۵۰ هزار نیروی اجرایی کار انتخابات ریاست جمهوری در آذربایجان شرقی را بر عهده دارند

تبریز- ایرنا- سرپرست استانداری آذربایجان شرقی و رییس ستاد انتخابات استان گفت: ۵۰ هزار نفر نیروی اجرایی کار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان را بر عهده دارند.

به گزارش ایرنا، تراب محمدی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: همواره مشارکت مردم در انتخابات جمهوری اسلامی ایران بیش از متوسط جهانی است.
وی افزود: با وجودیکه شرکت در انتخابات آزاد است اما مردم ایران با شور و اشتیاق در آن شرکت می‌کنند در حالی که مشارکت انتخاباتی در برخی از کشورهای اروپایی برغم اینکه اجباری بوده یا شرکت نکردن در آن جریمه دارد بسیار پایین‌تر از متوسط مشارکت ایران است.
محمدی با اشاره به فرا رسیدن اربعین شهادت شهدای خدمت گفت: مراسم چهلم این شهدا روز پنجشنبه در مصلای اعظم تبریز از ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار می‌شود و نظیر این مراسم در شهرها، بخش‌ها و روستاهای بزرگ آذربایجان شرقی تا پانزدهم تیر ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: مراسم اربعین شهادت استاندار آذربایجان شرقی شهید رحمتی نیز ساعت ۱۷ تا ۱۹ بعد از ظهر روز پنجشنبه برگزار می‌شود.

مدیرکل امور سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی و دبیر ستاد انتخابات استان نیز گفت: این دوره از انتخابات ریاست جمهوری در ۵۰ حوزه انتخابیه و سه هزار و ۱۶۳ شعبه انتخابیه در استان برگزار می‌شود.
حسن حقیقیان ادامه داد: از این تعداد ۲ هزار و ۴۲۹ صندوق ثابت و ۷۳۴ صندوق اخذ رای سیار است.
وی افزود: یکهزار و ۵۸۹ صندوق اخذ رای در آذربایجان شرقی شهری و ثابت بوده و ۳۵ صندوق سیار شهری نیز پیش بینی شده است.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر امسال برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha