تازه‌ترین اخبار انتخابات در کرمان؛ شروع صف‌ها با خنکی هوا و انتظار مشارکت بیشتر

کرمان- ایرنا- مسئولان کرمان با اشاره به آخرین وضعیت اخذ رای در این خطه، معتقدند با کاهش گرمای هوا شاهد رشد صف‌های رای دهندگان در بیشتر حوزه‌ها خواهیم بود و فرآیندهای اجرایی بدون هیچ مشکلی درحال انجام است.

به گزارش ایرنا، همزمان با افزایش گرما در استان کویری کرمان، به ویژه در مناطق جنوبی و شرقی که شاهد شدت گرمای بیشتر هستیم، از حوالی ظهر تا عصر شاهد کمرنگ تر شدن صف های انتخابات بودیم اما از عصر و بعد از ساعت ۱۸ حضور پای صندوق ها دوباره شروع شده و انتظار می رود رفته رفته بیشتر نیز افزایش یابد.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان که در بیت الزهرا(موقوفه حاج قاسم سلیمانی) حضور یافته بود تاکید کرد که هیچ مشکل امنیتی و پشتیبانی تاکنون در شعب اخذ رای استان گزارش نشده است.

تازه‌ترین اخبار انتخابات در کرمان؛ شروع صف‌ها با خنکی هوا و انتظار مشارکت بیشتر
فداکار استاندار کرمان

وی در جمع خبرنگاران افزود: گرمای هوا روند جمعیت رای گیری را از ظهر کاهش داده بود که با خنک تر شدن هوا تعداد رای دهندگان در شعب در حال افزایش است.
فداکار گفت که انتظار می رود مردم با حضور خود در شعب اخذ رای انتخابات پرشوری را رقم بزنند.

انتظار موج مشارکت

اما رحمان جلالی رییس ستاد انتخابات نیز عصر امروز در جمع خبرنگاران توضیحاتی در این زمینه ارائه داد و گفت که با توجه به خنک تر شدن هوا از عصضر موج مشارکتی را در باب حضور مردم خواهیم داشت.

وی با اشاره به اعلام وزارت کشور مبنی بر تمدید رای گیری تا ساعت ۲۰ اظهارداشت:تا این لحظه در فرایند برگزاری انتخابات هیچگونه حاشیه امنیتی و اجرایی نداشته‌ایم و رای گیری به روال عادی برقرار است.

جلالی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی از الان (عصر امروز) موج مشارکتی را در انتخابات خواهیم داشت تصریح کرد: در شعب اخذ رای مشارکت مردم روبه افزایش است.

تازه‌ترین اخبار انتخابات در کرمان؛ شروع صف‌ها با خنکی هوا و انتظار مشارکت بیشتر
رحمان جلالی

وی بیان کرد: از شهروندان می خواهیم رای گیری را به ساعات پایانی موکول نکنند و از همین الان پای صندوق های رای بیایند و رای خود را به صندوق ها بیاندازند.

جلالی مشارکت مردم استان تا این لحظه در انتخابات را خوب ارزیابی کرد و گفت: اینک امکان اعلام آمار رسمی از خروجی سامانه نداریم و آمارها از سامانه به صورت تجمعی برداشته و توسط ستاد انتخابات کشور بیان می شود.

وی در پاسخ به پرسشی با اشاره به آمار منتشره در فضای مجازی گفت: هیچ کدام از این آمارها قابل اتکا و اعتنا نیست و تمامی آمارهای رسمی توسط ستاد انتخابات وزارت کشور منتشر خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان تاکید کرد: هیچ گونه آماری از هیچ منبعی قابل اعتنا نیست و امارهای قطعی توسط ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام می شود.

وی بیان کرد: هیچ شعبه ای حق شمارش آرا را ندارد مگر زمانی که ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام کند که می توانید پایان رای گیری را اعلام کنید و فعلا در هیچ شعبه ای آغاز فرایند شمارش آرا را نداریم.

جلالی بیان کرد: طبقه اقدامات کمیته زیربنایی توانستیم در این انتخابات به تمامی مناطق صعب العبور دسترسی داشته باشیم و صندوق را به این مناطق برسانیم.

به گزارش ایرنا سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، مسعود پزشکیان و مصطفی پور محمدی نامزدهای چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha