استاندار: تاکنون ۲۵ درصد مردم قم در انتخابات مشارکت کرده‌اند

قم - ایرنا - استاندار قم با اشاره به حضور پرشور مردم درپای صندوق‌های رأی، گفت: تاکنون افزون بر ۲۵ درصد مردم قم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد آقامیری عصر جمعه در گفت‌وگویی اظهار کرد: قم تا ساعت ۱۶ امروز در رتبه سوم کشور از نظر میزان مشارکت قرار گرفته‌است.

وی خاطرنشان کرد: از مردم درخواست داریم تا زودتر آرای خود را به صندوق انداخته و حضور در پای صندوق‌ها را به لحظات آخر موکول نکنند.

استاندار قم گفت: از سلایق مختلف در بین نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری حضور دارند و مردم می‌توانند به نزدیک‌ترین نامزد به سلایق خود رأی دهند.

وی با تاکید بر اینکه میزان مشارکت در قم باید متفاوت از سایر استان‌ها باشد، گفت: امروز نگاه بسیاری از تحلیل‌گران و کشورهای جهان بر میزان مشارکت در بین مردم این استان است.

فرآیند اخذ رای از رای دهندگان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح روز جمعه در شعب اخذ رای سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش ایرنا،به استناد ماده ۳۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری کلیه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنها ۱۸ سال تمام باشد؛ یعنی متولدین روز ۸ تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی خود در انتخابات مذکور شرکت کنند.

۸۶۰ هزار قمی واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند و ۷۴۷ صندوق رأی ثابت و سیار نیز جهت برگزاری آن پیش‌بینی‌ شده‌ که از این‌ بین ۶۲۰ صندوق ثابت و ۷۱ صندوق نیز سیار است.

از مجموع ۷۴۷ صندوق، ۶۹۱ صندوق در شهرستان قم، قنوات، سلفچگان، خلجستان، ۲۹ صندوق در شهرستان جعفرآباد و شهر قاهان و ۲۷ صندوق نیز در شهرستان کهک و بخش فردو، دایر می‌شود.

برای نخستین‌بار در برگزاری انتخابات، استان قم دارای سه حوزه اصلی قم و شهرستان‌های جعفرآباد و کهک شده‌است درحالی‌که تا پیش‌ از این انتخابات در قالب یک حوزه اصلی قم و ۲ حوزه فرعی کهک و جعفرآباد برگزار می‌شد.

یک میلیون و ۴۰۶ هزار نفر از جمعیت این استان ساکن شهرستان قم، حدود ۲۸ هزار نفر ساکن شهرستان جعفرآباد و نزدیک ۲۰ هزار نفر نیز ساکن شهرستان کهک هستند.

در استان قم ۴۹۲ هزار و ۲۹۳ خانوار شهری و ۹ هزار و ۵۰۸ خانوار روستایی وجود دارد، ۷۱۰ هزار نفر از جمعیت استان قم را مردان و ۶۹۵ هزار نفر را زنان تشکیل داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha