سامان تصفیه‌خانه بندرعباس بعد از ۲دهه انتظار؛ تامین آب با کیفیت برای صنایع

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از روند توسعه تصفیه خانه فاضلاب مرکز استان هرمزگان بازدید کرد و گفت: این مجموعه پس از تکمیل و بازسازی، قادر است فاضلاب شهری را به آبی با کیفیت بالا برای استفاده صنایع غرب بندرعباس تبدیل کند.

به گزارش ایرنا، هاشمی امینی روز یکشنبه در حاشیه این بازدید که به همراه عبدالحمید حمزه‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان انجام شد، اظهار کرد: این پروژه که با همکاری بخش صنعت و توسط شرکت توسعه زیرساخت خلیج فارس درحال احداث است، از پیشرفت فیزیکی قابل توجهی برخوردار بوده و هم به لحاظ زیست محیطی و هم در رفع مشکل فاضلاب شهری نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

به گفته وی، این پروژه به عنوان یک مدل مالی نوآورانه مطرح شده که در آن توسعه و بازسازی تصفیه‌خانه فاضلاب و همچنین بهره‌برداری از آن به بخش خصوصی واگذار شده است.

تکمیل تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس آبی باکیفیت برای صنایع غرب تبدیل می‌کند

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: این رویکرد در نوع خود بی‌نظیر بوده و انتظار می‌رود که تا سال آینده، فرآیند تکمیلی تصفیه‌خانه به پایان برسد و صنایع با حمایت وزارت نیرو از آب استحصالی بهره‌مند شوند.

وی در پایان از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان بخش صنعت در هرمزگان قدردانی کرد و گفت: این تلاش‌ها منجر به ایجاد یک پروژه بدیع و نوآورانه با ظرفیت و تکنولوژی برتر در کشور شده است.

پساب فاضلاب شهر بندرعباس که بیش از ۲ دهه با مشکل جدی رهاسازی به دریا مواجه بوده و به دغدغه اصلی مردم و مسوولان تبدیل شده، قرار است جهت استفاده در صنایع توسط «شرکت زیرساخت»با تشکیل کنسرسیومی از هفت شرکت بزرگ صنعتی در غرب هرمزگان برای همیشه سامان یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha