واکسیناسیون کرونا، بیمه همگانی و توجه به بیماران خاص؛ سه دستاورد سلامت‌محور دولت سیزدهم‌

تهران - ایرنا- معاون پیشین وزارت بهداشت، واکسیناسیون همگانی در برابر کرونا، بیمه همگانی و توجه به بیماران خاص و درمان آنها را سه دستاورد سلامت‌محور دولت سیزدهم‌ دانست.



تهران- ایرنا-

به گزارش خبرنگار ایرنا، آخرین جلسه از سلسله نشست های مجازی ویژه انتخابات ریاست جمهوری با عنوان " دستاوردهای دولت شهید رییسی در حوزه سلامت و درمان" توسط بسیج استادان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران برگزار شد.

در این جلسه سید حسن امامی رضوی معاون سابق سلامت وزارت بهداشت گفت: مهمترین اقدام شهید رئیسی کنترل بیماری کرونا است‌.

وی افزود: در آغاز دولت سیزدهم شاهد بودیم که تعداد زیادی از مردم فوت می شدند اما با روی کار آمدن دولت شهید رئیسی در مدت کوتاهی هم به مقدار لازم واکسن وارد شد و هم به مردم تزریق شد و این بیماری کنترل شد.

وی افزود: دولت قبلی بهانه تراشی می کرد که ما نمی توانیم واکسن وارد کنیم اما شاهد بودیم که آیت الله رئیسی با یک تلفن به رئیس جمهور چین، آبشار واکسن ها را به سوی ایران سرازیر کرد به طوری که در ظرف دوسه ماه با کمک هلال احمر ۱۵۰ میلیون دوز واکسن از چین وارد شد.

امامی رضوی ادامه‌داد: طولی نکشید که واکسن های ساخت داخل نیز وارد چرخه سلامت کشور شد.

استاد علوم پزشکی دانشگاه تهران گفت: دستاورد دیگر دولت شهید رئیسی که با کمک مجلس به دست آمد تکمیل پوشش همگانی بیمه سلامت بود.

وی افزود: هر چند این کار در دولت قبل شروع شده بود اما ناقص مانده بود که در دولت سیزدهم افراد فاقد بیمه بدون دریافت هیچ وجهی بیمه سلامت شدند.

امامی اقدام دیگر دولت سیزدهم را پوشش بیماران خاص دانست و افزود: این کار با یاری مجلس انجام شد. قبلا بیماران خاص به طور محدودی تحت پوشش بودند اما در دوره شهید رئیسی هم از نظر تعداد بیماران و هم از لحاظ تنوع بیماری ها این پوشش بسیار گسترده تر شد.

وی در ادامه به اولویت های بهداشت و سلامت دولت آینده پرداخت و گفت: رئیس جمهور چهاردهم باید با اقتدار سلامت را اولویت اصلی خود قرار دهد.‌

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران یاد آور شد: پیامبر اسلام(ص) صحت و امنیت را دو نعمت مخفی می داند و سلامتی را هم قبل از امنیت آورده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha