قم شاهد موج دوم حضور مردم پای صندوق‌های رای است

قم - ایرنا - رییس ستاد انتخابات قم گفت: ارزیابی‌های میدانی نشان می‌دهد از عصر با خنک شدن هوا،‌ شاهد موج دوم حضور مردم قم در پای صندوق‌های رای هستیم.

احمد حاجی زاده جمعه شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: حضور مردم انقلابی و ولایتمدار قم در پای صندوق‌های رای در این ساعات به نحوی پرشور و چشمگیر است که بسیاری از شعبه‌های اخذ رای تقاضای استفاده از صندوق‌های سیار برای سرعت بخشیدن به فرآیند اخذ رای را داده‌اند.

وی افزود: اکثر شعبه‌های اخذ رای در قم شاهد حضور پر شور مردم است و همچنین استقبال اقشار مختلف از انتخابات در شهرستان‌های استان نیز بسیار قابل توجه است،‌ به نحوی که در شهرستان کهک تا این ساعت بیش‌از ۸۶ درصد واجدین شرایط رای خود را به صندوق انداخته‌اند.

وی ادامه داد: بر این اساس پیش بینی می‌کنیم که درصد مشارکت مردم قم در انتخابات ۶۰ درصد و بالاتر باشد و هم‌اکنون نیز قم جز استان‌های برتر کشور از نظر میزان مشارکت واجدین شرایط در انتخابات است؛ همچنین وضعیت مشارکت مردم قم در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از سال ۱۴۰۰ بیشتر است.

حاجی‌زاده با تشکر از زمان‌شناسی و حضور حماسی مردم تاکید کرد: با تدابیر اتخاذ شده در فرآیند برگزاری انتخابات استان هیچ مشکلی نداشتیم و همه چیز طبق برنامه پیش رفته‌است و با همکاری همه بخش‌ها شاهد فضایی آرام و هماهنگ در برگزاری انتخابات استان هستیم.

فرآیند اخذ رای از رای دهندگان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح روز جمعه در شعب اخذ رای سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش ایرنا، به استناد ماده ۳۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری کلیه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنها ۱۸ سال تمام باشد؛ یعنی متولدین روز ۸ تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی خود در انتخابات مذکور شرکت کنند.

همزمان با سراسر کشور چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح امروز جمعه در استان قم آغاز شد.

۸۶۰ هزار قمی واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند و ۷۴۷ صندوق رأی ثابت و سیار نیز جهت برگزاری آن پیش‌بینی‌ شده‌ که از این‌ بین ۶۲۰ صندوق ثابت و ۷۱ صندوق نیز سیار است.

از مجموع ۷۴۷ صندوق، ۶۹۱ صندوق در شهرستان قم، قنوات، سلفچگان، خلجستان، ۲۹ صندوق در شهرستان جعفرآباد و شهر قاهان و ۲۷ صندوق نیز در شهرستان کهک و بخش فردو، دایر می‌شود.

برای نخستین‌بار در برگزاری انتخابات، استان قم دارای سه حوزه اصلی قم و شهرستان‌های جعفرآباد و کهک شده‌است درحالی‌که تا پیش‌ از این انتخابات در قالب یک حوزه اصلی قم و ۲ حوزه فرعی کهک و جعفرآباد برگزار می‌شد.

یک میلیون و ۴۰۶ هزار نفر از جمعیت این استان ساکن شهرستان قم، حدود ۲۸ هزار نفر ساکن شهرستان جعفرآباد و نزدیک ۲۰ هزار نفر نیز ساکن شهرستان کهک هستند.

در استان قم ۴۹۲ هزار و ۲۹۳ خانوار شهری و ۹ هزار و ۵۰۸ خانوار روستایی وجود دارد، ۷۱۰ هزار نفر از جمعیت استان قم را مردان و ۶۹۵ هزار نفر را زنان تشکیل داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha