باقری‌کنی: کانادا مانع مشارکت صدها هزار ایرانی در انتخابات ریاست جمهوری شد

تهران-ایرنا- سرپرست وزارت امور خارجه ایران گفت: تنها کشوری که در راه دموکراسی ایران خدشه وارد کرد، کشور کانادا بود که به صورت علنی برای مشارکت صدها هزار ایرانی مانع ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، علی باقری ظهر امروز (جمعه) در ستاد انتخابات خارج از کشور مستقر در وزارت امور خارجه حضور پیدا کرد.

باقری عنوان کرد: هر انتخابات یک جشنواره جدید مردم سالاری در جمهوری اسلامی است و یکی از روزهای برجسته قدرت مردم ایران است. همانطور که رهبری تصریح فرمودند مولفه های قدرت ما صرفا مادی و سخت افزاری نیست.

وی گفت: حضور پرشور و شعور مردم که در سال جاری در آئین تشییع شهدای خدمت که در شرایطی خطیر چهره دنیا را خیره کرد. مردم شرایط خطیر را به فرصت بزرگ تبدیل کردند. امروز بار دیگر به میدان آمدند و شور و شعور خود را به نمایش گذاشتند و شرایط بسیار ویژه‌ای را رقم زدند.

سرپرست وزارت امور خارجه تصریح کرد: انتخاب رئیس قوه مجریه تاثیر بسیار زیادی در حکمرانی کشور خواهد داشت. اهتمام وزارت خارجه به عنوان مسئول برگزاری انتخابات در خارج از کشور و به عنوان خادم هموطنان تمهیدات لازم به محوریت معاونت کنسولی و با محوریت ریاست نمایندگی ها بستر مناسب و خوبی برای مشارکت و حضور همه ایرانیان برای این جشنواره بزرگ مردم سالاری فراهم شده است.

باقری افزود: امیدواریم این منجر به حضور حداکثری ایرانیان خارج از کشور شود. متاسفانه تنها کشوری که متاسفانه در راه دموکراسی ایران خدشه وارد کرد کشور کانادا بود که به صورت علنی برای مشارکت صدها هزار ایرانی مانع ایجاد کرد.

وی بیان کرد: علی رغم پیگیری ها در معاونت کنسولی امکان اخذ رأی در کانادا میسر نشد، این بار هم جلوه دیگری از دشمنی بروز و نمود دادند و به جهانیان نشان دادند که تا چقدر در ادعای پوشالی خودشان صادق نیستند.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران گفت: در کشورهای مختلف تمهیدات مناسب فراهم شده و روندی که از اول وقت امروز به وقت محلی نمایندگی ها آغاز شده روند مطلوبی است که امیدواریم ادامه پیدا کرده و نمایندگی ها مزد خود را با حضور پرشور هموطنان دریافت کنند.

باقری گفت: امیدواریم به محض اتمام رای گیری شمارش و اعلام نتایج شعب خارج از کشور به سرعت صورت بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هرگونه اعلام نتیجه ای به جز از سوی وزارت خارجه مردود است و برخی گمانه زنی ها درباره نتایج برخی از شعب در خارج از کشور کذب محض است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha