حکومت سرپرست افغانستان متعهد به تامین امنیت آیین های عزاداری ماه محرم شد

هرات- ایرنا- رئیس امر به معروف و نهی از منکر ولایت هرات تاکید کرد که حکومت سرپرست افغانستان متعهد به تامین امنیت مراسم عاشورا و آیین های ماه محرم می‌باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در هرات، رئیس ارشاد، حج و اوقاف ولایت هرات از برگزاری نشستی به منظور هماهنگی بیشتر برای برگزاری مراسم عاشورای حسینی(ع) در این ولایت خبر داد.

شیخ عزیزالرحمان المهاجر رئیس امر به معروف و نهی از منکر ولایت، گفت: حکومت در تلاش است تا مراسم عاشورا در فضای امن و همانند سال‌های گذشته بدون دغدغه و نگرانی برگزار شود.

وی با بیان اینکه پیام عاشورا پیام وحدت است تاکید کرد که علمای دین می بایست در روز عاشورا رشادت‌های آل پیامبر(ص) و پیام وحدت عاشورا را برای مردم بیان کنند.

مولوی احمدالله متقی رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات گفت: امنیت مهم‌ترین موضوع بوده و حکومت سرپرست متعهد به تامین امنیت مراسم عاشورا می‌باشد.

رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات افزود: تامین امنیت در روزهای مذهبی و به خصوص عاشورا از مسئولیت‌های حکومت است تا مردم به نحو احسن از آن تجلیل کنند.

علمای اهل تشیع نیز در این نشست ابراز امیدواری کردند که امسال نیز بر مبنای وحدت و امنیت آیین های عزاداری عاشورای حسینی به خوبی برگزار شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha