غدیرخم است. بنابراین نگاه به غدیر نگاه به یک حادثه تاریخی در بیابان غدیر نبود، غدیر یعنی تعیین رهبر در طول تاریخ برای کره زمین.

مسعودی افزود: غدیر خورشیدی در طول تاریخ برای همه مکان‌ها و زمان‌هاست. غدیر مهمترین رکن حرکت هر جامعه ای برای رسیدن به مقصد است.

وی افزود: ولایت و جانشینی امام پس از پیامبر اعظم (ص) از موضوعات مهمی بود که ابلاغ آن مکمل رسالت و خودداری از بیان آن، مایه نقص در امر رسالت است. در سال دهم در «حجة الوداع» وقتی مراسم حج به پایان رسید، پیامبر اکرم (ص) در «غدیر خم» در آفتاب سوزان فرمان مهم خداوند را ابلاغ کرد و به پیامبر دل گرمی داد که او را از گزند مردم حفظ می کند و با انجام این ماموریت رسالت وی تکمیل می شود.

وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: ما در آستانه انتخابات هستیم و برای عزت و اقتدار ایران عزیزمان در داخل و خارج از کشور به پای صندوق های رای می رویم و به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی لبیک می گوییم.

مهران موحدفر سرکنسول ایران در لاهور نیز با تشریح نکاتی در وصف مولای متقیان امام حضرت علی (ع) گفت: امیرالمومنین در مکتب پیامبر اعظم (ص) تربیت و پرورش یافتند و از دامان امیرمومنان و حضرت زهرا سلام الله علیها، انسان هایی پرورش یافتند که سید الشهدا را در کربلا یاری کردند، لذا بحث تربیت انسان و مدیر و مربیان جامعه باید از اولویت های ما باشد.

وی افزود: در مساله انتخابات، رهبر معظم انقلاب هم شاخص هایی برای ما بیان فرمودند که بدون شک راهگشا است. ما باید انتخاب کنیم و زمام امور را به فردی شایسته بسپاریم. همانطور که معظم له فرمودند بحث اول حضور است و ما در کنار قدرت دفاعی و بازدارندگی، پشتوانه مردم را داریم.

موحد فرد اظهار داشت: صندوق رای حق ماست و نظام این عزت را برای ما قائل شده است لذا نباید خودمان را محروم کنیم و باید روز جمعه با حضور همه ایرانیان سرنوشت خودمان را مشخص نماییم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha