احداث ۲۲ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر در نیروگاه شهید رجایی قزوین

قزوین - ایرنا - مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: ۲۲ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر و حرارتی در حال ساخت و نصب است که به مرور زمان وارد مدار خواهد شد.

ابوالفضل موتابها روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نیروگاه شهیدرجایی نقش مهم، کلیدی و اساسی در پایداری شبکه سراسری برق در کشور دارد و برق بیش از سه میلیون نفر را تامین می کند.

وی ادامه داد: بیش از ۳۲ سال از عمر نیروگاه شهیدرجایی می گذرد، اما این نیروگاه همانند روز اول انرژی الکتریکی تولید می کند و گام های مهمی در زنجیره تامین انرژی الکتریکی برداشته است.

موتابها با بیان اینکه توان الکتریکی تولید شده در نیروگاه شهید رجایی همانند سایر مولد های انرژی، وارد شبکه سراسری شده و از طریق مصرف کنندگان و ذی نفعان مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: این نیروگاه سالانه ۱۷ برنامه تعمیراتی برای آمادگی کامل واحدهای سیزده گانه را برنامه ریزی و اجرا می کند.

این مسوول با بیان اینکه ۵۵۵ روز تعمیرات این نیروگاه با تمام توان و آمادگی کامل خدمت رسان هموطنان است، یادآور شد: میزان تولید برق در اردیبهشت ماه سال جاری ۱۶ درصد و همچنین بیش از ۹ درصد نسبت به سال گذشته نیز افزایش دارد.

وی در خصوص فعالیت‌های دولت سیزدهم در حوزه صنعت برق گفت: ۹ هزار و ۱۴۷ مگاوات برق از سال ۱۴۰۰ تاکنون با اهتمام ویژه دولت سیزدهم به ظرفیت شبکه تولید اضافه شده که باعث کاهش ناترازی تولید و مصرف برق می شود.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی با بیان اینکه با مدیریت مصرف می‌توانیم از تابستان امسال نیز با موفقیت عبور کنیم، خاطرنشان کرد: اگر ما مصرف برق را مدیریت کنیم در واقع می توان گفت در مصارف آب و برق و انرژی مدیریت و صرفه جویی انجام داده ایم.

گفتنی است، نیروگاه شهید رجایی با ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی و ظرفیت نامی ۲۰۴۲ مگاوات، سالانه ۱۲ میلیاردکیلووات ساعت انرژی الکتریکی تولید می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha