۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۳۷
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85525381
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۶۱ هزار تن گندم تحویل سیلوهای سبزوار شد

۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۳۷
کد خبر: 85525381
بیش از ۶۱ هزار تن گندم تحویل سیلوهای سبزوار شد

سبزوار- ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت:‌ ۶۱ هزار و ۲۰۰ تن گندم از ابتدای فصل برداشت محصول تاکنون از کشاورزان غرب خراسان رضوی خریداری و در سیلوهای سبزوار ذخیره‌سازی شده است.

به گزارش ایرنا،‌ حسین ابراهیمی کردیانی که روز یکشنبه همراه امام جمعه و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار از مراکز خرید و سیلوهای ذخیره گندم این شهرستان دیدن می‌کرد در گفت و گو با خبرنگاران افزود:‌ سیلوهای گندم شهرستان سبزوار با گنجایش حدود ۱۲۰ هزار تن گندم، ظرفیت مناسبی برای تحویل و ذخیره سازی محصول کشاورزان منطقه است.

وی ادامه داد:‌ پیش بینی می شود تا پایان فصل خرید، میزان گندم تحویلی کشاورزان منطقه به انبارهای نگهداری سبزوار به بیش از ۱۰۰ هزار تن برسد.

فرماندار ویژه سبزوار گفت: پارسال گندمکاران غرب خراسان رضوی افزون بر ۸۸ هزار تن گندم تولیدی خود را برای ذخیره سازی به سیلوهای سبزوار تحویل داده بودند.

ابراهیمی افزود: در سال زراعی کنونی سه هزار و ۱۰۰ هکتار از کشتزارهای این شهرستان زیر کشت گندم رفته است که پیش بینی می شود بیش از ۱۲ هزار تن محصول از این سطح برداشت شود.

وی اضافه کرد:‌ با تلاش کشاورزان منطقه، مدیریت جهاد کشاورزی و کارشناسان این حوزه در مبارزه با آفات، گندم تولیدی کشاورزان این منطقه از کیفیت خوبی برخوردار است.

علاوه بر سبزوار، گندم تولیدی کشاورزان شهرستان های "جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد" نیز برای نگهداری به سیلوهای سبزوار حمل می‌شود که بیشتر آنها در ۲ کارخانه بخش خصوصی آرد شده و به مصرف شهروندان می رسد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha