۲۳ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در ایلام فعال است

ایلام - ایرنا - معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان ایلام گفت: با افتتاح ۲ دفتر قضایی الکترونیک در هفته قوه قضائیه تعداد این دفاتر در استان به ۲۳ واحد رسید.

"فیض الله شیرزادی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد:۲ دفتر خدمات الکترونیک قضایی همزمان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه در شهرستان‌های ایوان و چوار افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه با افتتاح این ۲ دفتر، تعداد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان به ۲۳ دفتر افزایش یافت، افزود: در حال حاضر تمامی حوزه‌های ۱۵ گانه قضایی استان تحت پوشش ارائه خدمات الکترونیکی این دفاتر قرار دارند.

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان ایلام گفت: سیاست کلان دستگاه قضایی در راستای حذف پرونده‌های قضایی به صورت فیزیکی و ارائه خدمات بهتر به صورت الکترونیکی به مردم است.

شیرزادی یادآور شد: بر این اساس، بخشی از خدمات دستگاه قضایی به صورت الکترونیکی توسط این دفاتر انجام و سبب کاهش مراجعات مردم به دادگستری، صرفه جویی در زمان و هزینه، کاهش حجم کاری قضات و کارمندان اداری و سهولت در فرآیند انجام امور و تکریم مراجعان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز بخش مهمی از خدمات قوه قضاییه در کل کشور از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ارائه می شود، ابراز کرد:آموزش مدیران و کارشناسان این دفاتر توسط همکاران مجرب قضایی به صورت مستمر انجام و علاوه بر نظارت‌ها و کنترل های سیستمی، کارشناسانی هم برای ارزیابی و بررسی میدانی عملکرد به دفاتر اعزام می‌شوند.

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان ایلام گفت: در سال گذشته در راستای اجرای طرح جهادی، کارشناسان این دفاتر به مناطق محروم و روستاهای دور دست استان اعزام شدند و خدمات ویژه‌ای از جمله ثبت و ویرایش ثنا( ثبت نام الکترونیک)، دریافت دادخواست‌ها، شکایات و لوایح قضایی را به صورت رایگان برای ساکنان این مناطق انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه صدور مجوز فعالیت این دفاتر با انجام تشریفات قانونی و شرکت متقاضیان در آزمون ورودی و موفقیت در مرحله مصاحبه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال‌جاری برای تکمیل ظرفیت موجود در استان، آزمونی در این خصوص برگزار خواهد شد که زمان و مکان آزمون متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، اول تا هفتم تیرماه هر سال به عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha