۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۰۳
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85520808
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: تمامی امکانات برای مقابله با بحران احتمالی بارش شدید آماده شود

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: با توجه به هشدار قرمز هواشناسی، تمامی امکانات برای مقابله با بحران احتمالی آماده شود.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی عصر چهارشنبه با توجه به هشدار هواشناسی گیلان مبنی بر تشدید فعالیت سامانه هوای بارشی در استان و پیش بینی بارش‌های شدید رگباری باران از عصر امروز تا اواخر وقت فردا در گیلان در ستاد مدیریت بحران این استان جلسه اضطراری برای مقابله با بارش‌های سیل آسا و هشدار سطح قرمز هواشناسی در رشت اظهار کرد: باید آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه بحران احتمالی را داشته باشیم تا در صورت بروز مشکل، در اسرع وقت آن را برطرف کنیم.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی، چند ساعت بارش شدید داریم که باید در خصوص بحران های احتمالی از قبیل طغیان رودخانه، مسدود شدن راه، افتادن درخت، قطعی آب و برق و سایر بحرانهای احتمال آماده باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: همچنین کشاورزان از زمین‌های خود مراقبت کنند تا در صورت بارش شدید باران، محصولات و همچنین نشاکاری آنان دچار آسیب نشود و از سوی دیگر تمامی دستگاههای ذیربط با تمامی امکانات آمادگی کامل داشته باشند.

استاندار گیلان همچنین هلال‌احمر را مکلف به فراهم آوردن مکان‌های اسکان اضطراری در صورت نیاز کرد و گفت: اداره راهداری و گروه‌های امدادرسانی نیز آماده باشند و از سوی دیگر فرمانداران و دهیاران نیز آمادگی مقابله با بحرانهای احتمالی ناشی از بارش شدید باران را داشته باشند و در این خصوص تمامی امکانات لازم مهیا باشد.

عباسی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: با توجه به در پیش داشتن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، اقدامات لازم برای حضور صندوق‌های سیار در مکانهای موردنظر انجام شود تا افرادی که در این مناطق حضور دارند برای رای دادن با مشکل مواجه نشوند.

به گزارش ایرنا، بر اساس هشدار سطح قرمز صادر شده از سوی هواشناسی برای گیلان ، طی امشب تا ظهر فردا شرایط برای ابرناکی و مه آلود بودن هوا و رگبار و رعد و برق شدید و خیلی شدید و وزش باد شدید و خیلی شدید و بارش تگرگ مهیاست.

آنطور که سازمان هواشناسی پیش بینی کرده، آسمان از اواخر وقت امروز نیمه ابری تا ابری و مه آلود می شود و به تدریج شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهیم بود که طی امشب تا ظهر فردا شاهد تقویت سامانه بارشی خواهیم بود و بارش شدید تا خیلی شدید باران و وزش باد شدید تا خیلی شدید و رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ و آسیب به زیرساخت‌ها و وقوع سیلاب مورد انتظار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha