۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۰
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85520802
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس دادگستری ملایر: مشارکت حداکثری در انتخابات یک تکلیف است

همدان- ایرنا- رئیس دادگستری ملایر با اشاره به اینکه همه ما وظیفه داریم برای مشارکت حداکثری و حضور پرشور در انتخابات هشتم تیرماه تلاش کنیم گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات یک تکلیف و حتی حضور یک نفر پای صندوق‌های رای نیز ارزشمند است.

«احسان فرجی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: کلام، قلم و رفتار ما باید به نحوی باشد که حتی برای یک نفر هم خوش‌بینی و دلگرمی ایجاد و پای صندوق‌های رای حاضر شود، این برای ما ارزشمند است و از این طریق دِین خود را به شهدا ادا کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه نگاه مدیر باید نگاه حلی و ارتقای مجموعه مرتبط باشد؛ تاکید کرد: ما موظف هستیم در حیطه کاری خود با ارائه خدمات مطلوب به مراجعه‌کنندگان، مردم را نسبت به اصل نظام و انقلاب و حاکمیت خوش‌بین کنیم.

رئیس دادگستری ملایر تقویت تعامل با رسانه‌ها را ضروری خواند و بیان کرد: رسانه‌ها در ارتباط مستقیم با مطالبات مردمی هستند و نقدها باید گفته شود تا بتوانیم در مجموعه خود رضایت‌مندی مردم را جلب و در راستای حل مشکلات و نگاه مثبت مردم به مجموعه دادگستری تلاش کنیم.

فرجی با اشاره به اقدامات انجام شده دادگستری طی سال گذشته، ادامه داد: سال گذشته ۴۰ هزار و ۶۷۲ فقره پرونده قضایی وارد دادسرا که از این تعداد ۳۸ هزار و ۸۶۸ فقره پرونده مختومه اعلام شد.

۱۲۹۴ پرونده قضایی در ملایر منجر به سازش شد

وی ورودی پرونده‌های قضایی به دادگاه‌های ملایر را ۲۹ هزار و ۱۶۵ فقره و خروجی این پرونده‌ها را ۲۸ هزار و ۴۶۶ فقره عنوان کرد و افزود: تعداد پرونده‌های ورودی به شوراهای حل اختلاف ۲۲ هزار و ۳۶۶ فقره بود که از این تعداد ۲۲ هزار و ۲۱۲ فقره پرونده مختومه شد.

رئیس دادگستری ملایر با بیان اینکه به صورت کلی یک‌هزار و ۲۹۴ فقره پرونده منجر به سازش شد، بیان کرد: اعزام از زندان به دادگاه و دادسرا نداریم و از نظر درصدی به صفر رسیده است.

فرجی همچنین به برگزاری هزار و ۴۸۶ جلسه دادرسی الکترونیکی با زندانیان، آزادی مشروط چهار نفر از زندانیان، آزادی ۶ نفر با پابند الکترونیکی، برخورداری ۲۵۲ نفر از تعلیق مجازات و ۸۶ فقره کیفر خواست شفاهی اشاره کرد و گفت: سه هزار و ۳۶۳ ماه زندانی تعلیق شده است.

وی با بیان اینکه در دادگاه ۵۴۵ فقره قرار موقوفه، سه هزار و ۴۶ فقره در دادسرا و ۶ فقره در شورا داشتیم، تعداد شعب کیفری این شهرستان را چهار شعبه، پنج شعبه حقوقی، یک شعبه دادگاه انقلاب، اجرای احکام مدنی ۲ شعبه و دادگاه خانواده ۲ شعبه، ۹ شعبه دادیاری، ۲ شعبه بازپرسی و ۲ شعبه اجرای احکام کیفری عنوان کرد.

رئیس دادگستری ملایر تعداد قضات این شهرستان را در مجموع ۳۲ نفر عنوان و بیان کرد: به منظور دریافت نظرات شهروندان؛ صندوق پیشنهادات را راه‌اندازی کردیم تا منجر به رفع مشکلات مردم شود.

فرجی جهاد تبیین را طبق بیانات رهبر معظم انقلاب وظیفه همه دانست و افزود: با دستور رئیس کل دادگستری استان همدان، حداقل یک رسیدگی در طول هفته به صورت علنی انجام می‌شود و بر این اساس، هر شعبه‌ حقوقی در ملایر یکی از رسیدگی‌هایش باید به صورت علنی باشد و هر فردی می‌تواند در زمان رسیدگی وارد سامانه شده و در جریان رسیدگی قرار گیرد.

پرونده‌های اختلافات زناشویی نگران کننده است

وی کمبود کادر قضایی و اداری را یکی از مشکلات این حوزه برشمرد و بیان کرد: حجم وارده پرونده‌های قضایی به صورت غیرمتعارف بالاست و طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب، برای حل مشکل کثرت پرونده‌ها باید راهکاری اندیشیده شود.

رئیس دادگستری ملایر با بیان اینکه به دلیل حجم بالای پرونده‌ها تقاضا داریم نیروی بیشتری به ما اختصاص دهند، ادامه داد: مشکل عمده ما کمبود نیرو است، اما با این وجود تلاش شبانه‌روزی همکاران ما برای رسیدگی به پرونده‌ها بی‌وقفه است.

فرجی همچنین ارزان بودن هزینه دادرسی را از دیگر مشکلات عنوان و بیان کرد: مردم با کوچکترین علتی علیه هم شکایت می‌کنند که همین امر موجب ورودی بالای پرونده‌های قضایی شده و این حجم از پرونده، انرژی زیادی از همکاران ما و البته وقت رسیدگی به پرونده‌های مهمتر را می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اختلافات زناشویی رو به ازدیاد و نگران کننده است، یادآور شد: انتظار داریم زوجین آستانه صبر و تحمل خود را بالا ببرند و اختلافات تا قبل از رسیدن به دادگاه، حل و فصل شود.

رئیس دادگستری ملایر با اشاره به فعال کردن کمیته مصلحین در مساجد و مدارس، گفت: بیشتر پرونده‌های قضایی مربوط به پرداخت نفقه، حضانت فرزند، مطالبه جهیزیه، طلاق و بخش کمی مسائل اقتصادی و اعتیاد است و شناسایی علت و ریشه‌های اختلاف کار مبنایی نیاز دارد و همه باید پای کار بیایند.

فرجی با تاکید بر اینکه اختلافات زناشویی در این شهرستان از نُرم هم بالاتر است، ادامه داد: حل این مشکلات نیازمند تقویت فرهنگ، برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی و مشاوره قبل از ازدواج است و باید از مدارس شروع شود.

وی همچنین با اشاره به روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی به صورت سیستمی، گفت: متعارف کشوری در رسیدگی به پرونده‌ها چهار فقره پرونده در روز است که در ملایر این تعداد رسیدگی پرونده هشت فقره است و موشکافانه باید به پرونده‌ها رسیدگی شود، چراکه مردم به سلامت دستگاه قضایی باور دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha