ساخت هشت هزار میلیارد ریال پروژه آموزشی در کهگیلویه وبویراحمد

یاسوج- ایرنا- ۱۹۸ پروژه آموزشی ،فرهنگی و ورزشی در کهگیلویه وبویراحمد با اعتباری افزون بر هشت هزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم تجهیز و ساخته شده شدو اکنون هم بر اساس اعلام معاون عمرانی استاندار خیرین مدرسه ساز ساخت ۵۰ مدرسه با اعتباری حدود سه هزار میلیارد ریال را تعهد کرده اند که گام مهمی در راستای رفع مشکل کمبود فضاهای آموزشی استان است.

به گزارش ایرنا، طبق تازه ترین آمارها، ظرف سه سال گذشته و در دوران خدمت رئیس جمهور شهید هفت هزار مدرسه در سراسر کشور احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت و سه سال گذشته تاکنون بیش از ۳۲ هزار کلاس درس در استان های سراسر کشور ساخته شده که سه و نیم میلیون متر مربع به فضای آموزشی کشور اضافه شده است.

در این مدت روزانه هشت مدرسه در کشور احداث شده و سرانه فضای آموزشی ایران هم اکنون به پنج متر و ۳۵ سانتی‌متر رسیده است.

مدرسه کانون و سیمای آینده کشور است و بذر آینده هر جامعه در مدرسه‌ها کاشته می‌شود و طبق اعلام وزیر آموزش وپرورش، استان کهگیلبویه و بویراحمد استانی زرخیز و مستعد است و دولت تریبون محرومان است و سیاست و رویکرد دولت سیزدهم توجه به مناطق محروم و کم برخوردار است.

خیرین مدرسه ساز با تلاش های انسان دوستانه و خیرخواهانه خود در راستای کاهش مشکلات آموزشی به ویژه در مناطق محروم کشور اقدام می کنند.

اثربخشی هر چه بیشتر نظام آموزشی، ارتقای روزافزون علم، دانش و فرهنگ در جامعه و گسترش عدالت آموزشی از جمله نتایج مهم تلاش خیرین مدرسه ساز است.

اگر چه به برکت انقلاب اسلامی و بویژه در دولت سیزدهم به بخش توسعه فضاهای آموزشی این استان توجه ویژه‌ای شده است، اما این استان در بخش تامین فضای آموزشی همچنان نیازمند کمک خیرین است.

با این وجود مدرسه سازی به اهتمام همگانی نیاز دارد ، این کار، در ظاهر کاری عمرانی است، ولی باطنی فرهنگی دارد مدرسه سازی بهترین کار فرهنگی است؛ چرا که کلید فرهنگ در دست آموزش و پرورش است.

با دست خالی نمی‌شود برای جامعه مدرسه ساخت، باید پای خیرین مدرسه ساز به این امر باز شود و باید به گونه‌ای تبلیغات شود که به جای اینکه یک نفر یک مدرسه بسازد، صد نفر صد مدرسه بسازند.

خیرین سال‌هاست در امر مدرسه سازی، بازسازی، تعمیر، تجهیز کمک های شایانی انجام می دهند و در این امر مقدس برای آینده ای روشن، مشقی از همدلی و با هم بودن را برای آینده سازان نشان می دهند اما هدایت این کشتی نیاز به همراهی همه مسئولان استانی دارد.

سه هزار میلیارد ریال تعهد خیرین مدرسه ساز به کهگیلویه و بویراحمد

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این جشنواره خیرین مدرسه ساز ۵۰ مدرسه با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال تقبل کردند که گام مهمی در جهت رفع مشکلات فضاهای آموزشی استان بوده و این گام بلندی است.

علی محمد روستا افزود: سرانه آموزشی استان سبز است و فقط اطراف شهر یاسوج مشکل دارد، از نظر آموزشی سیاه است، به دلیل اینکه نرخ مهاجرت بالا است و در سطح کشور بیشترین نرخ مهاجرت را داریم.

وی افزود: در این دولت تکمیل، تجهیز و تحویل ۱۹۸ پروژه آموزشی فرهنگی و ورزشی با اعتباری بالغ بر هشت هزار میلیارد ریال به تفکیک شهرستانی در بویراحمد ۳۸ پروژه ، کهگیلویه ۳۷ ، گچساران ۳۰ ، چرام ۱۰، دنا ۲۰ ، باشت ۲۳، لنده ۱۰، بهمئی ۱۰ و شهرستان مارگون ۲۱ پروژه انجام شده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، به اجرای ۳۳ پروژه با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال در طرح محرومیت زدایی اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۱۰ پروژه در مهر ۱۴۰۱ و ۲۰ پروژه در مهر ۱۴۰۲ افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز جمع آوری شد

روستا به عملیات اجرای جمع آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر دانش آموز و احداث مدارس با بنایی مستحکم به تعداد ۷۷ مدرسه در قالب ۱۲۳ کلاس درس با اعتباری افزودن بر ۶۰۰ میلیارد ریال اشاره کرد.

وی عنوان کرد: تخریب و بازسازی هشت مدرسه، مقاوم سازی چهار مدرسه، تعمیر و مرمت ۳۳ مدرسه خسارت دیده با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: با عملیات اجرایی و تعمیر و مرمت سرویس بهداشتی مدارس بالغ بر ۱۸۰ چشمه احداثی و ۳۲۰ چشمه تعمیری با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال انجام شده است.

روستا به شروع عملیات اجرایی دو پروژه در دانشگاه فرهنگیان یاسوج با زیربنای پنج هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: اجرای آسفالت مدارس به متراژ ۱۵۸ هزار متر مربع و ایزوگام (عایق رطوبتی بام) به متراژ ۱۲۰ هزار متر مربع از محل سهمیه قیر تهاتری با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات است.

وی، استاندارد سازی سیستم گرمایشی ۲۰۶ مدرسه در قالب ۴۶۳ کلاس درس، تعمیر و راه‌اندازی موتورخانه و سیستم گرمایشی ۵۵۸ مدرسه در قالب یکهزار و ۴۶۰ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال را از دیگر اقدامات در حوزه آموزش این استان اعلام کرد.

روستا احداث و اجرای زمین چمن درون مدرسه‌ای به تعداد ۳۳ زمین با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال، تعمیر و مرمت فضاهای آموزشی به تعداد ۳۷۵ کلاس درس، با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال، اجرای طرح شهید عجمیان با اعتبار بالغ بر هفت میلیارد ریال در قالب تعمیر و بازسازی سه هزار میز و صندلی و رنگ آمیزی و زیباسازی ۲۸۰ کلاس درس اشاره کرد.

وی خرید تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی، خوابگاهی و هنرستانی با اعتباری بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال را از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس استان در یکسال اخیر عنوان کرد که با پیگیری و همکاری شبانه روزی به ثمر نشسته است.

دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد همچنان چشم انتظار کمک خیران

مدیرکل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در دولت سیزدهم بیش از ۲۰۳ طرح آموزشی در قالب ۷۰۰ کلاس درس در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد ساخته شده است اما با وجود این تلاش ها هنوز نواقص زیادی وجود دارد که نیازمند مشارکت خیران است.

سید رضا حسینی نیک ابراز کرد: همچنین در دولت سیزدهم بیش از یکهزار میلیارد ریال برای تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی، هنرستان ها، گرمایشی و سرمایشی و ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات آموزَشی و کمک سرانه مصرفی ۷۲ هنرستان در ۲ سال اخیر جذب و توزیع شد.

وی با اشاره به ساخت ۵۰ مدرسه توسط خیران در استان، تاکید کرد: بخش عمده ای از خیران مدرسه سازی که برای ساخت فضاهای آموزشی کهگیلویه وبویراحمد مشارکت کرده اند غیربومی هستند.

حسینی نیک با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی و خوابگاهی به ویژه در شهر مهاجرپذیر یاسوج و وجود نواقصی مانند پایین بودن زیرساخت های مراکز آموزشی هنرستانی در شهرهای مختلف استان از خیران نیکوکار خواست تا برای کمک به تقویت امکانات آموزشی مدارس این خطه پیش قدم شوند.

به گزارش ایرنا، هم اکنون بیش از سه هزارو واحد آموزشی در این استان وجود دارد که ۲ هزار ۸۰۰ مرکز آن در قالب ۹ هزار کلاسه درس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ساخته شد.

زیرساخت های آموزشی این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی متحول شده و ۹۲درصد مدارس این استان معادل ۲ هزارو ۸۰۰ باب از سال ۵۷ تاکنون در مناطق مختلف ساخته شده است.

این رشد چشمگیر فضاهای آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد نشان از توجه نظام جمهوری اسلامی به توسعه علم و دانش در این خطه از ایران اسلامی دارد.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت،هشت شهرستان و۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه و حدود ۱۷۲ هزار دانش آموز و بزرگسال و در بیش از ۳۰۱۸باب آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد دانش آموز، ۱۲هزار در پیش دبستانی و مهدکودک استان حضور دارند.

از کل دانش آموزان استان، ۴۹ درصد از آنها را دختران و ۵۱ درصد را پسران تشکیل می دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha