معاون رییس‌جمهور: ۱۹۰ هزار نفر در دولت سیزدهم استخدام شدند

مشهد-ایرنا- معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: ۲۱ آزمون در دوره سه ساله دولت سیزدهم برگزار شد که ۲ و نیم میلیون نفر در آن شرکت کردند و در این مدت ۱۹۰ هزار نفر در دستگاه‌های دولتی استخدام شدند.

به گزارش ایرنا، میثم لطیفی روز پنجشنبه همزمان با روز کارمند و چهلمین روز از شهادت آیت‌الله رییسی در همایش «میثاق خدمت»  افزود: هر دستگاه اجرایی نیاز دارد که آزمون خاص خود را برای جذب افراد برگزار کند، در این قالب گاهی اوقات آزمون‌ها به صورت فراگیر برگزار می‌شد که فرآیند جذب پذیرفته‌شدگان دو سال طول می‌کشید.

وی اظهار کرد: آیین میثاق خدمت قرار بود با حضور رییس جمهور در استان سیستان و بلوچستان برگزار شود اما سرنوشت اتفاق دیگری را رقم زد و این مراسم به یاد شهیدجمهور در چهلمین روز از شهادت وی و در محل زندگی او برپا شد.

معاون رییس‌جمهور با اشاره به جمله «با افتخار یک کارمندم» منتسب به رییس‌جمهور در زمان انتخابات سال ۱۴۰۰، گفت: رییس جمهور شهید به معنای واقعی کلمه، عدالت‌خواه و عدالت‌محور بود، امروز با افتخار و به یاد آن شهید بزرگوار می گوییم که "با افتخار یک کارمندم"، آیین امروز نیز آخرین اقدام دولت سیزدهم در امور کارمندان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: تاکید شهید آیت‌الله رییسی بر جذب و استخدام افراد در دستگاه‌های دولتی مبتنی بر شرکت در آزمون استخدامی بود، ایشان مخالف جذب‌های مبتنی بر فشار و مصوبه بودند و اعتقاد داشتند که این گونه جذب‌ها بهره وری دولت را افزایش نمی‌دهد بلکه باید برای افزایش بهره‌وری فرصت برابر و عادلانه برای همه جوانان کشور ایجاد کرد.

لطیفی اظهار کرد: این افتخار است که فردی در شهرهای کوچک و یا نقاط دورافتاده کشور با تلاش خود و با توکل به خدا در آزمون استخدامی شرکت کرده و استخدام دولت شده است، رییس جمهور شهید نیز همیشه می‌گفت که از بچه‌های محله نوغان است، در کودکی کار می‌کرده و زندگی سخت و ساده‌ای داشته است.

تلاش برای جذب نخبگان در دولت سیزدهم

وی گفت: در این دولت برای جذب نخبگان در دستگاه‌های دولتی نیز اقدامات خوبی انجام گرفت که امید است استمرار داشته باشد.

رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با بیان توصیه‌هایی به کارمندان جدید در دستگاه‌های دولتی افزود: به همکاران مان انرژی مثبت بدهیم، مسئولیت‌پذیر باشیم و از این امانت به خوبی مراقبت کنیم.

به گفته وی، رییس جمهور به معنای واقعی کلمه به مردم احترام می گذاشت، او را الگوی خود در احترام گذاشتن به مردم قرار دهیم، از کارهای روزمره مان رونوشت داشته باشیم تا اندوخته‌ای از تجربیاتمان برای دیگران باشد.

لطیفی با تاکید بر ویژگی‌های کارمند تراز ایران اسلامی اضافه کرد: دستگاه دولتی شما را در یک چهارچوب مشخص قرار می‌دهد که ضمن احترام به این چهارچوب‌ها باید نقطه اثر خود را در دستگاه شناسایی کنیم و بیابیم که در کجا موثر هستیم، یاد بگیریم که هر کس مسئول اعمال خودش است، اگرچه دستگاه‌های نظارتی زیاد هستند اما بالاترین دستگاه نظارتی، دستگاه الهی است.

همایش «میثاق خدمت» همزمان با هفته کارمند (چهار تیرماه) و چهلمین روز شهادت آیت‌الله رییسی و همراهانش، امروز در محل دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در این مراسم تمبر اختصاصی میثاق خدمت رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha