هفته آخر کنسرت‌ها؛ منفعت ۲ماهه برای مردم، خوانندگان و سالن‌دارها

تهران- ایرنا- کنسرت‌ها در ایران در شرایطی به راند آخر خود رسیده که فرصت ۲ماهه تعطیلات محرم و صفر، برای تمامی طرف‌ها، می‌تواند سرشار از غنیمت و منفعت باشد.

به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا، هفته جاری مصادف با نیمه اول تیرماه، آخرین اجراهای موسیقی در سراسر کشور برگزار و از ابتدای هفته آینده و همزمان با آغاز ماه محرم، اجراهای زنده، حداقل به مدت ۲ ماه متوقف می‌شود.

در این آخرین اجراهای تیرماه، حدود ۵۰ کنسرت تا پایان هفته در سراسر کشور برگزار می‌شود که با توجه به گستردگی اجراها و البته تنوع خوانندگان، دست مخاطبان برای انتخاب سبک موسیقایی مورد علاقه‌شان، باز است.

هفته آخر کنسرت‌ها؛ منفعت ۲ماهه برای مردم، خوانندگان و سالن‌دارها

بنابراین این هفته، آخرین فرصت موسیقی‌دوستان برای بهره‌مندی از اجراهای زنده است. با توجه به اینکه ماه صفر، در نیمه‌های شهریور به پایان می‌رسد، باید منتظر آغاز کنسرت‌ها از هفته آخر شهریور باشیم.

البته که این ۲ ماه استراحت برای کنسرت‌ها، یک فرصت مغتنم برای تمامی طرف‌ها است. هم‌اکنون گروه‌های موسیقی و خوانندگان، حدود ۱۰ ماه است که به‌شکلی فشرده در حال اجرای برنامه هستند و این فرصت، زمان خوبی برای استراحت و تجدیدروحیه و توان گروه‌های موسیقایی است تا خود را برای فصل جدید آماده کنند.

همچنین این فرصت، زمان بسیارخوبی برای ارتقای توان لجستیکی سالن‌های اجرای زنده است تا نسبت به افزایش توانمندی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود همت کنند.

هفته آخر کنسرت‌ها؛ منفعت ۲ماهه برای مردم، خوانندگان و سالن‌دارها

خوانندگان و آهنگسازاننیز فرصت خوبی دارند تا تولیدات خود را افزایش داده و برای فصل جدید کنسرت‌هایشان، از آهنگ‌های جدیدی رونمایی کنند.

تعطیلی بیشتر از ۲ ماهه سبب خواهد شد تا تقاضا برای اجراهای زنده در آغاز فصل جدید کنسرت‌ها بیشتر شده و سالن‌ها با ضریب اشغال بیشتری به استقبال فصل جدید بروندالبته این زمان برای خوانندگان، از یک جهت نیز بسیارمفید است. تقریبا اکثریت‌ قریب‌به‌اتفاق خوانندگان، برای امسال، یک دوره فشرده را پشت سر گذاشته‌اند. خوانندگان، ابتدا برای نوروز، یک دوره فشرده کاری داشتند. سپس این دوره در ایام پس از عیدفطر تداوم یافت و در انتها نیز طی هفته‌های اخیر و تا پیش از آغاز ماه محرم، باز هم یک دوره فشرده‌کاری برای خوانندگان رقم خورد.

این اجراهای فراوان سبب شد تا عطش مخاطب برای دیدن و شنیدن خواننده مورد علاقه‌اش، کمی کمرنگ شود که مهمترین سند چنین ادعایی، سولداوت نشدن بسیاری از اجراهای هفته‌های اخیر است.

بنابراین این تعطیلی بیشتر از ۲ ماهه سبب خواهد شد تا تقاضا برای اجراهای زنده در آغاز فصل جدید کنسرت‌ها بیشتر شده و سالن‌ها با ضریب اشغال بیشتری به استقبال فصل جدید بروند که می‌تواند اتفاق خوبی را برای یک بازه ۱۰ماهه رقم بزند.

همچنین با توجه به افزایش مبلغ بلیت برای سال جدید که بین ۵۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان است، برای فصل جدید، افزایش رقم بلیتی نخواهیم داشت چرا که سالن‌ها موارد افزایش سال جدید خود را اعلام کرده‌اند و قیمت جدید بلیت‌ها نیز بر پایه این اتفاق رقم خورده است بنابراین در شرایطی که احتمال افزایش قیمت بلیت برای فصل جدید کنسرت‌ها، بسیار غیرمحتمل است، لکنت و سکته‌ای از این بابت متوجه دور جدید اجراها نخواهد بود و همین اتفاق، نکته مثبتی برای دور جدید کنسرت‌ها به حساب می‌آید.

با این تفاسیر، این هفته، زمان خوبی برای استقبال از کنسرت‌ها خواهد بود و پس از آن کنسرت‌ها در شرایطی برای بیش از ۲ ماه تعطیل می‌شوند که تمامی طرف‌ها از این تعطیلات، منفعت خواهند برد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha