افزون بر ۱۴۳ میلیارد ریال جریمه تعزیراتی در شاهرود صادر شد

شاهرود - ایرنا - رییس اداره تعزیرات حکومتی شاهرود گفت: ۴۶۱ پرونده تعزیراتی این شهرستان در حوزه‌های کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت، دارو و درمان طی بهار ۱۴۰۳ با صدور رای ۱۴۳ میلیارد و ۴۹۸ میلیون ریالی مختومه شد.

حسین خادم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۳۳ فقره معادل ۶۹ درصد پرونده‌های وارده در شاهرود مربوط به کالا و خدمات، ۱۴۳ فقره معادل ۳۰ درصد در حوزه قاچاق کالا و ارز و ۶ فقره معادل یک درصد نیز در حوزه بهداشت، دارو و درمان بود.

وی با اشاره به اینکه تعداد پرونده‌های رسیدگی شده شاهرود معادل ۵۰ درصد پرونده‌های استان سمنان است، ابراز کرد: تعداد پرونده وارده طی این بازه زمانی۴۸۲ فقره بود که از این تعداد ۴۶۱ پرونده مختومه شد و ۲۱ پرونده باقی است.

این مسوول با بیان اینکه میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها به طور میانگین ۶ روز است، اظهار کرد: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های حوزه کالا و خدمات ۶ روز، بهداشت، دارو و درمان یک روز و قاچاق کالا و ارز ۱۰ روز بود.

افزون بر ۱۴۳ میلیارد ریال جریمه تعزیراتی در شاهرود صادر شد

وصول بیش از ۲۸ میلیارد ریال جرایم نقدی تعزیراتی در شاهرود

رییس اداره تعزیرات حکومتی شاهرود گفت: ۲۸ میلیارد و ۳۸ میلیون و ۲۳۴ هزار ریال جرایم تعزیراتی طی سه ماهه نخست ۱۴۰۳ وصول شد.

وی با بیان اینکه گرانفروشی و تقلب بیشترین تخلف واحدهای صنفی شاهرود است، گفت: ۷۵۰ میلیون ریال از جرایم وصولی تاکنون به حساب شاکیان خصوصی واریز شده است.

خادم با اشاره به اینکه واحدهای اجرای احکام شاهرود در سه ماهه نخست امسال ۳۵۱ پرونده تخلف را بررسی و رای صادر کردند، ادامه داد: ۳۰۵ پرونده در حوزه کالا و خدمات، ۴۲ پرونده قاچاق کالا و ارز و چهار پرونده بهداشت، دارو و درمان توسط کارشناسان تعزیرات حکومتی مورد بررسی قرار گرفت و مختومه شد.

وی اضافه کرد: هفت میلیارد و ۱۵ میلیون و ۹۴۹ هزار ریال بخش کالا و خدمات، ۲۱ میلیارد و ۱۴ میلیون و ۸۸۵ هزار ریال حوزه قاچاق کالا و ارز و هفت میلیون ۴۰۰ هزار ریال جریمه بخش بهداشت، دارو و درمان وصول شد.

عملکرد تعزیرات حکومتی شاهرود در سال ۱۴۰۲

رییس اداره تعزیرات حکومتی شاهرود به وصول ۱۲۴ میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۸۰۱ هزار ریال جرایم تعزیراتی سال ۱۴۰۲ اشاره و اظهار کرد: از این میزان وصولی سه میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال به حساب شاکیان خصوصی واریز شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲ هزار و ۸۱۴ پرونده در مجموعه تعزیرات حکومتی شاهرود تشکیل شد، افزود: برای متخلفان در حوزه‌های سه گانه ۳۱۷ میلیارد و ۸۹۰ میلیون و ۷۷۳ هزار ریال جریمه صادر شد.

خادم ادامه داد: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها طی سال گذشته در حوزه کالا و خدمات ۶ روز، بهداشت، دارو و درمان چهار روز و قاچاق کالا و ارز ۵۵ روز بود.

به گزارش ایرنا، شهرستان شاهرود دارای بیش از هشت هزار واحد صنفی مجوزدار است که زیرمجموعه ۳۵ اتحادیه به فعالیت می‌پردازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha