۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۵۹
کد خبر: 85523231
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کمبود تعرفه رای در مازندران گزارش نشد

۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۵۹
کد خبر: 85523231
کمبود تعرفه رای در مازندران گزارش نشد

ساری- ایرنا- رییس ستاد انتخابات مازندران گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر کمبود تعرفه رای برای چهاردهمین دوره انتخابات در استان اعلام نشده است.

به گزارش ایرنا، قاسم عزیززاده گرجی عصر جمعه در گفت وگو با خبرنگاران، شمار واحدان شرایط رأی دادن در انتخابات را در استان را ۲ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۴۴ نفراعلام کرد و افزود: از این تعداد بیش از یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر زن و مابقی مرد هستند.

وی با اظهار اینکه تاکنون گزارش مبنی بر کمبود تعرفه نداشتیم، افزود: در صورت نیاز از مراکز بین بخشی تأمین می‌شود.

عزیززاده گرجی با عنوان اینکه وظیفه داریم زمینه حضور مردم را در انتخابات فراهم کنیم، افزود: انتخابات طبق قانون در حال برگزاری است و پیش از آن نیز مقدمات لازم فراهم شد.

معاون استاندار مازندران تشکیل هیأت اندیشه ورز سیاسی را از جمله اقدامات برای شور سیاسی در استان اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، فرآیند رای‌گیری در مازندران امروز همزمان با سراسر کشور در ۲ هزار و ۵۴۲ شعبه ثابت و ۶۸۶ صندوق سیار با فعالیت نزدیک به ۶۰ هزار نفر از عوامل اجرایی برگزار می‌شود. جمعیت واجد شرایط مازندران برای این انتخابات ۲ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۴۴ نفر است یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۱۱۲ نفر این تعداد را مردان و یک میلیون و ۲۳۶ هزار و ۱۳۲ نفر را زنان استان تشکیل می‌دهند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به دلیل شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهانش یک سال زودتر از موعد برگزار می‌شود. پس از شهادت رئیس‌جمهور در ۳۰ اردیبهشت امسال، وزیر کشور روز یکشنبه ششم خرداد ۱۴۰۳ فرمان آغاز فرایند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را صادر کرد.

نام‌نویسی داوطلبان شرکت در این انتخابات از ۱۰ تا ۱۴ خرداد انجام شد که پس از ثبت‌نام ۸۰ نفر از چهره‌های اجرایی و سیاسی کشور، شورای نگهبان صلاحیت ۶ نفر شامل مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی را به عنوان نامزدهای نهایی این انتخابات تایید کرد. با انصارف علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی از حضور در انتخابات به نفع ۲ نامزد جبهه انقلاب اسلامی، چهار نامزد در رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

کمبود تعرفه رای در مازندران گزارش نشد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha