حضور شبانه مردم مهاباد در پای صندوق های رای + فیلم

مهاباد- ایرنا- مردم مهاباد درحالی که از ساعت هشت صبح، رای‌گیری در شعب اخذ رای شروع شده است، اما در ساعات پایانی برای مشارکت در انتخابات مراجعه کرده اند و ازدحام در برخی از شعبات قابل توجه به نظر می رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با توجه به اینکه برخی از شهروندان مهابادی در این فصل در مزارع و باغ های خود مشغول فعالیت هستند و از صبح به دلیل مشغله کاری یا مسافرت نتوانسته بودند در پای صندوق های رای حاضر شوند، در ساعت پایانی شب در شعب حاضر شدند.

برخی دیگر گرمای هوا در طول روز را دلیل مراجعه دیرهنگام به شعب اخذ رای بیان می کنند، اما فرماندار مهاباد تاکید کرد تا زمانی که حتی یک نفر برای رای دادن به شعب مراجعه کند باید رای گیری از وی انجام شود.

یکی از بانوان مهابادی در خصوص دلیل امدن به پای صندوق رای گفت:

ترجمه: برای دادن رای و شرکت در سرنوشت کشور خود آمده ام و از صبح به دلیل مسایل و مشکلات نتونستم در پای صندوق رای حاضر شوم.

یکی دیگر از شهروندان مهابادی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: امروز جمعه بود و برای عیادت از یکی از بستگان به یکی از استان های دیگر رفته بودیم و تصمیم گرفتیم که همراه خانواده پس از بازگشت به مهاباد در شعبه اخذ رای حاضر شوم.

ناصر محمدی افزود: با توجه به اینکه این شعبه مشکلی در خصوص اینترنت نداشت، به سرعت کار پذیرش و دادن تعرفه انجام شد و رای را هم در صندوق انداختیم.

وی اضافه کرد: مسوولان و متولیان برگزاری انتخابات برنامه ریزی خوبی برای حضور و مشارکت مردم داشتند و باید از آنها قدردانی کنیم.

مرد کهنسالی نیز که تازه وارد شعبه شده بود، گفت: به همراه پسرانم در مزرعه مشغول کشاورزی بودم و اکنون تازه به شهر رسیدم و قبل از رفتن به خانه برای استراحت، به این شعبه اخذ رای امدم تا در سرنوشت کشورم سهیم باشم.

برخی از اعضای شعب اخذ رای در مهاباد از اینکه فردا ادارات مهاباد دایر باشد، ابراز نگرانی کردند و از مسوولان شهرستان خواستند که در صورت امکان مانند سایر استانهای همجوار فردا ادارات تعطیل باشد و به کارمندانی که امروز و امشب در پای صندوق رای بودند، مرخصی داده شود.

یکی از بانوان مهابادی نیز که سه فرزند دختر سه قلو هم داشت و به همراه دخترانش برای شرکت در انتخابات آمده بود گفت: برای انتخاب فردی اصلح به این شعبه اخذ رای آمده ام تا به همراه سه قلوهایم در تعیین آینده کشورم نقشی داشته باشم .

علاوه بر اینکه بسیاری از شعب اخذ رای در مهاباد به صورت مستقیم از صدا و سیمای مرکز مهاباد پخش می شود، دهها خبرنگار، تصویربردار و عکاس، اخبار مربوط به جریان اخذ رای در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را در این شهرستان پوشش می دهند.

به گزارش ایرنا، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح امروز، جمعه همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

۲ هزار و ۳۵۷ شعبه اخذ رای در سراسر آذربایجان غربی برای دریافت آرای مردم مستقر شده اند.

مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف چهار نامزد نهایی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به شمار می روند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha