عبدالملکی: دست جریان انقلابی برای حل مشکلات کشور پر است
عکس آرشیو

بندرعباس - ایرنا - عضو شورای مرکزی و رئیس کمیته کار و تولید ستادهای مردمی سعید جلیلی گفت: دست جریان انقلابی پر است و اگر دیگران با لفاظی و امثال این‌ها می خواهند رای مردم را بگیرند، بدانند که جریان انقلابی با دست پر برنامه اساسی برای حل مشکلات کشور دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الله عبدالملکی شامگاه چهارشنبه در همایش حامیان سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: شخص رییس جمهوری اسلامی ایران در دنیا بسیار مهم است و رهبر معظم انقلاب به عنوان نواب امام زمان معیاری‌هایی را برای انتخاب ریاست جمهوری انتخاب کردند که این معیارها در واقع از اصل اسلام، فلسفه سیاسی اسلام و از قانون اساسی و از آن چیزی که مردم ایران با آن پیشینه تمدنی و فرهنگی غنی ایرانی اسلامی اعتقاد راسخ داشتند، آمده است.

عبدالملکی افزود: مردم ایران هر زمان که تشخیص دادند این معیارها را، قاطعانه به آن رای دادند؛ سال ۱۴۰۰، جزو سال هایی بود که مردم ما خیلی موفق بودند در انطباق معیارها با مصداق. آیت الله شهید رییسی، بسیار برجسته بود، اخلاص خودش، عنایت خداوند و اخلاص جامعه ایرانی انقلابی، با رای قاطع ایشان رییس جمهور شد و مسیر بسیار سختی را شروع کرد که بنده به نقاطی از این مسیر سخت اشاره خواهم کرد.

وی بیان کرد: تقدیر الهی بر این بود که ایشان پس از سه سال رییس جمهوری شهید شد و به کمال مطلق خود رسید، چرا که شایستگی اش را داشت و ما مردم ایران را در ۲ تا حزن بزرگ فرو رفتیم، حزن اول حزن از دست دادن یک شخصیت بسیار عالی که رهبرمعظم انقلاب در وصف ایشان فرمودند: ما یکی از بهترین عناصر را از دست دادیم. نمی دانم دیگر چه کسی همچنین صلاحیتی داشته باشد که رهبرمعظم انقلاب چنین عبارتی را برای ایشان بگویند.

عضو شورای مرکزی و رئیس کمیته کار و تولید ستادهای مردمی سعید جلیلی و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: ما که هشت تا ۹ سال در خدمت این مرد بزرگ بودیم، هنوز این حزن بزرگ را باور نکردیم. حزن بزرگ این است که چه کسی قرار است جای این مرد بزرگ سکاندار این کشتی شود، آمدیم بررسی و مطالعه کردیم آن نفری را که به جمع‌بندی رسیدیم که بهترین، بعد از آیت الله رییسی برای این جایگاه هستند.

وی اضافه کرد: چند صباحی بعد از شهادت آیت الله رییسی نظرسنجی گسترده ای انجام شد و از مردم ایران سوال را کردند که چه طور رییس جمهوری را می خواهید که بیشتر آن ها با قاطعیت گفتند رییس جمهوری را می خواهیم که از نظر شخصیت و از نظر روحیه شبیه به رییس جمهور شهیدمان باشد.

عبدالملکی بیان کرد: ۶ نفر به عنوان نامزدهای ریاست جهموری معرفی شدند، بنده جزو کسانی هستم که ادعا می کنم این افراد را می شناسم، از سال ۹۵ در خدمت آیت الله رییسی بودم و با ایشان زندگی کردم . آقای جلیلی را از سال ۹۲ می شناسم که دبیر کارگروه اقتصادی وی در انتخابات ریاست جمهوری بودم که بالاترین رای ها را در استان هرمزگان آورد و بقیه بزرگواران را هم می‌شناسم اما آقای پورمحمدی را کمتر از بقیه می‌شناسم.

وی تصریح کرد: شما وقتی در سطح حکمرانی قرار می گیرید؛ خواسته یا ناخواسته با رجال کار داریم. از میان این ۶ نفر با شناختی که در طول ۱۱ تا ۱۲ سال کسب کردم، اشبه الناس و نزدیک ترین شخص به آقای رییسی، آقای سعید جلیلی هستند این را با علم خودم دارم می گویم و در این فضا زندگی کردم و این افراد را می شناسم .

عضو شورای مرکزی و رئیس کمیته کار و تولید ستادهای مردمی سعید جلیلی گفت: اما از نظر رویکردها برای هر کدام یک مثال بزنم، شخصیت شهید رییسی یک فرد با تقوا، خداشناس و خدامدار بود و دستش در دست اهل بیت بود و پشتش به خداوند متعال گرم بود. عزیزان اگر رییس جمهور پشتش به خدا گرم نباشد می رود برای خودش پشت گرمی‌های دیگری را درست می کند. بعد برای اینکه دیگران پشتش دربیایند از آن امتیاز طلب می کنند و بعد می بینیم فردی که خودش را انقلابی معرفی می کند و برای اینکه دیگران را به عنوان حامی برای خودش جور کند منافع ملت را برای آن ها حراج می کند. فلان وزارتخانه برای فلان جریان، فلان سازمان برای فلان حزب؛ در صورتی که این ها امانت مردم دست شما است، کسی که پشتش به خدا نباشد و از خدا نترسد حتما از غیرخدا می ترسد و سر منافع مردم معامله می کند.

عبدالملکی اظهار کرد: آقای جلیلی که ما می شناسیم مثل آیت الله رییسی است و گواهی می دهم که هیچ گونه پست را در معامله به کسی واگذار نکرد، جلیلی یک فرد با خداست و پشتش به خدا گرم است، همتش، دفاع همه جانبه و پیگیر منافع مردم است و برای منافع مردم با هیچ کس تعارفی نخواهد کرد. دوم در رویکردها؛ رویکردهای آقای جلیلی و آقای رییسی به چه ترتیبی است، انطباق کامل دارد و یک درصد تفاوت در رویکردهای این ۲ بزرگوار نمی‌بینیم.

وی افزود: یک مصداق مهم عرض می کنم؛ داستان انتخابات چندین سال گذشته را بگویم سال ۹۶ درخدمت آقای رییسی بودیم ایشان در آستان قدس بود و حجم زیادی از مردم اصرار براین داشتند که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند، بعد چهار سال سیاه در همان چهار سال بماند و نشود؛ ایشان مشورت می کردند و فکر می کردند و یک جلسه ای داشتند با آقای جلیلی که فیلمش هم منتشر شد در آن جلسه آقای جلیلی به آقای رییسی گفتند: آقای رییسی با وجود شما من هیچ حجتی برای شرکت در انتخابات ندارم، چون کاری که من می خواهم انجام بدهم همان کاری است که شما می خواهید انجام بدهید و با شما رقابت نمی کنم بلکه از شما پشتیبانی می کنم و تمام قد پشت ایشان ایستاد.

عضو شورای مرکزی و رئیس کمیته کار و تولید ستادهای مردمی سعید جلیلی ادامه داد: سال ۱۴۰۰ ایشان با همین نیت کمک به آقای رییسی وارد عرصه انتخابات شد. با این هدف که اولا نشان دهد که دست جریان انقلابی پر است و اگر دیگران با لفاظی و امثال این‌ها می خواهند رای مردم را بگیرند، اما جریان انقلابی با دست پر برنامه اساسی برای حل مشکلات کشور دارد.

وی تصریح کرد: آقای جلیلی سال ۱۴۰۰ حضور پیدا کرد و دیدید که چقدر خوب درخشید و کمکی برای شهید رییسی بود. روز آخر هم به نفع آقای رییسی کنار رفت و بعد از آن هم سایه به سایه به آقای رییسی کمک کرد. مشورت می داد، در بعضی از ستادهای اقتصادی دولت شرکت می کرد، با خود آقای رییسی کامل جلساتی داشت و دلسوزانه همراهی می کرد تا این دولت، دولت موفقی شود.

عبدالملکی افزود: بعد از اینکه آیت الله رییسی به شهادت رسید، جلیلی اولین نفری بود که علم را برداشت و گفت می خواهم این مسیر را ادامه بدهم. یکی از شاخصه هایی که این ۲ بزرگوار دارند و می توانم قسم بخورم این است که هیچ کدامشان ذره ای جاه طلبی در وجودشان نیست. شهید رییسی یک ذره برای ریاست جمهوری له له نمی زد و فقط یک جا دیدم که وی از پستی خوشش می آید و آن تولیت آستان قدس رضوی بود. به این کار و به خادمی امام رضا (ع) عشق می ورزید و به خاطر همین بود که در سال ۱۳۹۶ برایشان سکان اجرایی کشور خیلی سخت بود اما به عنوان تکلیف ورود کردند.

به گفته وی: برای قوه قضاییه هم که رهبرمعظم انقلاب فرموده بودند، ایشان به رهبر انقلاب گفت که آقا جان اینجا که هست را خیلی دوست دارم و هیچ تمایلی هم به این ندارم که رییس قوه قضاییه شوم. رییس قوه قضاییه از لحاظ دنیوی خیلی بالاتر از تولیت آستان قدس است، اما اگر شما دستور می دهید اطاعت می کنم. رهبرمعظم انقلاب به ایشان تکلیف کردند که تکلیف ولایی آستان قدس را با حزن گذاشت و آمد رییس قوه قضاییه در جمهوری اسلامی را متقبل شد و بعد از آن هم ریاست جمهوری را قبول کردند. آقای جلیلی هم ذره ای جاه طلبی برای پست و مقام در وجودشان وجود ندارد.

عبدالملکی گفت: شهید رییسی یک رویکرد بسیار مهم و اساسی داشتند و آن دنبال کردن منافع اکثریت مردم و معیشت مردم بود، در مقابل اقلیت هایی که صدایشان و جیغ شان خیلی بلند است، رسانه دارند، قدرت تخریب دارند. آقای رییسی دنبال رفاه آن اکثریت بود و از سر و صدای آن اقلیت ها می ترسید و یک مثالش داستان افزایش دستمزد به کارگران بود که خودم در جریان این اتفاق بودم .

وی خطاب به حضار بیان کرد: شهید رییسی نگاه ویژه ای به جامعه کارگران داشتند که بخشی از شما هم جزو آن هستید، ما ۱۱ میلیون نفر کارگر بیمه اجباری و به علاوه پنج میلیون نفر بازنشستگان کارگری که باهم ۱۶ میلیون نفر هستند، بعد خانوار تقریبا سه و سه دهم و ضرب که می کنیم تقریبا ۵۵ میلیون نفر می شود.

عضو شورای مرکزی و رئیس کمیته کار و تولید ستادهای مردمی سعید جلیلی ادامه داد: جامعه کارگری، ۵۵ میلیون نفر از جمعیت کشور ما هستند که یک تصمیم انقلابی گرفته شد، آن هم افزایش دستمزد کارگران بود. کارگران سرزمین ما خوشحال شدند و احساس کردند که به آن هاتوجه شده است و قدرت خریدشان مقداری نسبت به تورم بالاتر رفت، تورم ۴۲ درصد بود و حقوق این ها ۵۷ درصد زیاد شده بود و این علتش این بود که سال های متمادی از تورم عقب مانده بودند.

وی افزود: تصمیم گرفته شد و ابلاغ شد و جیغ آن اقلیت درآمد و در رسانه های مختلف فریاد می زدند آدم های همان رییس جمهور اسبق شروع به سر و صدا کردن و جیغ و داد زدن کردند. آقای شریعتمداری که آخرین وزیر کار آقای روحانی بود، نامه برای شهید رییسی رییس جمهوری کشورمان نوشتند که وامصیبتا چه تصمیمی گرفته شد بدبخت شدیم که ۵۰ درصد نرخ بیکاری بالا خواهد رفت؛ در صورتی که همان سال نرخ بیکاری به پایین ترین نرخ بیکاری ۱۸ سال گذشته رسید.

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: یک شخصی که الان اسمش را نمی آورم، در مورد دستمزدها هشتگ زده است. این فرد جزو کسانی است که محکم پای پزشکیان ایستاده است و سینه چاک کرده برای وی. افزایش حقوق کارگران را اسمش را می گذارد خیانت! این ها کسانی هستند که سینه چاکان روحانی بودند و الان برای آقای پزشکیان خودشان را شرحه شرحه می کنند. این ها کسانی هستند که نمی توانند ببینند عموم جامعه لبخند بر لب دارند ، سوال؟ آیا این ها افراد بی سوادی هستند؟ نمی دانند این تصمیم به نفع تولید کشور و به نفع مردم و به نفع رفاهشان است.شاید! اینقدر بی سواد باشند اما یک شاید دومی هم وجود دارد این ها کسانی هستند که خودشان را آویزان آمریکا کردند، آمریکا را خدای خودشان می دانند و می خواهند به آمریکا سجده بکنند، پشت سر سجده خودشان به آمریکا می خواهند ۸۵ میلیون نفر از مردم ایران هم با این شیطان بزرگ سجده کنند.

وی اضافه کرد: بردگی و بندگی آمریکا، که آرزوی این هاست، رویه این هاست، منش این هاست ، دین این هاست، چه ربطی به حقوق کارگران دارد. آمریکا شیطان بزرگ است، شیطان بزرگ یعنی همان ابلیس که از درگاه الهی رانده شد و قسم خورد که مردم و انسان را نابود و گمراه کند در دنیا ابزاری به اسم آمریکا دارد. اگر مردم خودشان را بی نیاز از بندگی و بردگی آمریکا بدانند، قطعا نمی آیند به پای آمریکا سجده کنند و حتی آن هایی را که دنبال سجده بر آمریکا هستند می گیرند و از حاکمیت به بیرون پرت می کنند.

عبدالملکی ادامه داد: سجده کنندگان آمریکا با خودشان می گویند پس مجبوریم به مردم ایران فشار معیشتی بیاوریم که این مردم این دروغ بزرگ را بپذیرند که هرچه که ما می خواهیم باید به درِ خانه آمریکا برویم. این هایی که می بینید شیطانک هایی هستند که آمدند در جامعه ایران برای خودشان جا پا درست کردند و به سمت شیطان بزرگ دارند می برند، سوال؟آیا حقوق های نجومی که شمایان به رفقا و هم حزبی هایتان پرداخت کردید آیا آن هیچ اثری روی اقتصاد ملی ندارد! فقط حقوق مردم و کارگران اثر دارد؟

وی گفت: طبق گزارش دیوان محاسبات در دولت آقای روحانی، سال ۱۳۹۹، ۱۲۸ هزار و ۷۱۰ نفر حقوق نجومی دریافت می کردند، بعضی می گویند آقا خودتان می خورید به درک ، بگذارید دیگران هم یک نفعی ببرند، می گفتند نه ما باید بخوریم، مردم نباید بخورند! کارگر نباید بخورد، چون کارگر بخورد پایه های جمهوری اسلامی محکم می شود و آن وقت جایی برای ما شیطانک های بندگان آمریکا در این نظام و حاکمیت وجود نخواهد داشت؛ پس ما باید بخوریم چاق بشویم اما توده مردم در فقر باشند و شما و ما چه می دانیم که حقوق نجومی چیست؟

عضو شورای مرکزی و رئیس کمیته کار و تولید ستادهای مردمی سعید جلیلی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ بحث حقوق نجومی را مطرح کردند و آمدند مطالبه کردند و گفتند این کار اشتباه است. آن سال ها حقوق کارگر یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که رهبر معظم انقلاب مقایسه می کردند و می گفتند که حالا یک کسی می آید ۵۰ میلیون حقوق از شما می گیرد و این کارگر چه فکری باید بکند آن هم ۵۰ برابر؛ سال ۹۹، ۲۶ هزار دلار و نزدیک ۸۰۰ میلیون تومان ماهانه کسانی بودند که حقوق می گرفتند، نامه رسمی است و به پول امروز نزدیک به یک و نیم میلیارد تومان می شود! آن هم برای یک نفر. فلان شرکتی که زیرمجموعه وزارت رفاه بود، یک شرکت فقط یک مدیر میانی اش ۴۱۵ میلیون تومان حقوق می گرفت.

وی افزود: این ها الان دارند تلاش می کنند که پزشکیان رییس جمهور شود! که خودشان برگردند. مساله الان این است، حد وقاحت به اینجا رسیده است. موردی بود که من ابا داشتم بگوییم، سه سال بود که توی دلم مانده بود. اسنادش در نهاد ریاست جمهوری موجود است. آقایان در دولت خودشان و در مناسبت ها، به اعضای دولت پنج تا ۱۰ سکه عیدی می دادند، متوسط این ها تقریبا سالی ۷۰ تا سکه عیدی فقط می گرفتند. اسنادش موجود است.

عبدالملکی اضافه کرد: می دانید فرق سکه با حقوقی که واریز می شود چیست؟ می گویند رد سکه گرفته نمی شود ولی اسناد این ها موجود است؛ ۷۰ تا سکه را می دانید یعنی چه؟ یعنی یک عضو هیات دولت با معیار هر سکه ۴۰ میلیون تومان، سالانه ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان فقط مناسبت ها عیدی دریافت می کردند و این غیر از حقوق، اضافه کاری و غیر از حق ماموریت شان است.

عضو شورای مرکزی و رئیس کمیته کار و تولید ستادهای مردمی سعید جلیلی گفت: خدا رحمت کند شهید رییسی را آمد نه تنها این عیدی‌ها را جمع کرد بلکه پرداختی قانونی اعضای هیات دولت را هم کم کرد. ایشان گفتند که اعضای هیات دولت حق دریافت حق ماموریت ندارند، طبق قانون ماموریت های خارجی هر کارمند دولتی که می رود، ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار حق ماموریت دریافت می‌کند.

وی تصریح کرد: بدانید که اعضای دولت سیزدهم بسیار پر ماموریت بودند و خودشان هم دائم سفرهای داخلی و خارجی داشتند. روابط دیپلماسی که اینقدر رشد کرد ناشی از این است که اعضای هیات دولت دائما در حال کار دیپلماتیک بودند و سفرهای کاری می رفتند اما رییس جمهور شهیدمان اجازه نداد یک ریال حق ماموریت پرداخت شود.

به گفته عبدالملکی: اغلب مقامات در دولت آقای رییسی اندازه کارمند متوسط حقوق می گرفتند و رویه آقای جلیلی هم دقیقا همین است، این ۲ بزرگوار به مقاماتشان ریاضت می دهند اما برای توده مردم سنگ تمام می گذارند. حقوق کارگران را ۶۷ درصد افزایش می دهند، رتبه‌بندی معلمان را اجرا می کنند، دولتشان را فدای مردم می کنند. الان یک کسانی آمدند که بشوند رییس جمهور که ۱۸۰ درجه برعکس این رویه هستند، مردم را فدای خودشان می کنند و دارند تبلیغات می کنند.

وی گفت: من به عنوان عضو کوچکی از دولت شهید رییسی، بابت قصوری که در به محکمه کشاندن مقامات ناشایست دولت آقای روحانی کردیم عذرخواهی می کنم. همه مان درگیر این شدیم که اوضاع و احوال را درست کنیم از اینکه پرونده تشکیل دهیم و افراد را به محکمه بکشانیم که الان نیایند جلوی مردم زبان درازی و پررویی کنند، نکردیم. به عنوان یک عضو دولت عذرخواهی می کنم. مردم ما عذرخواهی می کنیم. این آقایانی که الان آمدند در قالب دولت احتمالی پزشکیان که احتمال آن نزدیک به صفر است و می خواهند دوباره برگردند بر شما حکومت کنند و شما را چپاول بکنند، من از طرف دولت عذرخواهی می کنم که ما پرونده این ها را به قوه قضاییه نفرستادیم و الان عرض می کنم که اگر در دولت آقای جلیلی فرصت آن پیش بیاید حتما این کار را خواهیم کرد.

عبدالملکی بیان کرد: ما سه سال پیش فکر امروز را نمی کردیم و می گفتیم این ها دیگر خجالت کشیدند و رفتند! ما به کار مردم برسیم. اما دوباره داعیه دار شدند که دولت مان را در قالب آقای پزشکیان وارد می کنیم، خداشاهد است یک درصد اگر تصورش را می کردیم در این سه سال نمی گذاشتیم خیلی از این چیزها مخفی و پنهان بماند و در دولت بعدی که آقای جلیلی ورود کند ما مدیونیم اگر کاری نکنیم.

وی ادامه داد: خاطرتان است سال ۱۴۰۰ روزی ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر از مردم ایران بر اثر کرونا جان می دادند، یک چند هفته ای نگذشت که سیل واکسن وارد کشور می شد و می گفتند اف ای تی اف را امضا نکردیم مگر می شود واکسن وارد کنیم؟ آقای دکتر عین اللهی وزیربهداشت در دولت کنار بنده نشسته بود، یک چند وقتی گذشت و داشت میلیون میلیون واکسن وارد کشور می شد یک دفعه یک نهضتی شد و در مساجد و مدارس و ورزشگاه ها با حجم زیاد وارد کشور شد، گفتم آقای دکتر قضیه واکسن چی بود ایشان برگشت و گفت فقط یک کلمه می گویم؛ خیانت ! همان زمان گفتند آقای عین اللهی این ها را مستند کنید و به قوه قضاییه بفرسیتید و اگر روزی ۶۰۰ نفر بمیرند یعنی روزی سه تا هواپیما سقوط کند. خیلی دردناک است.

عضو شورای مرکزی و رئیس کمیته کار و تولید ستادهای مردمی سعید جلیلی اضافه کرد: می گوییم در تصادفات جاده ای مردم ما دارند از دست می روند اما روزی ۵۰ تا ۶۰ نفر از دست می دهیم و اینقدر ناراحتیم که چرا وضعیت جاده ها و خودروها چنین و چنان است و ۱۰ برابر تلفات جاده ای ما تلفات کرونا دادیم! فقط برای اینکه واکسیناسیون انجام نشد. آیا این جرم و جنایت کمی است؟

وی گفت: الان این ها باز هم آمده‌اند و پرو بازی در می آورند، این سخنان برای یادآوری بود که اگر این ها برگردند همین داستان ادامه دارد... جان مردم، رفاه مردم و زیرساخت های کشور را گروگان می گیرند برای اینکه ما بر آمریکا سجده کنیم، بر سر تولید کشور می زنند برای اینکه ما بر آمریکا سجده کنیم. تمامی برنامه این این عناصر دست آموز آمریکا این است که ملت بزرگ، قوی و انقلابی و حیدری ایران را ذلیل آمریکا کنند و ما قطعا نخواهیم گذاشت این اتفاق بیافتد. «مردم حاضر در سالن شعار حیدر حیدر سردادند»

عبدالملکی ادامه داد: اگر در آن هشت سال سیاه مردم ما می گفتند که اطلاع نداشتیم و واقعا نمی دانستیم و الان تازه فهمیدیم، یا چند سال طول کشید تا بفهمیم؛ خب الحمدالله که الان دیگر مردم ما هوشیار شدند، دیگر هیچ بهانه و دلیلی وجود ندارد غیر از این که باز مردم بگویند این حرفا و آن عکس هایی که من اول نشان دادم به اطلاع مان نرسیده بود که کار شما بزرگوارانی در این ساعت هایی که باقی مانده به اطلاع همه مردم هرمزگان و بقیه کشور به اطلاع همه مردم ایران برسانند.

عضو شورای مرکزی و رئیس کمیته کار و تولید ستادهای مردمی سعید جلیلی گفت: در ارتباط با همین بحث کارگری، این خبر و این اتفاق مهم یعنی آقای جلیلی که مدافع حقوق کارگران و کار و تولید است، انجمن صنفی کارگران ایران که هفت میلیون نفر کارگر دارند که با خانواده هایشان بیش از ۲۰ میلیون نفر می شوند این ها بیانیه رسمی دادند و از آقای جلیلی اعلام حمایت قاطع و بی چون و چرا کردند بابت اینکه می دانند از بین نامزدهای فعلی کسی که بیش از همه دنبال کار کارگر و تولید خواهد بود، ایشان هست.

وی ادامه داد: ما تجربه سه سال دولت انقلابی را همین الان داریم، این چرا مهم است؟ وقتی دولت سیزدهم کارش را در سال ۱۴۰۰ شروع کرد ما با یک سیاه چاله مواجه بودیم و نمی دانستیم چه خبر است؟ ما در تیم اقتصادی دولت بیشتر تحلیل و تخمین می زدیم، اطلاعات محدودی که منتشر می شد را داشتیم ، آیت الله رییسی ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰ رییس جمهور منتخب شد و بعد از تحلیف و تنفید در اواسط مرداد همان سال رییس جمهوری قانونی شد و ایشان در همان روزهای اول یک تیم بررسی ضربتی تشکیل داد و به پنج نفر دستور داد که بنده نیز جزو شان بودم در نهاد ریاست جمهوری مستقر شدیم. آقای واعظی رییس دفتر آقای روحانی هم انصافا کمک کرد و ما در نهاد ریاست جمهوری مستقر شدیم اما هنوز رییس جمهوری آقای روحانی است؛ برای اینکه برویم اطلاعات دقیق از دستگاه ها کسب کنیم آقای واعظی هم دستور به وزرا و دستگاه های دولتی داد که به این مجموعه هرچه اطلاعات خواستند در اختیارشان بگذارید و از آن ها اطلاعات می گرفتیم و در آن سه هفته تازه فهمیدیم که چه فاجعه ای اتفاق افتاده است، ما پول برای اینکه حقوق شهریورماه کارکنان دولت را پرداخت کنیم، نداشتیم.

عبدالملکی افزود: هرچه در خزانه بوده خرج شده بود. هیچ! ۶۰ هزار میلیارد تومان تنخواه کل سال که از بانک مرکزی می شود گرفت را در همان ماه خرج کرده‌ بودند. فروش نفت تقریبا ۶۰۰ هزار بشکه در روز بود که آن هم بلوکه شده بود و ما در آن یک ماه و نیم برای درست کردن اوضاع به تکاپو افتادیم.

اینها ادعای بلد بودن دیپلماسی دارند؟

وی تصریح کرد: دولت چهاردهم یک سرمایه ای به اسم خون شهید رییسی دارد، و این خون همان طور که خون شهید رجایی سوختی شد برای موتور محرکه گام اول انقلاب اسلامی در دولت رهبرمعظم انقلاب، به فضل الهی خون شهید رییسی هم سوختی برای موتور دولت چهاردهم می شود و شک نکنید که دعای شهید رییسی پشت ملت و دولت ما است.

چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه هشتم تیرماه برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha