۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۰
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85521664
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رئیس جمهور باید خادم مردم و معتقد به مبانی و ارزشهای انقلاب باشد

رشت - ایرنا - عضو فقهای شورای نگهبان گفت: رئیس جمهور باید خادم بی‌منت مردم و معتقد به مبانی و ارزشهای انقلاب باشد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیداحمد حسینی خراسانی روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت شهید بهشتی و اربعین شهید خدمت آیت الله رئیسی اظهار کرد: فردا انتخابات است و با توجه به اینکه همه موظفیم در انتخابات حضور یابیم، باید فرد اصلح را نیز انتخاب کنیم فردی که بتواند چون رئیس جمهور شهید خدمتگزار مردم باشد.

وی افزود: هم اینک ما میراث‌دار زحمات مجاهدان و شهدا هستیم و باید پاسخگوی آنان باشیم که حضور و شرکت در انتخابات یکی از این موارد است زیرا امامین انقلاب فرمودند که ملاک انتخاب، تشخیص مردم است.

وی ادامه داد: پس از حضور در پای صندوق های رای باید فردی را انتخاب کنیم که به مردم باور و نیز سابقه درخشان خدمتگزاری بی‌منت به آنان را در کارنامه خود داشته باشد و در عمل و کردار نیز این موضوع راستی آزمایی شده باشد و خود را خادم مردم بداند.

عضو فقه‌های شورای نگهبان اضافه کرد: البته رئیس جمهور پس از انتخاب شدن نیز زیرنظر ملت است و اگر مردم احساس کنند که از اصول و خط انقلاب فاصله گرفته و تخطی می‌کند، به وی تذکر می دهند و باید جوابگوی مردم باشد.

وی عنوان کرد: امروز شرایط ما متفاوت است زیرا بحث مقاومت را پیش‌رو داریم و اگر دشمنان ما احساس کنند که دچار ضعف شده ایم به سایر کشورهای منطقه همچون یمن، لبنان و عراق هم دست درازی می‌کنند و از سوی دیگر انتظار همه کودکان، زنان و مردان فلسطینی این است که مردم کسی را انتخاب کنند که جبهه مقاومت را حمایت کند.

آیت‌الله حسینی خراسانی با اشاره به شهیدان بهشتی و رئیسی بیان کرد: اوایل انقلاب فضای سنگین و ظالمانه‌ای از سوی برخی از جریانها و افراد بر علیه شهید بهشتی به وجود آمده بود و چنین وضعیتی نیز برای شهید خدمت آیت الله رئیسی رقم خورد اما مشاهده کردیم که چگونه خداوند وی را همانند شهید بهشتی و شهید رجایی محبوب کرد.

وی خاطرنشان کرد: هم اینک ۴۰ روز است که یک ملت عزادار شهید رئیسی عزیز هستند و این اراده خداوند است که یک فرد چنین عزت یابد و در بین مردم دوست داشتنی و ماندگار شود و همیشه از او به نیکی یاد شود.

عضو فقهای شورای نگهبان اظهار کرد: علاوه بر شهید بهشتی که امام راحل(ره) به وی لقب شهید مظلوم داد، از شهید رجایی و شهید رئیسی نیز به نیکی یاد می شود و هیچگاه فراموش نمی شوند اما رئیس جمهوری هم داشتیم که مورد لعن و نفرین مردم قرار داشت.

آیت الله حسینی خراسانی افزود: افرادی همچون شهید بهشتی و شهید رئیسی که دارای اعتقاد راسخ و ایمان استوار هستند و از لحاظ رفتاری دارای عمل صالحند، خداوند آنها را محبوب دلهای پاک اهل ایمان قرار می دهد.

به گزارش ایرنا، در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت شهید بهشتی و یارانش و همچنین اربعین شهیدان خدمت آیت الله رئیسی و همراهانش، آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، اسدالله عباسی استاندار گیلان، سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قدس استان همچنین سایر مدیران و مسئولان گیلان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha