ری قبله تهران؛ وعده‌گاه انتخاباتی مردم و مسوولان

شهر ری - ایرنا - قبله تهران درشهرستان ری وعده گاه انتخاب از سوی روسای قوه قضاییه ، مقننه و نامزدهای انتخاباتی چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بود.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای رئیس قوه قضاییه و محمد باقر قالیباف رئیس قوه مقننه در آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم ، مسعود پزشکیان نامزد انتخاباتی چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در مرکز آموزشی درمانی فیروز آبادی شهر ری و سعید جلیلی دیگر نامزد این دوره از انتخابات در شهرک مشیریه در جنوب شرقی تهران رای خود را برای انتخاب رییس جمهور نهم به صندوق انداختند.

روسای قوای کشور در حرم سیدالکریم رای دادند

ری قبله تهران،وعده گاه روسای قوه قضاییه، مقننه و نامزدهای انتخاباتی با مردم

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای رئیس قوه قضاییه در حرم حضرت عبدالعظیم در پای صندوق رای حضور یافت .

همچنین رئیس قوه قضاییه در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در کنار مزار شهید حسین امیر عبداللهیان حاضر شد و فاتحه ای قرائت کرد.

ری قبله تهران،وعده گاه روسای قوه قضاییه، مقننه و نامزدهای انتخاباتی با مردم

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز جمعه در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) رای داد.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در شهرستانهای استان تهران صبح جمعه با حضور شهروندان آغاز شد و قالیباف یکی از نامزدهای انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری با حضور در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام در این انتخابات شرکت کرد.

ری قبله تهران،وعده گاه روسای قوه قضاییه، مقننه و نامزدهای انتخاباتی با مردم

مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز امروز رای خود را در مرکز آموزشی درمانی (بیمارستان) فیروزآبادی شهرستان ری به صندوق انداخت .

این نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری قبل از انداختن رای خود به صندوق در بیمارستان فیروزآبادی شهر ری حاضر و با مسئولان و همراهان بیماران دیدار و گفت وگو کرد.

ری قبله تهران،وعده گاه روسای قوه قضاییه، مقننه و نامزدهای انتخاباتی با مردم

«سعید جلیلی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز امروز جمعه - هشتم تیر ماه - در مسجد امام حسن مجتبی (ع) در محله مشیریه در جنوب شرقی تهران حضور یافت و رأی خود را به صندوق انداخت.

جلیلی را جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فعالان رسانه‌ای، چهره‌های سیاسی و فرهنگی و اقشار مختلف مردم همراهی کردند.


 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری «انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران» رأی خود را به صندوق ۱۱۰ انداختند.

بیش از ۲۰۰ خبرنگار رسانه‌های داخلی و خارجی، از جمله خبرنگاران رسانه‌های آمریکا، چین، روسیه، آلمان، اسپانیا، انگلیس، افغانستان، اتریش، ترکیه، کویت، هلند، امارات، ایتالیا، عراق، یمن، ژاپن، فرانسه، فیلیپین، لبنان، قطر، عمان، استرالیا، سوئد، دانمارک، هند، کره جنوبی و … این برنامه را پوشش دادند.

حضرت آیت الله خامنه ای روز جمعه پس از انداختن رایشان به صندوق تاکید کردند: برای ملت عزیزمان از خداوند متعال بهترین روزها و سالها و بالاترین برکاتش را مسالت می‌کنم.

ایشان بیان کردند: روز انتخابات برای ما ایرانی‌ها روز نشاط و شادی است. به خصوص آن وقتی که انتخابات برای گزینش رئیس جمهور است؛ که چند سال آینده‌ی کشور با این انتخاب مردم تعیین می‌شود. لکن یک موضوع به نظر من مهمی در کنار این هست و آن حضور پرشور مردم و افزایش و کثرت رأی‌دهندگان است. این برای جمهوری اسلامی یک نیاز قطعی است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور، اضافه کرد: طبق اطلاعیه ۱۹ افراد می توانند با شناسنامه و کارت ملی در انتخابات شرکت کنند و کسانی که شناسنامه قدیمی دارند می‌توانند با همراه داشتن کد ملی به شعب اخذ رای مراجعه کنند.

وی اعلام کرد: طبق اطلاعیه شماره ۱۶ و بر اساس ماده ۱۰ هرگونه تصویربرداری از آرای انتخابات ممنوع است. همچنین طبق اطلاعیه ۱۷ به آگاهی نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای می‌رسانیم حق تبلیغ له و علیه هیچ کدام از نامزدها وجود ندارند و اگر مشاهده شود، از شعب اخذ اخراج می شوند.

اسلامی تصریح کرد: ۵۸ هزار ۴۰ شعب در سراسر کشور مشغول اخذ رای از هموطنان عزیز هستند و متولدین ۸ تیر ۸۵ به قبل می توانند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

وی تاکید کرد: شعب خارج از کشور با توجه به زمان بندی هر منطقه شروع شده است و هیچ شعبه در خارج از کشور هنوز به اتمام نرسیده است و أخذ رای هنوز ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha