سردار صفوی: سرنوشت ایران و عراق مشترک است

تهران- ایرنا- دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا  با بیان اینکه عراق می تواند به تأثیرگذارترین کشور جهان عرب تبدیل شود گفت: سرنوشت ایران و عراق مشترک است.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، سرلشکر سید یحیی صفوی در آیین اعطای دکترای افتخاری دانشگاه جامع امام‌حسین علیه السلام به نعیم‌العبودی وزیر علوم عراق که در دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد، اظهار داشت: حضور وزیر علوم عراق در ایران فرصت طلایی و افتخار بزرگی برای توسعه روابط علمی، پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو بین عراق و ایران است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به ظرفیت های گوناگون عراق گفت: دولت و ملت عزیز و مستقل عراق برای پیشرفت و آبادانی بیشتر با برخورداری از سرمایه عظیم انسانی، تاریخی، تمدنی و منابع عظیم نفتی، کشاورزی و مراقد مطهر امامان معصوم علیهم السلام و بزرگان دین و همچنین با توجه به ظرفیت راهپیمایی عظیم اربعین، می تواند به تأثیرگذارترین کشور در جهان عرب تبدیل شود.

سرلشکر صفوی با تأکید بر اینکه دو کشور عراق و ایران، مکمل ژئوپلیتیکی، ژئواستراتژیکی، ژئواکونومیکی و ژئوکالچر یکدیگر هستند خاطرنشان ساخت: ما سرنوشت مشترکی داریم.

وی افزود: در سال گذشته با همت و حمایت وزیر علوم عراق، ۸۰ دانشگاه ایران برای تحصیل دانشجویان محترم عراقی معتبر شناخته شده است، این گام بزرگی است و هم اکنون بیش از ۸۰ هزار دانشجوی عزیز پسر و دختر عراقی در دانشگاه‌های ایران مشغول تحصیل هستند. برخی از این عزیزان از بصره می آیند شلمچه، خرمشهر و آبادان به پردیس دانشگاه تربیت مدرس می‌روند و بعد هم بر می‌گردند بصره و این افتخار بزرگی برای دولت و ملت عراق و ایران است.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه عراق، مرکز استعدادهای علمی در جهان عرب است تصریح کرد: عراق می‌تواند یک مرکز نهضت مقاومت برای استقلال و و اقتدار عراق و کمک به ملت مظلوم فلسطین در غزه و آزادی قدس شریف شود.

این استاد جغرافیای سیاسی و ژئواستراتژی افزود: ما و شما در ‌حمایت از مردم غزه یک راهبرد داریم؛ شنیده ام جنابعالی رشته مطالعات مقاومت را در دانشگاههای عراق راه اندازی کرده اید، این یک ابتکار است و به شما تبریک می گویم.

وی تأکید کرد: رمز پیشرفت، استقلال و اقتدار عراق عزیز، وجود علما، رهبران و نخبگان خردمند، شجاع و متدین، ظرفیت دانش و تکنولوژی و اقتصاد قوی، سیاست داخلی و خارجی در دولت، مجلس، قوه قضائیه و نیروهای مسلح عراق، حشد الشعبی قدرتمند، وجود انسان های خردمند با وجود سرمایه های عظیم اقتصادی و معنوی و فرهنگی عراق است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه جمهوری اسلامی ‌ایران در علوم مختلف انسانی، تکنولوژی، اقتصادی و دفاعی از دانش بالایی برخوردار است تأکید کرد: به همین ‌جهت حاضریم دانش‌ و تجربیات خود را در علوم یاد شده را در اختیار عراق بگذاریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha