فرآیند رأی گیری انتخابات ریاست‌جمهوری پایان یافت

تهران- ایرنا- ستاد انتخابات کشور امروز جمعه هشتم تیر ماه همزمان با برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اطلاعیه‌های مهمی درباره فرایند و چگونگی برگزاری انتخابات منتشر می‌کند.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، ستاد انتخابات کشور برای اطلاع رسانی عمومی فهرست و نشانی شعب سراسر کشور برای اخذ رأی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد.

هموطنان گرامی و مخاطبان عزیز برای اطلاع از محل شعب اخذ رأی اینجا کلیک کنند.

رأی گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران امروز جمعه هشتم تیرماه در سراسر ایران اسلامی و ۳۴۴ شعبه اخذ رأی در خارج از کشور برگزار و ساعت ۲۴ فرآیند رای گیری انتخابات ریاست جمهوری پایان یافت.

اطلاعیه شماره ۲۷ ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه شماره ۲۷ ضمن پایان مهلت اخذ رای، آغاز مرحله شمارش آراء انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری را طبق قوانین مربوطه اعلام کرد.

اطلاعیه شماره ۲۶ ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۶ تاکید کرد: حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای به همراه کارت شناسایی صادره از سوی فرمانداری مربوطه، مجاز است و این افراد می‌توانند تا پایان زمان اخذ رای و شمارش آراء و تنظیم صورت‌جلسه، بدون دخالت در امور اجرایی و نظارت، در محل شعبه حضور داشته باشند.


اطلاعیه شماره ۲۵ ستاد انتخابات کشور




ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه شماره ۲۵ اعلام کرد، زمان اخذ رای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران تا ساعت ۲۴ ادامه می یابد

رای‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد+ جزییات اطلاعیه‌های ستاد انتخابات

اطلاعیه شماره ۲۴ ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۴ با تشکر از حضور ملت شریف و همیشه در صحنه ایران اسلامی و تقدیر از کلیه دست اندرکاران برگزاری انتخابات در حوزههای انتخابیه سراسر کشور اعلام کرد: با عنایت به تماسهای دریافتی مبنی بر درخواست تمدید مجدد مدت زمان اخذ رأی، با موافقت وزیر محترم کشور اخذ رأی به مدت دو ساعت دیگر یعنی تا ساعت ۲۲:۰۰ (۱۰شب) در شعب اخذ رای سراسر کشور تمدید می‌گردد.

اطلاعیه شماره ۲۳ ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۳ با تشکر از حضور ملت شریف ایران اسلامی در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کرد: با توجه به گزارش‌های دریافتی از شهرستان‌های سراسر کشور مبنی بر درخواست تمدید مدت زمان اخذ رأی و نظر به موافقت وزیر کشور، زمان اخذ رأی در همه شعب به مدت دو ساعت یعنی تا ساعت ۲۰ (۸ شب) در سراسر کشور تمدید می‌شود.

رای‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد+ جزییات اطلاعیه‌های ستاد انتخابات

اطلاعیه شماره ۲۲ ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۲ از هماهنگی‌های صورت گرفته با ادارات ثبت احوال شهرستان‌های سراسر کشور برای تسهیل در امر رأی‌گیری افراد دارای شناسنامه قدیمی سخن گفت.

در اطلاعیه ستاد انتخابات کشور آمده است: به آگاهی اعضای محترم شعب اخذ رأی می‌رساند، با عنایت به هماهنگی های صورت پذیرفته با ادارات ثبت احوال شهرستان های سراسر کشور، در صورت ارائه شناسنامه قدیمی توسط رأی‌دهندگان، مسئولین شعب اخذ رأی می‌توانند طی تماس تلفنی با ثبت احوال شهرستان مربوطه شماره ملی فرد مذکور را دریافت کرده و به اخذ رأی از وی اقدام کنند.

رای‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد+ جزییات اطلاعیه‌های ستاد انتخابات

اطلاعیه شماره ۲۱ ستاد انتخابات کشور

نحوه اخذ رأی و بررسی مدارک در شعب سیار هیچگونه تفاوتی با شعب اخذ رأی ثابت ندارد.

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۱ اعلام کرد: نحوه اخذ رأی و بررسی مدارک در شعب سیار هیچگونه تفاوتی با شعب اخذ رأی ثابت ندارد.

در اطلاعیه شماره ۲۱ ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام شده است: به آگاهی اعضای محترم شعب اخذ رأی سیار در سراسر کشور می رساند، نحوه اخذ رأی و بررسی مدارک در شعب سیار هیچگونه تفاوتی با شعب اخذ رأی ثابت ندارد، از اینرو از رأی دهندگان گرامی در بیمارستان ها و پادگان ها نیز صرفاً در قبال ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی می بایست رأی‌گیری به عمل آید ضمناً مجدداً تأکید می نماید که متولدین ۱۳۸۵/۴/۸ و قبل از آن می توانند در انتخابات شرکت کنند.

رای‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد+ جزییات اطلاعیه‌های ستاد انتخابات

اطلاعیه شماره ۲۰ ستاد انتخابات کشور
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۰ از هموطنان عزیز خواست هنگام نوشتن آراء مشخصات نامزدهای مورد نظر را به صورت کامل و خوانا قید کنند.

در این اطلاعیه آمده است: به آگاهی هموطنان عزیز می رساند، به منظور جلوگیری از تضییع حق نامزدهای انتخابات خواهشمند است درهنگام نوشتن آراء، مشخصات نامزدهای مورد نظر خود را که شامل نام و نام خانوادگی ایشان است، به صورت کامل و خوانا قید کنید تا حقی از نامزدها در هنگام شمارش و احتساب آراء ضایع نشود.

رای‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد+ جزییات اطلاعیه‌های ستاد انتخابات

اطلاعیه شماره ۱۹ ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشور اطلاعیه شماره ۱۹ را خطاب به آن دسته از هموطنان عزیزی که از نعمت سواد خواندن و نوشتن محروم هستند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رای خود نیستند، منتشر کرد.

هموطنانی که از نعمت سواد خواندن و نوشتن محروم هستند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رأی خود نیستند می‌توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده و یا فردی مورد اعتماد، به یکی از شعب اخذ رأی مراجعه کنند

در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع آن دسته از هموطنان عزیزی که از نعمت سواد خواندن و نوشتن محروم هستند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رأی خود نیستند می‌رساند، برای شرکت در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و ثبت رأی می‌توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده و یا فردی مورد اعتماد، به یکی از شعب اخذ رأی مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر با کمک وی نام و نام خانوادگی و شناسه نامزد را در برگ رأی بنویسند و سپس آن را شخصاً به صندوق رأی بیندازند.

رای‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد+ جزییات اطلاعیه‌های ستاد انتخابات

اطلاعیه شماره ۱۸ ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۸ خطاب به جوانان برومند ایران اسلامی اعلام کرد: کلیه متولدین روز هشتم تیرماه سال ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با حضور در شعب اخذ رأی سراسر کشور در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کنند.

در اطلاعیه ۱۸ وزارت کشور تصریح شده است: به اطلاع کلیه جوانان برومند ایران اسلامی می رساند، سن انتخاب کنندگان در انتخابات جاری ۱۸ سال تمام است؛ از اینرو همه متولدین روز «هشت» تیر ماه سال ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با حضور در شعب اخذ رأی سراسر کشور در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کنند.

در این اطلاعیه یادآوری شده است: همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی برای رأی‌دهندگان الزامی است.

رای‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد+ جزییات اطلاعیه‌های ستاد انتخابات

اطلاعیه شماره ۱۷ ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۷ به استناد قانون تصریح کرد: نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی حق تبلیغ له یا علیه هیچ یک از نامزدها و یا دخالت در کار هیات‌های اخذ رأی، بازرسان و ناظران شورای نگهبان را ندارند.

نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی حق تبلیغ له یا علیه هیچ یک از نامزدها و یا دخالت در کار هیات‌های اخذ رأی، بازرسان و ناظران شورای نگهبان را ندارند.

زبه استناد تبصره «۵» قانون حضور نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری در شعب اخذ رأی، به آگاهی نمایندگان محترم نامزدها در شعب اخذ رأی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری می رساند، نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی حق تبلیغ له یا علیه هیچ یک از نامزدها و یا دخالت در کار هیات‌های اخذ رای، بازرسان و ناظران شورای نگهبان ندارند و در صورت تخلف از حوزه اخذ رأی اخراج می‌شوند.

رای‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد+ جزییات اطلاعیه‌های ستاد انتخابات

اطلاعیه شماره ۱۶ ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه شماره ۱۶ تاکید کرد: تصویر برداری از آراِء و انتشار آن ممنوع است.

بر اساس ماده «۱۰» قانون انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر مخفی بودن آراء رأی دهندگان، تصویربرداری از آراء و انتشار آن ممنوع است.

در این اطلاعیه ستاد انتخابات کشور تاکید شده است: به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی، مجریان و اعضای محترم شعب اخذ رأی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری می رساند، بر اساس ماده «۱۰» قانون انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر مخفی بودن آراء رأی دهندگان، تصویربرداری از آراء و انتشار آن ممنوع است.

رای‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد+ جزییات اطلاعیه‌های ستاد انتخابات

اطلاعیه شماره ۱۵ ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشو در اطلاعیه شماره ۱۵ تاکید کرد: اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار فقط با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی رأی دهنده توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر است.

به کلیه دارندگان شناسنامه های قدیمی توصیه می شود برای تسهیل و تسریع در روند اخذ رأی شماره ملی خود را همراه داشته باشند.

در این اطلاعیه تصریح شده است: در اجرای ماده «۱۹» قانون انتخابات ریاست جمهوری به اطلاع کلیه هموطنان عزیز و اعضای شعب اخذ رأی می رساند، اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار فقط با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی رأی دهنده توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر است و هیچ مدرک دیگری بجز مدارک هویتی مذکور قابل قبول نمی باشد.

این اطلاعیه می‌افزاید: به کلیه دارندگان شناسنامه‌های قدیمی توصیه می‌شود برای تسهیل و تسریع در روند اخذ رأی شماره ملی خود را همراه داشته باشند.

رای‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد+ جزییات اطلاعیه‌های ستاد انتخابات

اطلاعیه شماره ۱۴ ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۴ فهرست اسامی و شناسه نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را مجددا به آگاهی هموطنان گرامی رساند.

در متن اطلاعیه شماره ۱۴ آمده است:پیرو اطلاعیه های شماره «۷» و «۸» ستاد انتخابات کشور به آگاهی کلیه هموطنان گرامی می رساند، فهرست اسامی و شناسه نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است:

آقای مسعود پزشکیان- فرزند محمد علی- شناسه نامزد ۲۲

آقای مصطفی پورمحمدی- فرزند حسین- شناسه نامزد ۳۳

آقای سعید جلیلی- فرزند محمدحسن- شناسه نامزد۴۴

آقای محمدباقر قالیباف- فرزند حسین- شناسه نامزد ۷۷

رای‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد+ جزییات اطلاعیه‌های ستاد انتخابات

اطلاعیه شماره ۱۳ ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۳ خطاب به اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی اعلام کرد: اطلاعیه هایی که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور است و رعایت آن الزامی است.

در این اطلاعیه آمده است: به آگاهی اعضای شعب ثبت نام و اخذ رای سراسر کشور می رساند، حتماً در شعبه اخذ رأی یک دستگاه رادیو یا تلویزیون در دسترس داشته باشند و در تمام طول مدت اخذ رأی آن را روشن نگهدارند تا دستور العمل های فوری ستاد انتخابات کشور را که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می‌شود، مورد عمل قرار دهند.

رای‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد+ جزییات اطلاعیه‌های ستاد انتخابات

اطلاعیه شماره ۱۲ ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۲ تاکید کرد: اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری فقط با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر است.

در همه شعب ثابت و سیار انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری فقط با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر می باشد و هیچ مدرک دیگری قابل قبول نیست.

در این اطلاعیه تصریح شده است: به اطلاع کلیه هم میهنان گرامی و اعضای شعب اخذ رأی می رساند؛ اخذ رأی در همه شعب ثابت و سیار انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری فقط با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر می باشد و هیچ مدرک دیگری قابل قبول نیست.

یادآور می گردد، به منظور تسریع در احراز هویت رأی دهندگان، ارائه شماره ملی برای دارندگان شناسنامه های قدیمی، الزامی است.

رای‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد+ جزییات اطلاعیه‌های ستاد انتخابات

اطلاعیه شماره ۱۱ ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۱ اعلام کرد، کلیه شعب ثبت نام و اخذ رای در سراسر کشور از ساعت ۸ صبح امروز (جمعه هشتم تیرماه ۱۴۰۳) آماده اخذ آراء از تمامی واجدین شرایط هستند.

کلیه شعب ثبت‌نام و اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت ۸ صبح آماده اخذ رأی از تمامی واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۵/۴/۸ و قبل از آن) هستند.

در این اطلاعیه ستاد انتخابات کشور که صبح جمعه هشتم تیرماه ۱۴۰۳ منتشر شد، آمده است: نظر به آغاز فرایند اخذ رأی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به آگاهی هم میهنان عزیز می‌رساند، کلیه شعب ثبت‌نام و اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت ۸ صبح آماده اخذ رأی از تمامی واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۵/۴/۸ و قبل از آن) هستند.

در این اطلاعیه تصریح شده است: همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی برای رأی‌دهندگان الزامی است.

رای‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد+ جزییات اطلاعیه‌های ستاد انتخابات

اطلاعیه شماره ۱۰ ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۰ خطاب به اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی اعلام کرد: کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد.

کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد.

در این اطلاعیه ستاد انتخابات کشور که صبح جمعه هشتم تیرماه ۱۴۰۳ منتشر شد، آمده است: در استای اجرای ماده «۷۲» قانون انتخابات ریاست جمهوری به اطلاع اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی می رساند، کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد. لذا در صورت مشاهده لازم است به سرعت امحاء شود همچنین اگر در طول زمان رأی گیری آثار تبلیغاتی از رأی دهندگان در شعبه باقی بماند، آنها را نیز امحاء کنند.

به گزارش ایرنا، در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان، در اجرای اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری برای انتخاب نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز جمعه هشتم تیرماه در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از ایران برگزار می‌شود.

طبق اعلام وزارت کشور، ۱۰ خرداد، ثبت‌نام نامزدهای ریاست جمهوری آغاز شد و پس از طی مراحل قانونی در نهایت مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف چهار نامزد نهایی چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری به شمار می‌روند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رأس ساعت ۸ صبح امروز جمعه - هشتم تیرماه - در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رأی در سراسر ایران آغاز شد که از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی، ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار است.

همچنین ۳۴۴ شعبه اخذ رأی در نقاط مختلف جهان برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها در نظر گرفته شده است.

برای برگزاری انتخابات امروز، بیش از ۸۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف مردم حضور فعال دارند که همگی آموزش‌های لازم را دیده‌اند و هر یک از نامزدهای انتخابات نیز می‌توانند دو نماینده مستقر در ستاد انتخابات کشور داشته باشند.

مدارک لازم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، تنها شناسنامه و کارت ملی است و در شعب اخذ رأی خارج از کشور نیز رای گیری با گذرنامه قابل انجام است.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور در این انتخابات با توجه به محدودیت های که در قانون انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد، رأی‌گیری تنها با تعرفه‌های کاغذی انجام می‌شود همچنین در این دوره، احراز هویت به روال گذشته الکترونیکی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha