برگزاری جلسه هماهنگی هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در انگلیس

لندن - ایرنا - جلسه هماهنگی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در انگلیس با حضور «علی متین‌فر» سرپرست و کاردار سفارت کشورمان و عوامل هیات اجرایی انتخابات روز چهارشنبه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این جلسه که در محل سفارت کشورمان در لندن برگزار شد روند اجرائی انتخابات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کاردار سفارت کشورمان با اشاره تدابیر صورت گرفته عنوان کرد که تسهیلات و آماده سازی‌های لازم برای هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه فراهم شده است.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهوری، بطور همزمان در داخل کشور و ۱۳۸ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برگزار خواهد شد.

در این دوره از انتخابات حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، امیرحسین قاضی‌زاده، علیرضا زاکانی، سعید جلیلی و محمدرضا قالیباف، به عنوان شش رقیب حضور دارند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن به‌عنوان بزرگترین مرکز اخذ آراء انتخابات ریاست جمهوری کشورمان در اروپا در مجموع ۱۰ شعبه اخذ رای در انگلیس تدارک دیده است که از این تعداد ۵ شعبه در لندن و ۵ شعبه دیگر در شهرهای منچستر، بیرمنگام، نیوکاسل، گلاسکو(اسکاتلند) و کاریف( ولز) خواهد بود.

بر اساس اعلام سفارت تمام متولدین ۱۳۸۵/۰۴/۰۸ ( ۲۰۰۶/۰۶/۲۸) و قبل از آن می توانند با ارائه شناسنامه، کارت ملی یا گذرنامه در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

شعبات اخذ رای در انگلیس راس ساعت ۸:۰۰ صبح روز جمعه فرآیند اخذ رای از هموطنان را آغاز و تا ساعت ۱۸:۰۰ همان روز به مدت ۱۰ ساعت این فرایند را ادامه خواهند داد.

متین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در لندن بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران با اعتقاد راسخ به اهمیت مشارکت شهروندانش در تعیین سرنوشت خود و انتخاب روسای جمهوری مورد علاقه مردم در تمامی انتخابات ریاست جمهوری این امکان را فراهم آورده و تاکنون نیز در این مسیر موفق تر از کشورهای دیگر عمل کرده است.

وی تصریح کرد: مشارکت بالای هموطنان در انتخابات ریاست جمهوری موجب سرافرازی و قدرت بیشتر ایران در دنیا خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha