بیش از ۲ میلیارد یورو طرح توسعه‌ای فولاد هرمزگان در دست اقدام است

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به توسعه چشمگیر صنعت فولاد در استان، گفت: اولویت فولاد هرمزگان اجرای طرح‌های توسعه‌ای در سالجاری است که هم‌اکنون ده‌ها طرح بزرگ به ارزش بیش از ۲ میلیارد یورو در این شرکت در دست اقدام است.

به گزارش ایرنا از شرکت فولاد هرمزگان، عطاءالله معروفخانی روز یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: با به ثمر رسیدن این طرح‌ها، ظرفیت تولید به ۳.۳ میلیون تن تختال خواهد رسید که سهم ۳۰ درصدی در توسعه ۱۰ میلیون تنی استان هرمزگان خواهد داشت.

وی بیان کرد: البته برای این توسعه تمهیداتی اندیشیده‌ شده است که می‌توان به احداث یک نیروگاه مشترک با فولاد مبارکه و فولاد سنگان اشاره کرد؛ درصورتی‌که طرح‌های فولاد هرمزگان به بهره‌برداری برسند، شاهد جهش اقتصادی در استان هرمزگان و صنعت فولاد کشور خواهیم بود.

رشد ۴.۳ درصدی تولیدات شرکت فولاد هرمزگان در فصل بهار

بیش از ۲ میلیارد یورو طرح توسعه‌ای فولاد هرمزگان در دست اقدام است

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان همچنین در خصوص میزان تولید محصولات فولادی در فصل بهار، اظهار کرد: با رکوردشکنی‌های متعدد در فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال، موفق به رشد ۴.۳ درصدی تولید به میزان ۹۹۹ هزار و ۴۳۲ تن در فولاد هرمزگان شدیم؛ اما تداوم این وضعیت نیازمند کاهش محدودیت‌ها و تأمین به‌موقع انرژی است.

معروفخانی ادامه داد: در سه ماه نخست امسال میزان تولید آهن اسفنجی در فولاد هرمزگان با رشد ۷.۸ درصد به ۵۰۴ هزار و ۳۰۶ تن، تختال فولادی به ۴۴۰ هزار و ۸۳۲ تن، بریکت ۲۴ هزار و ۸۴۹ تن و تولید آهک به ۲۹ هزار و ۴۴۵ تن رسید.

معروفخانی عنوان کرد: در سال‌جاری نیز که از سوی رهبرمعظم انقلاب با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است، فولاد هرمزگان نیز در فروردین‌ماه و هم در اردیبهشت‌ماه موفق به ثبت رکوردهای تولید ماهیانه در هر ۲ واحد فولادسازی و احیا مستقیم شد.

فولاد هرمزگان نیز در فروردین‌ماه و هم در اردیبهشت‌ماه موفق به ثبت رکوردهای تولید ماهیانه در هر ۲ واحد فولادسازی و احیا مستقیم شد که در طول تاریخ فعالیت فولاد سابقه نداشته است.وی گفت: در طول تاریخ فعالیت فولاد هرمزگان تاکنون سابقه نداشته است که هر ۲ واحد تولیدی طی ۲ ماه پیاپی رکوردشکنی کنند و این رکوردشکنی‌ها نشان داد که هر زمان فرصتی به دست آید، کارکنان و کارگران خلاق فولاد هرمزگان از آن به نحو احسن استفاده می‌کنند و رکوردهای تولید را برجای می‌گذارند.

وی افزود: مهم‌ترین دغدغه امروز همه ما تولید است که می‌تواند به رشد اقتصادی کشور منجر شود؛ تولید به کشور قدرت می‌بخشد و باعث رشد همه شاخص‌های اقتصادی، به‌ویژه حفظ ارزش پول ملی، ایجاد اشتغال و افزایش صادرات می‌شود؛ ازاین‌رو باید حمایت از تولید در اولویت نخست قرار گیرد و همه سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی، برای حمایت از تولید پای کار بیایند.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به وضعیت تولید این شرکت در سال‌های اخیر، تصریح کرد: فولاد هرمزگان در سال‌های اخیر ثابت کرده که در رشد تولید پیشتاز است و از هر فرصتی برای رکوردشکنی استفاده می‌کند. این شرکت در سه سال اخیر موفق شده یک بار از ظرفیت اسمی واحد فولادسازی و یک بار هم از ظرفیت اسمی واحد احیا مستقیم عبور کند و رکورد تولید سالیانه برجای بگذارد.

اعمال محدودیت‌های برق در فولاد هرمزگان امسال زودتر از پارسال

بیش از ۲ میلیارد یورو طرح توسعه‌ای فولاد هرمزگان در دست اقدام است

وی با اشاره به آغاز محدودیت‌های برق برای صنعت فولاد کشور، گفت: در سال‌جاری محدودیت‌ها زودتر از هر زمان دیگری برای صنعت فولاد کشور و فولاد هرمزگان اعمال شده است و در زمان‌های اوج مصرف، قادر به انجام فعالیت نیستیم و تنها شب‌ها که مصرف برق در کشور کاهش می‌یابد، اجازه تولید داریم.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: البته تلاش می‌کنیم با رایزنی و مساعدت مسئولان استانی و وزارت نیرو، سهمیه بیشتری از برق دریافت کنیم تا دچار افت تولید نشویم؛ باید توجه داشت که بدون فراهم آمدن زیرساخت‌ها هرگز نمی‌توان جهش تولید را محقق کرد و این مهم نیازمند برنامه‌ریزی و مساعدت مسئولان و هماهنگی میان سازمان‌های متولی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha