افزایش ۷.۵ درصدی مصرف انرژی در خوزستان

اهواز - ایرنا- مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه انرژی مصرفی در سه ماهه نخست سال جاری ۷.۵ درصد افزایش داشته است، گفت: پیک مصرف در خرداد امسال نسبت به پیک بار خرداد سال قبل، ۴.۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، علی اسدی دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: پنج هزار و ۵۷۰ گیگاوات ساعت برق در ماه گذشته در خوزستان تولید شده که در مقایسه با سال قبل ۱۲ درصد رشد داشته و کل تولید برق استان در سه ماهه سال جاری، ۱۲ هزار و ۱۶۴ گیگاوات ساعت بوده است.

وی افزود: ۴۷ درصد از میزان برق تولیدی در خردادماه در نیروگاه‌های برق‌آبی، ۵۲ درصد در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود یک درصد در نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بیان کرد: ۵۸ درصد از ۲ هزار و ۹۰۲ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی در خرداد ماه توسط بخش خصوصی (نیروگاه‌های زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان، غرب کارون و فجر) و ۴۲ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه‌های رامین، ماهشهر و ۲کوهه) تولید و به شبکه تحویل شده است.

اسدی اضافه کرد: در این بازه زمانی انرژی مصرفی با پنج هزار و ۵۸۸ گیگاوات ساعت ۶.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته و پیک مصرف در خرداد ماه ۱۴۰۳ با مصرف هشت هزار و ۹۶۳ مگاوات نسبت به پیک بار خرداد ماه سال قبل، ۴.۷ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: انرژی مصرفی در سه ماهه سال ۱۴۰۳ برابر با ۱۲ هزار و ۵۵ گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود ۷.۵ درصد افزایش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با دعوت از مردم برای مدیریت مصرف برق، درخواست کرد: برای حفظ پایداری شبکه، مشترکان با رعایت الگوی مصرف برق و استفاده از روشنایی طبیعی در روز و استفاده نکردن از لوازم پرمصرف در ساعت پیک مصرف (۱۳ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳) صنعت برق را در خدمت‌رسانی مستمر همراهی کنند.

به گزارش ایرنا، ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال و فوق توزیع برابر با ۱۶ هزار و ۹۴ مگاوات شده است که از این میزان ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۹۴ مگاوات و در بخش حرارتی هفت هزار و ۵۵۸ مگاوات است.

ظرفیت بخش DG (نیروگاه‌های تولید پراکنده شامل نیروگاه‌های حرارتی، نیروگاه‌های آبی و خورشیدی) نیز ۳۴۲ مگاوات است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha