آزادی ۱۰ زندانی غیرعمد توسط خانواده شهید آل هاشم

تبریز- ایرنا- خانواده شهید آیت الله سیدمحمدعلی آل هاشم با اهدای هزینه های مراسم یادبود این شهید والامقام به ستاد دیه آذربایجان شرقی، تعداد ۱۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان را آزاد کردند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی ستاد دیه آذربایجان شرقی، فرزند شهید آیت الله آل هاشم هنگام پرداخت هزینه های مراسم چهلم و یادبود پدرش، با بیان اینکه یکی از منویات آن شهید سوق دادن هزینه های اضافی مراسم های ترحیم و یادبود به امورات خیر و خداپسندانه بود، گفت: از تاکیدات مرحوم پدرم ترویج فرهنگ نیکوکاری و جلوگیری از هزینه‌های غیرضروری در چنین مراسماتی است که بر این اساس تصمیم خانواده بر این شد با حذف تشریفات زاید، علاوه بر بازگرداندن سرپرست خانواده‌ای به کانون گرم خانواده‌، دعای خیر زندانیان آزاد شده نیز نثار روح آن شهید شود.

محمدمهدی آل هاشم هدف خانواده خود از این اقدام را شادی روح پدر شهید و مشارکت در آزادی زندانیان جرایم مالی اعلام و اظهار کرد: شهید آل هاشم تاکید داشتند اهدای هزینه های مراسم هایی مثل ترحیم یا یادبود درگذشتگان، سیره علوی و همان صدقه جاریه است که باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی با اشاره به ارزش بالای معنوی این کار خداپسندانه، ادامه داد: پدرم همیشه تاکید داشت زندانیان جرایم غیرعمد که به طور ناخواسته پشت میله‌های زندان قرار می‌گیرند و این اتفاق ممکن است برای همه پیش بیاید، از این رو باید دست این افراد را در این شرایط سخت بگیریم و در واقع خانواده ما با این کار به نیت های خیر ایشان جامه عمل پوشاندند.

فرزند شهید آیت الله آل هاشم گفت: خانواده‌هایی که عزیزی را از دست می دهند، با آزاد کردن افراد در بند، علاوه بر اینکه آنها را شاد می‌کنند بلکه رضایت خدا و دعای خیر بندگان در حق مرحومین را نیز جلب می‌کنند.

وی با قدردانی از مسئولان ستاد دیه آذربایجان شرقی و خیران نیک اندیش این مجموعه، یادآور شد: سالهاست به ابتکار مسئولان ستاد دیه در استان آذربایجان شرقی طرح اهدای هزینه های مجالس ترحیم، عزاداری، گل، بنر و ولیمه به منظور آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را اجرا می کنند که الگویی برای کل کشور است.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدعلی آل هاشم در سانحه اردیبهشت ماه که منجر به شهادت آیت الله رییسی ، رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران شد، همراه ایشان بود و در بالگردی که در حال پرواز مسیر از سد خداآفرین تا تبریز بود در نزدیکی روستای اوزی و ارتفاعات شهرستان ورزقان در شمال آذربایجان شرقی سقوط کرد.

در این سانحه علاوه بر رئیس‌ جمهور و آیت الله محمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سیدمهدی موسوی رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهور و سه خلبان بالگرد شامل سیدطاهر مصطفوی، محسن دریانوش و بهروز قدیمی به شهادت رسیدند.

شهید آیت الله رئیسی برای افتتاح سد خداآفرین و سد قیز قلعه‌سی بین ایران و جمهوری آذربایجان و دیدار با رییس جمهور این کشور به آذربایجان شرقی سفر کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha